čtvrtek 22. srpna 2024

Rebecca Zanetti - Přežij, dokud můžeš

 Dík vedrům, která panovala v první polovině srpna, jsem se snažila uchylovat se do stínu a moc se nehýbat, protože prostě vedra rok od roku snáším hůř. Takže jsem toho za tu dobu přečetla možná o něco víc, než u mne bývá zvykem. A proto tu po článku o detektivce Spletité lži mám hned vzápětí článek o další knize. I tentokrát jde o detektivku - získala jsem ji v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada a jde už o třetí díl série s agentkou Laurel Snowovou.



Laurel se podařilo dosáhnout toho, že v Genessis Valley bylo zřízeno  pracoviště FBI a ona tak může rozvíjet svou kariéru v rodném městečku. A hned po návratu z přednáškového turné padne rovnýma nohama do případu - ve stanovém tábořišti byla v krvi nalezena mrtvola muže, který utrpěl mnohočetné bodné rány a do krku měl nacpaná valentýnská cukrátka. Laurelino vyšetřování ovšem komplikuje fakt, že mrtvým je exmanžel její spolupracovnice Kate, která se tak automaticky dostává do hledáčku vyšetřovatelů. Navíc je nejasné, jak se muž, který byl společníkem právnické firmy a měl výstavný dům, na takovém místě ocitl. Nezůstane ale jen u této jedné oběti - brzo se najde další mrtvý a způsob provedení vraždy, umístění mrtvého těla do fialového stanu,  valentýnská cukrátka, věk i společenské postavení obou mužů dávají jasně najevo, že se nejspíš jedná o stejného pachatele. A není to poslední oběť... Do toho se na scéně objevuje opět Laurelina nevlastní sestra Abigail a posléze i její otec, kterého nikdy nepoznala, což pátrání rozhodně nezjednodušuje, stejně jako dozvuky přechozího případu sériového vraha žen.


I ve třetí knize série zde  Laurel při vyšetřování vražd spolupracuje s Huckem Riversem, který vede místní záchrannou horskou službu. Od prvního setkání to mezi nimi jiskřilo a jejich vztah se postupně posouvá. Díky tomu v knize opět nechybí  romantická linka. Jinak se Laurel snaží dál budovat svůj tým i jeho spolupráci se záchrannou horskou službou a vypadá to, že se jí to přes všechny problémy daří. No a z Laureliny nevlastní sestry Abigail se klube stále větším manipulátorka a psychopatka a v Laurel hlodá podezření, zda za některými událostmi nestojí právě ona. A protože Abigail zůstává na svobodě, zůstávají otevřené dveře k dalšímu příběhu. Ostatně i ve vztahu mezi Laurel a Huckem dojde zajímavému posunu, takže i tady je prostor pro jeho další vývoj a pokračování. 
Pokud byste se rozhodli se do knížky pustit, tak  doporučuji začít o začátku série - lépe pochopíte vývoj postav a  spojíte si všechny skutečnosti.

Za zaslání knihy děkuji nakladatelství Grada, na jehož e-shopu si můžete koupit jak tuto knihu, tak i dvě přecházející.
Anotace
Na americkém severozápadě panuje obzvláště vražedná zima a vycházející hvězda FBI Laurel Snowová loví sériového vraha s děsivým modus operandi. Poblíž kostelů, charitativních organizací a poradenských center byla nalezena těla – každému z nich vrah strčil do krku valentýnské bonbony ve tvaru srdce. Oběťmi jsou dobří muži s rodinami a silnou vazbou na komunitu – alespoň to tak vypadá, dokud Laurel a její tým nezačnou vyšetřovat. Poté případ nabere šokující osobní obrat, když se mezi mrtvými objeví Laurelin otec, kterého nikdy nepotkala, bývalý pastor.
Vydalo nakl. Metafora v r. 2024, překlad Z. Lišková, 392 str.



28 komentářů:

  1. Stáňo, tuhle sérii mám poznamenanou, ale zatím na ni nedošlo.
    Přeji klidný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, nic si z toho nedělej, já mám v plánu taky řadu knih, ke kterým se ne a ne dostat :)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Mám to stejně,horko nesnáším a tak jsme doma a čtu.Tahle serie by byla pro mě.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mně se ta série docela líbí, dobře se mi jednotlivé knížky četly.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáňo, autorku si píšu na seznam, který už je díky tipům od blogerek pořádně dlouhý, díky, pá 😉😄

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá zajímavě, díky za článek :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Příhodný název do těch veder)))
    Díky za tip.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děj se odehrává v časném předjaří, takže z knížky čiší zima :).

      Vymazat
  6. Poptám se v knihovně po celé sérii, protože je mi jasné, že se mi to bude líbit.
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, těším mne, že mým recenzím důvěřuješ.
      Hezký den

      Vymazat
  7. Tahle série je pro mě novinkou. Skvělé čtení na Valentýn :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. S horkem jsem na tom podobně, akorát já se prostě hýbat musím, no :D.
    Díky za knižní tipy, krimi je moje krevní skupina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do stínu se uchyluji na chalupě, místo jejího zvelebování. A večer doma taky hybernuji s knihou místo úklidu (taky to podle toho u nás vypadá ;.)).

      Vymazat
  9. Stáňo, vedra taky nesnáším dobře, takže rovněž stín nebo schovaná doma. Jinak tuto sérii jsem zatím úplně nezaznamenala 🙂

    OdpovědětVymazat
  10. To zní zajímavě. Asi se na předchozí knihy podívám důkladněji. 🙂

    OdpovědětVymazat
  11. Stáni, děkuji za ukázky. Tohle je pro mne téma na zimní večery. Už o mně v rodině koluje, že jsem kvelačná, že vyhledávám jen kriminálky ve filmu i v literatuře. Ale spíše než ta krev mne právě zajímá, jak se s případem popasuje vyšetřovatel- A líbí se mi, že mnozí spisovatelé mají svého detektiva a je to pak pro mne starý známý, kterého jsem si oblíbila. Tak píše i Bryndza.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já jsem taky detektivková :). Pokud jsi ještě nečetla, tak doporučuji sérii s inspektorkou Kim Stone od A. Marson. Je to jedna z mých oblíbených, ostatně už tu per recenzí na její knihy mám...
      Hezký den

      Vymazat
  12. Tuhle sérii mám také rozečtenou. :) Ale na tenhle díl jsem se ještě nedostala.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáni,
    četla jsem a moc se mi to líbilo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je to celkem povedená série.
      Měj se fajn

      Vymazat
  14. Mně bohužel můj pes moc klidu nedopřeje a tak se snažím číst hlavně u odpolední kávy nebo večer v posteli.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)