čtvrtek 15. srpna 2024

Isabella Maldonado - Ozvěna krve

 Po romantice a úklízení tu pro vás mám něco výrazně drsnějšího. S bývalou  policistkou  a  členkou FBI se vypravíme na jih Spojených států a nahlédneme do nebezpečného prostředí mafie a drog i nikdy nekončícího boje proti ním. Knihu jsem získala v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada.



V této knize přivádí autorka na scénu novou hrdinku - inspektorku Verandu Cruz. Ta vede protidrogový tým policie v Phoenixu a právě se chystá na zátah, v jehož sítích by měla tentokrát kromě drog uváznout i jedna z velkých  ryb drogové části  zločineckého kartelu řízeného Herculem Villalobosem. Jenže něco selže, zátah je prozrazen a Verandin informátor je kartelem brutálně mučen a posléze zabit. Byla to jen nešťastná souhra okolností nebo má phoenixská policie ve svých řadách "krtka"? 
 Po prozrazení operace je Veranda dočasně přeložena na oddělení vražd, aby pomohla s vypátráním vraha svého informátora. Celou věc komplikuje to, že Bartoldo - šéf drogové odnože kartelu začal svůj  souboj s policií brát osobně jako souboj s Verandou a neváhá do toho zatáhnout i její rodinu, i fakt, že Veranda má pro boj s kartelem rovněž svůj osobní motiv. A je tu minulost, která také skrývá nějaká tajemství. Autorka sleduje především pátrání z pohledu Verandy. Seznámí nás s jejím novým parťákem Samem i s její rozvětvenou rodinou, která do Arizony přišla z Mexika a  věnuje se teď podnikání v gastronomii.  Některé kapitoly jsou ale věnovány i dalším protagonistům - zejména Bartoldovi a Hectorovi Villalobosovým. 


Já příběhy z mafiánského a drogového prostředí moc nevyhledávám, možná proto jsem se trochu hůř začítala. Ale musím knížce přiznat, že to nakonec bylo napínavé čtení a inspektorku Verandu Cruz jsem si docela oblíbila, možná i pro rozhodnutí, která učinila na samém konci knihy. Takže ano - budu zvědavá na další vývoj této autorčiny hrdinky, protože ač samotný případ vraždy a prozrazení drogového zátahu byl vyřešen, tak pro pokračování  série tu zůstalo dost prostoru.

Za zaslání knihy děkuji nakladatelství Grada, na jehož e-shopu si ji můžete případně koupit.

Anotace
Detektiv Veranda Cruzová vede elitní protidrogový oddíl policie ve Phoenixu a má jediný, těžko splnitelný cíl: zničit nejmocnější zločinecký kartel na světě vedený Hectorem Villalobosem. Jen sama Veranda ví, že její posedlost kartelem má osobní a přísně tajný důvod – až do chvíle, kdy se její dvouletá práce v utajení zhroutí jako domeček z karet. Ona i její milovaná rodina se ocitnou v hledáčku obávaného drogového bosse Bartola a válka mezi strážci zákona a kartelem rázem získává velmi osobní příchuť. Tajná akce v poušti nabírá obrátky a Veranda s novým týmem z oddělení vražd je stále blíž. Dostat Bartola Villalobose je úkol číslo jedna, ale ani ona dosud netuší, jaké hrozivé tajemství se skrývá v minulosti… Je připravená vykoupit spravedlnost vlastním životem?
Vydalo nakl. Metafora v r. 2024, překlad D. Chodilová, 304 stran












22 komentářů:

  1. Kniha mě zaujala.Já krimi ze světa mafie mohu, a Mexiko je pro to jako stvořené.
    Spisovatelku neznám a zapsala jsem si ji.
    Stáňo,hezký den i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak doufám, že nebudeš zklamaná.
      Hezký den

      Vymazat
  2. No, Jitka napsala vše, co mě taky napadlo...
    Stáňo, děkuji za recenzi a přeji klidný pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem si to napsala. Tvoje tipy mne zatím nikdy nezklamaly.
    Zdravím a měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Šárko, mám zapsáno, díky za tip, pá 😊😀

    OdpovědětVymazat
  5. Autorku vůbec neznám, děkuju za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono těch knížek vychází hodně...
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Tuším, že tohle je kniha mimo tvůj čtenářský záběr ;-)

      Vymazat
  7. Předchozí knihy autorky se mi líbily. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem četla z předchozích knih jen Sokolníka a nebyl špatný.

      Vymazat
  8. Mě od knihy právě trochu odradilo to téma mafie/drogy, moc to nemám ráda. Předchozí knihy od autorky se mi líbily, Hadí oči pro mě top 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, já taky trochu váhala, ale protože se mi celkem líbil Sokolník, tak jsem to zkusila.

      Vymazat
  9. Marcela - Nordic Passion19. srpna 2024 v 18:19

    Hmm, tak mne ta recenze nezni spatne. Pekny vecer, Stano, M.

    OdpovědětVymazat
  10. Já teď naposled četla Poslední hřebík a to byl teda taky masakr!

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáni,
    četla jsem a hodně se mi to líbilo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tuhle knížku přečetl i manžel a jak nemá rád v kriminálkách ženské v roli vyšetřovatelů, tak tahle si mu líbila ;-)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)