čtvrtek 3. října 2024

Září v kostce


Tentokrát má článek se shrnutím měsíce jeden den zpoždění, ale tentokrát jsem to nestihla. Seběhlo se  mi dohromady víc věcí, takže  nebyl ani  čas ani síla a vlastně ani nálada. Tak doufám, že se mi ho povede dát dohromady dřív, než mne dneska přemůže spaní.  



Na začátku září bylo počasí, které jakoby vypadlo z července - vedra taková, že náš panelákový byt nevychladl už ani přes noc. Já jsem hned prvního jela ke kamarádce do Dobříše, která tam pořádala každoroční minisetkání sběratelů čajových přebalů. Bylo to příjemně komorní a užili jsme si to (včetně výborného občerstvení).  Na chalupě nám v týdnu  konečně dovezli a namontovali kuchyňskou linku (která se na rozdíl od té přechozí může chlubit dřezem s tekoucí vodou), takže víkend byl ve znamení úklidu nádobí a taky odvážení odpadu na místní skládku. A protože máme chalupu ve vsi, ze které máma pochází, neminula nás "kolaudační" návštěva příbuzenstva.

Čajové setkání - vedro - letní večeře

Nová linka - uklízení nádobí - chystáme věci na sběrný dvůr

Posezení s příbuzenstvem - občerstvení - gladioly z chalupy - plněné papriky

Nejzajímavější událostí druhého zářijového týdne byla  vycházka s kočárkem do Letenských sadů. Lízu jsme "vyvenčili" v plné rodinné sestavě všech čtyř generací.  Víkendem mi začínala týdenní dovolená, ale současně začalo i období dešťů. My jsme na kopci, takže nás to nezasáhlo, ale především  způsobilo  na severní Moravě byly povodně opravdu katastrofální. Ani jsme moc nevytáhly paty z chalupy a  kromě sledování zpráv o povodních (já sledovala hlavně Jesenicko, kde jsme byli několikrát na dovolené a taky odtud je jedna z blogerek, jejíž blog sleduji)  jsem hodně lenošila s knihou.  

Čtyři generace - pohled z Letné - Líza v kočárku - podzimní dekorace

Prší - povodně na Moravě - gladiol po dešti - zase prší

Víkendové deště u nás na chalupě pokračovaly až do úterý. Když konečně skončily, věnovali jsme se hlavně zahradě (koupili jsme pár nových kytek, dosívali jsme trávník, sklízeli poslední cukety a taky dýně). A došlo i na malý výlet - měli jsme nějaké vyřizování v Jihlavě, tak jsme odtud sjeli do Polné, která nás překvapila tím, co se tam všechno dá vidět. My jsme za odpoledne stihli židovské  muzeum a synagogu, kostel (a cukrárnu).

Z procházek na chalupě - nové kytky do koryta - úroda dýní 

Polná

Poslední zářijový týden jsem byla zaučovat jako babička -  dvakrát jsem hlídala L. včetně procházky s kočárkem a žehlení miminkovských věcí. Víkend jsem strávila doma, protože na chalupě opravovali obecní vodovodní řad a avizovali, že celý víkend nepoteče voda. Tak jsem v sobotu vyrazila na výstavu litografií Adolfa Borna, v neděli jsem pak byla na obědě u mámy a spolu jsme pak vyrazili na krátkou procházku.

S Lízou - žehlím miminkovské věci - cuketová večeře

Na výstavě na Chodovské tvrzi

Jak vidíte, ani v září nám nevyšla dovolená někde v hotelu, na kterou se pořád těším. Mám to na chalupě ráda, ale tam prostě kouká práce za každým rohem. Tentokrát jsem byla ráda, že nám vyšel aspoň ten půlden na prohlídku Polné.  Uvidíme, jestli říjen přinese třeba pár slunečných dnů tereziánského  léta a nám třeba ta dovolená vyjde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)