sobota 3. srpna 2024

Co jsem taky ochutnala 70

Tentokrát úvod článku nebudu moc prodlužovat, protože na vás čeká pěkně dlouhá četba. Nějak se mi tady těch věcí, co jsem ochutnala, nashromáždilo hodně. Tím myslím opravdu hodně - konkrétně 25. Takže jdeme rovnou na věc. 



Ovesná kaše čokoládová (Crownfield)
Koupeno - Lidl. Balení - 65 g. Cena - 6,60 (akce)
Lidlovský brand ovesné kaše obsahuje celozrnné ovesné vločky a 6 % čokolády.  Při přípravě nedělá hrudky, vody jsem na zalití použila o trochu víc, abych ji neměla moc hustou. Chuťově není špatná, nezdála se mi nějak extra přeslazená. Jako rychlou svačinu do práce klidně koupím znovu. Mínus ale má za glukózový sirup.

Ovesná kaše Jablko a skořice (Crownfield)
Koupeno – Lidl. Balení -65 g. Cena – 6,60 (akce)
Druhá varianta lidlovské ovesná kaše, kterou jsem si koupila na vyzkoušení. Obsahuje poměrně dost jablečných kousků, ale ty bohužel i po odstátí zůstaly takové trochu žvýkavé. Chuťově je trochu sladší, ale vyloženě  přeslazená mi nepřijde, jen jsem v ní  moc necítila deklarovanou skořici. Celkově mi přišla slabší než ta čokoládová. Taky obsahuje glukozový sirup a taky má bezproblémovou přípravu.

Dinoo toast (Penam)
Koupeno - Brand box. Balení - 250 g. Cena - 24,90 (doporučená)
Toasty jsou kulaté a bůhví proč mají nasládlou chuť, navíc se v puse  trochu patlají. Snědla jsem je s česnekovým hummusem, který trochu přebil tu nasládlou chuť, ale rozhodně mne neoslovily a kupovat je nebudu.

Oat Smoothie Apple-Mango-Banana (Vemondo)
Koupeno – Lidl. Balení - 250 g. Cena – 19,90
Veganské smoothie  obsahuje pyré z jablka, manga a banánu a ovesné mléko, není v něm přidaný cukr.  V chuti jsou celkem rovnoměrně cítit všechny tři ovocné složky (mango možná o něco méně), ovesné mléko naopak v podstatě vůbec. Vychlazené smoothie je příjemně osvěžující. Klidně si ho zas někdy koupím.

Good Lunch (Bonduelle)
Koupeno – Brand box. Balení – 250 g. Cena - 89,90
Sterilovaná směs špaldy, černookých fazoli, hrášku, cherry rajčátek a oliv představuje možnost rychlého a zdravého jídla. Stačí jen minutku nebo dvě ohřát a můžete jíst (a asi by se směs dala jíst i jako studený salát).  Zrníčka špaldy dávají  směsi zajímavou, trochu oříškovou příchuť, jinak je to chuťově takový průměr terý z mého pohledu splní účel (zdravý oběd), ale bůhví jaká bomba to zas není. Jen bych možná uvítala trochu méně pepře, ale je fakt, že já jsem v tomhle extrémně citlivá. Sáček vyjde jako porce pro jednoho, případně pro dva, pokud by se směs použila jako příloha a doplnila se třeba kouskem ryby.
 
BioNautral Yogurt (Milbona)
Koupeno – Lidl. Balení – 150 g. Cena  - 9,90
Jde o jogurt brandovaný pro Lidl, který je vyroben z mléka z ekologického zemědělství. Chuťově mi celkem vyhovovat, protože je jemný hladký, trochu nakyslý, trochu nasládlý. Ale bohužel je hodně řídký, což já u jogurtů moc nevyhledávám. Takže pravidelně si ho kupovat nebudu.Sáček obsahuje větší porci pro jednoho, pro dva by to asi stačilo jako příloha k nějakému masu. 

Pomazánka se sušenými rajčaty (Chef select)
Koupeno - Lidl.  Balení - 150 g. Cena - 28,50
 Pomazánka mne zaujala obsahem sušených rajčat, když jsem vybírala nějakou na chatu, kde na výrobu domácích nejsem úplně vybavená.  Základ pomazánky tvoří tvaroh, doplněný kousky sušených rajčat. Dochucená by měla být ještě bazalkou, ale tu jsem v chuti moc necítila.  Beru ji jako takový pomazánkový průměr. 

Tvarohová tyčinka s avokádovo mangovo příchutí (Pilos)
Koupeno - Lidl. Balení - 40 g. Cena - 12,90
Průměrná tvarohová tyčinka, nejlepší je vychlazená z lednice. Mango v chuti není cítit nijak výrazně a mně nevyhovuje, že je potažená bílou polevou - nemá je ráda. Zdálo se mi, že chuť manga je cítit hlavně z ní.

LowCarb Kokos v hořké čokoládě (Topnatur)
Koupeno - Dr. Max. Balení - 40 g. Cena - 20 Kč
Kdysi jsem s tyčinkou od této značky udělala nepříjemnou zkušenost (byla na ní plíseň), takže jsem se trochu obávala, jaká bude tahle. Ale byla jsem příjemně překvapená - tyčinka má výraznou kokosovou chuť, s níž hezky ladí čokoládová poleva. Značku beru na milost a tuhle tyčinku si určitě ještě koupím jako svačinu na výlet nebo na poradu. Jen je vhodná spíš na chladnější období, ve vedrech se poleva trochu patlá.

Žervé klasik XXL (Pilos)
Koupeno – Lidl. Balení - 120 g. Cena – 19,90 (?)
Protože v Lidlu neměli můj oblíbený Palouček, vybrala jsem si na pomazánku tentokrát žervé, které se tam nabízelo v akčním regálu. Ukázalo se, že to ale moc dobrá volba nebyla. Žervé je sice poměrně tuhé, což je na pomazánku výhoda (nechcete, aby vám z pečiva tekla dolů), ale chuťově to není nic moc. Obsahuje totiž bramborový škrob, který je v chuti dost patrný - cítila nejen, když jsem žervé ochutnávala samotné, ale pak i v pomazánce. 

Sýrové nite udené (Billa)
Koupeno – Billa Balení - 100 g. Cena – 38,90 
Sýrové nitě mají příjemnou uzenou chuť. Na uzobávání jsou lepší než klasické copánky, které jsem kupovala předtím, protože se dají brát jednotlivé kousky. Byla jsem s nimi spokojená.

Ovocný hadík Mango (Emco)

Koupeno - e-shop Emco. Balení - 20 g. Cena - 17,90 (cena pro členy Emco klubu)
Když je něco s mangem musím to ochutnat... Takže při objednávání z e-shopu Emco jsem si do košíku přihodila i jejich novinku - ovocné rolky s mangem. Balení obsahuje dva dva ovocné pásky smotané do rolek. Chuť byla docela sladká, i když je tam cítit i kyselý nádech, navíc jsou takové lepivé. A chuť po mangu byla velmi mizivá (ony ho totiž obsahují jen 3 %) , takže znovu je asi mít nemusím. Ale jako náhrada bonbónů pro děti to nemusí být špatné, rolky neobsahují přidaný cukr ani žádná "éčka". Uvnitř byla ještě sběratelská kartička s obrázkem, ale musím říci, že byla od hadíků notně ulepená, kdybych měla dítko, tak bych asi nechtěla, aby si ji nacpalo do kapsy.

 Ciabatta cereální (Albert)

Koupeno – Albert.  Balení – 75 g. Cena – 12,90
Péct ciabattu pro jednoho se moc nevyplatí (a hlavně se mi nechce, co si budeme povídat), takže občas v supermarketu sáhnu po nějaké dopékané přímo na prodejně ze zmrazeného polotovaru. Tato je celozrnná a obsahuje kromě pšeničné a žitné mouky i mouku ječnou, ovesné a žitné vločky a semínka. Chuťově je docela dobrá, jen možná trochu sušší.

Salmon smooked (Albert Excellent)

Koupeno - Albert. Balení – 125 g. Cena - 79,90 (sleva)
V zavakuovaném balíčku byla porce lososa i s kůží uzená studeným kouřem. Po vyndání z ledničky jsem ji nechala jen asi půl hodiny odpočinou v pokojové teplotě a pak už jsem jen jedla. Losos měl tak akorát kouřovou chuť a nebyla v něm ani kostička, což oceňuji. Měla jsem ho se salátem z cukety, ale klidně by se dal použít natrhaný do smetanové omáčky, na quiche nebo nějakého těstovinového salátu.

Kvásková bagetka s cibulkou (Albert)

Koupeno – Albert.  Balení – 130 g. Cena – 19,40
Druhým zástupcem rozpékaného pečiva je tu dneska kvásková bagetka s bramborami, červenou cibulí a smaženou cibulkou a obsahem pšeničné i žitné mouky. Ta mne chuťově úplně nezaujala – smažená cibulka totiž dává bagetě lehce nasládlou chuť, která mne úplně nezaujala.
 
Mozzarella třešinky (Albert)

Koupeno – Albert.  Balení – 130 g. Cena – 29,90 (akce)
Třešinková mozzarella je balená do vaničky s foliovým víčkem, což mi přijde praktičtější
než sáček, ve kterém jsem tento typ mozzarelly kupovala předtím. V balení je je 120 g pevné složky, zbytek je nálev. Chuťově mi přišly dobré.

Snack jablko, banán, mango + ovesné vločky (Relax)

Koupeno - Lidl. Balení - 100 g. Cena - 11,90 (akce)
Ovocná svačina v kapsičce  obsahuje pyré z jablek, banánu a manga, jablečnou šťávu  a je doplněná instantními vločkami. V chuti jsou cítit všechny tři chutě – jablko, mango i banán a je lehce nakyslá (což přičítám tomu, že pyré neobsahuje žádný přidaný cukr). Ale musím říci, že bych čekala trochu výraznější mangovou chuť s ohledem na to, že manga je ve složení kolem 40 %.   Naopak jsem v chuti nějak výrazně necítila vločky, čehož jsem se trochu bála (ale ono jich tam jsou jen  4 %). Jak rychlou nouzovou svačinu na výlet nebo do práce ji klidně můžu mít znovu.

Blue Rival (Pilos)

Koupeno - Lidl. Balení - 120 g. Cena - 29,90
Klasický plísňový sýr, jen v lidlovském kabátku. Neshledala jsem žádný rozdíl oproti Jihočeské Nivě, kterou kupuju normálně. Měl dostatek plísňové kultury, takže příjemně výraznou chuť.

Mysli na zdraví - Čokoládové polomáčené (Emco)

Koupeno - e-shop Emco. Balení - 60 g. Cena - 14,90 (klubová)
Druhá varianta polomáčených ovesných sušenek. Jsou hodně čokoládové díky polevě  a příjemně křupavé. Fajn je i balení v plastové vaničce, díky kterému se nelámou. Jen čokoládová poleva není vhodná na léto - v teple se patlá  na prsty.

Müsli srdíčka s čokoládou (Crownfield)

Koupeno - Lidl. Balení - 50 g. Cena - 6,90 (sleva)
Kdysi jsem si kupovala do práce podobná srdíčka od Semixu, tak jsem se rozhodla využít akční slevu a vyzkoušet, jaká jsou ta z lidlovského brandu. Musím říci, že si s těmi od Semixu chuťově rozhodně nezadají. Jsou křupavá s patrnou chutí čokolády. Hodily se jako svačinka do práce. 

Müsli srdíčka s čokoládou a kokosem (Crownfield)

Koupeno - Lidl. Balení - 50 g. Cena - 6,90 (sleva)
Druhá varianta křupavých srdíček mi chutnala ještě o něco víc - spojení čokolády a kokosu se chuťově hodně vydařené. Určitě si je budu občas na svačinu do práce kupovat.

Šunka Zvonařka (Le&Co)

Koupeno  - Albert. Balení - 100 g. Cena - 34,90
Šunku si většinou kupuju váženou, ale tentokrát se mi už nechtělo do řeznictví ani v Albertu čekat u pultu s obsluhou, takže jsem sáhla po šunce balené. Vybrala jsem si ji kvůli 95% obsahu masa. Byla hezky jemně nakrájená a chuťově byla dobrá, jen se mi zdála trochu moc slaná.

Pološtiepok (Albert Gril)


Koupeno - Albert. Balení - 240 g. Cena - 79,90 (akce)
V balení jsou 4 samostatně balené bochánky uzeného sýra a sáček brusinkové omáčky. Chuťově je sýr velmi dobrý, má jemně uzenou chuť. Při grilování se nijak neroztékal (s výjimkou jednoho kousku, ale i ten vytekl jen hodně malinko) a je rychle hotový. Brusinková omáčka není taky špatná a balení mi vystačilo na všechny 4 bochánky (a to já s brusinkami moc nešetřím)

High Protein Chocolate (Dream&co)

Koupeno - Albert. Balení - 470 ml. Cena - 79,90 (akce)
Zmrzlina s čokoládovou příchutí má zvýšený obsah bílkovin a místo cukru je slazená sladidly. Chutná čokoládově, ale trochu jinak než běžná zmrzlina.  Nemůžu říci, že by mne nějak oslnila, ale úplně špatná není. 

Banán&hořká čokoláda (Pinko)
Koupeno - Billa. Balení - 50 ml. Cena - 9,90
Řekla bych, že tahle zmrzlina na  dřívku je letošní novinka. Samotná zmrzlina po banánu trochu chutná, ale čokoládová poleva působí dost levně a je poměrně tenká. Celkově bych zmrzlinu hodnotila jako hodně průměrnou. 


Asi nejvíc mi z dnešní přehlídky chutnaly sýr - jak oštiepok na gril z Alberta, tak uzené sýrové nitě  z Billy, zaujalo mne i veganské smoothie a musli srdíčka a sušenky. Za propadák bych asi prohlásila žervé z Lidlu a Dinoo toasty.
Tak co - dočetli jste na konec? A zaujalo vás něco?

27 komentářů:

  1. Protože v Lídlu nakupujeme,tak nějaké výrobky znám.Ovesné kaše jsem si jednu dobu kupovala,ale teď si ji dělám doma.Je to moje snídaně s banánem.Ty dva druhy pečiva jsem ochutnala,ale pro mě nic moc.Byly takové tuhé.Žervé,plísňový sýr a mozzarellu kupuji pravidelně i smothie si občas koupím.
    Zaujal mě losos,po něm se podívám.Díky za sdílení.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já si k snídani dělám ovesné kaše taky sama, ty instantní mám v práci jako rezervu. občas si nějakou dám k svačině, když je v ZJ slabší oběd nebo když musím v práci neplánovaně zůstat déle. Na kancelářské vaření, kdy je potřeba jen rychlovarná konvice, miska a lžička, jsou ideální.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, něco znám od vidění, něco osobně - určitě jsem měla některou z kaší, losos, sýr. Dovolím si jen poznámku - nedávno jsem dostala sýrové nitě - nebalené, ze Slovenska. naprosto jiná chuť! Ale to asi není překvapení, že...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, to je jako s rajčaty - ta z krámu jsou úplně jiné kafe než ty vypěstované na zahrádce :).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Tak to je pořádná hromada, já teď hledám tu nej naši, zatím mi ale žádná moc nechutnala :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak se to sešlo :). Já s kašemi nejsem moc náročná, takže sním ledasjakou ;-). Hodně mi ale chutnala kaše Bombus s čokoládou a kokosem a kaše Belgická čokoláda od Dr. Oetker

      Vymazat
  4. bagetka s cibulkou nám chutná...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně nějak neseděla ta nasládlá chuť cibulky...

      Vymazat
  5. To je skvělé. Těch všelijakých pochutin je tolik, že člověk kolikrát raději nekoupí, když je nezná. Jsem stará konzerva a tak děkuji za takový článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já občas vyzkouším ráda nové výrobky (hlavně sýry, jogurty a čokolády ;-)). Dost často k tomu "testování" využívám slevy, aby případné sáhnutí vedle tolik nebolelo.
      Hezký den

      Vymazat
  6. Ahoj Stáni,
    super přehled. Znám třeba ten plísňový sýr, několikrát jsem ho kupovala, když byla niva moc drahá.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky. Já běžně kupuju právě Nivu, ale v Lidlu byl Rival levnější, tak jsem ho otestovala... ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  7. Tak jsem to všechno prošla. Jelikož u nás není Lidl a Albert se teprve buduje, tak přímo tyto výrobky neznám, ale určitě bych leckterou ochutnala.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Stáni, některé výrobky znám a sýrové nitě miluju. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já je mám moc ráda k vínu ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  9. V Lidlu nakupuju velmi často. To žervé mi také vůbec nechutná. Ovesné smoothie mě ta zaujalo, ale ještě jsem ho nechutnala.

    OdpovědětVymazat
  10. To smoothie z Lidlu jsem jednou koupila malému a chutnalo :). A ty ovocné pásky, to ani nevím ,že už dělá i Emco, to mu taky někdy pořídím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ty pásky viděla na e-shopu, tak jsem si jedno balení přihodila na vyzkoušení.

      Vymazat
  11. Ovesné kaše teď v létě vůbec nejím. Ale na podzim zase začnu, tak nějak mi k tomu období patří. Ovocné pásky kupuji vnučce, znám i tyto a přesně jak říkáš - kartička byla pěkně ulepená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když nevaří závodka, tak občas přijde kaše vhod.

      Vymazat
  12. To je ale novinek. Ty srdíčka z Lídlu mám hrozně ráda, ale ty jejich kaše jsem ještě nezkoušela. Já smaženou cibulku v pečivu naopak miluju. Někdy koupíme bagety z kaufu s cibulkou a ty jsou moc dobré.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že kase jsou takový kašový standard. Srdíčka jsem měla od Semixu, tahle byla za lepší cenu a chuťově mi přišla stejná.

      Vymazat
  13. Ahoj Stáňo, nam, nam jsi mě nalákala zajít do Lidlu. Obdivuji tě s těmi ovesnými kašemi, jsi dobrá. Já dneska poprvé vzala ciabatu z Rohlíku a k tomu si udělala vajíčkovou pomazánku asi po 200letech, ale povedla se mi. Krásný nedělní večer. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, ovesné kaše v sáčku jsou pro mne fajn rychlovka do kanceláře, když nemám oběd nebo zůstanu déle a zavřou mi bufet. Doma si občas dělám kaši z vloček (těch jemně mletých z Lidlu) a dávám si do ní trochu hořké čokolády a banán nebo vlašáky (příp. mandlové lupínky)

      Vymazat
  14. Žervé som ešte nemala, popravde ani neviem, čo to je...

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)