pondělí 5. srpna 2024

Donna Ashcroft - Když přeskočí jiskra

 Od anglické autorky Donny Ashcroft jsem četla poměrně nedávno knihu Vánoce na skotském hradě, což byl první titul, který vyšel v češtině.  A když jsem si vybírala knížky v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada, tak jsem chtěla i nějakou jednoduchou romantiku. Vánoce na skotském hradě v tomto mé představy splňovaly i se mi docela líbily, tak jsem sáhla po její další, čerstvě vydané knížce.



Evie - zklamaná v lásce a díky tomu uzavřená před světem. Callum - charismatický a temperamentní americký hasič, který se pere s postraumatickou poruchou po nevydařeném zásahu. To jsou dva protagonisté romantického příběhu odehrávajícího se na skotském venkově. Evie se vrátila se "zlomeným srdcem" pomáhat na farmu svých rodičů. Callum si přijel do Skotska odpočinout a taky pátrat po pisateli dopisů, které našel v pozůstalosti své babičky. Babička s neznámým LM kdysi prožila milostný románek, který nezůstal bez následků, takže onen neznámý je pravděpodobně Callumovým dědečkem. To, jestli se Callumovi podaří najít svého dědečka i to jestli se jemu i Evii podaří hodit minulost za hlavu, to už se dočtete v tomto romantickém příběhu.


Kromě hlavního příběhu, který se věnuje vztahu mezi Evie a Callumem, je kniha  zabydlena i dalšími postavami. Z nich nejvýraznější jsou Eviina poněkud svérázná, ale laskavá a milující babička Agnes (její postava mne dost bavila) a impulsivní Meg - Eviina kamarádka, která v městečku provozuje kavárnu kombinovanou s vánočním obchůdkem.  S hlavními hrdiny se  vykoupete v jezeře i  vydáte na výlet, budete svědky jedné neuvážené sázky a   svou roli tu hraje i každoroční "Marmeládování" - místní prestižní soutěž o nejlepší a nejzajímavější marmeládu.  A protože knihu  doporučuje Julie Caplin, asi je každému jasné, kam bude příběh směřovat a že dostane dávku romantiky nakombinovanou s popisem malebné přírody Skotska a v tomto případě i inspiraci na marmeládu (i když tedy překladatelka by měla použít spíše označení "džem", protože marmeláda je název vyhrazený pro zavařeniny z citrusových plodů). Pokud máte rádi knihy Julie Caplin, mohla by  pro vás být právě tato příjemným čtením na letní dny.

Za zaslání knihy k recenzi děkuji nakladatelství Grada, na jehož e-shopu si ji případně můžete koupit 

Anotace
Evie se naučila, že špatné věci se dějí, když jedná bez rozmyslu, a proto sází na jistotu. Callum, sympatický hasič s neodolatelným úsměvem, je pravý opak – hledá vzrušení a neví, jak zpomalit. Když se ubytuje na rodinné farmě u Evie, aby vypátral pravdu o své rodině, zažehne v jejím životě tu pravou jiskru.
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2024, překlad P. Královcová, 288 str.



21 komentářů:

  1. Stáňo, děkuji za tip. Chci koupit nějaké "hezké" čtení mamce, tohle by mohlo být to pravé!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak pokud si maminka potrpí na romantiku, nemusela by být tato knížka úplně špatná volba.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Asi je potřeba občas změnit žánr.Díky za tip
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, po hromadách detektivek a thrillerů kapka romantiky neuškodí.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Takové tituly na léto jako dělané. Občas po takovéto knížce sáhnu, když potřebuji oddych od titulů vážnějších či detektivních.
    Píšu si !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za tip. Je pravda, že po romantických příbězích často nesahám, ale občas jsou na vyčištění hlavy potřeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, tak nečtu primárně romantiku, ale občas změna žánru neškodí.
      Měj se prima

      Vymazat
  5. čtení do lehátka na zahradu...Sv.

    OdpovědětVymazat
  6. Protože mám ráda knížky od Caplinové, tak věřím, že tahle by se mi taky moc líbila :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Stáni, děkuji za tip - autorku jsem si poznačila a projela Databází knih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, vzhledem k tomu, že jsi milovnice J.C., tak by se ti to mohlo líbit.

      Vymazat
  8. Od autorky se mi líbila předešlá kniha, no vykouřil se mi název, ale byla vánoční a na tuhle mám taky zálusk 🌞 Měj se hezky, Stáňo 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, to byly asi Vánoce na skotském hradě, taky jsem ji četla.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    na dovolenou to byla příjemná romance.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já ji převážně přečetla na chalupě, když jsme kvůli vedru zalézali do stínu, protože se nedalo nic moc dělat ...
      Hezký den

      Vymazat
  10. Jelikož se mi líbila autorčina předchozí kniha pustila jsem se i do téhle. A jako letní odpočinkové čtení naprosto ideální volba. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Nedávno jsem tuhle knihu koupila - měly jsme slevu u Dobrovského, mamka měla svátek, tak se to hezky sešlo. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)