úterý 13. srpna 2024

Slaný koláč s cuketou a mozzarellou

 I naše pozdě zasazené cukety začínají plodit a tak pomalu zase začínám řešit každoroční otázku "Co z nich?". Letos už jsem přidala jsem cuketu do leča, dělala z ní salát a grilovala jsem jí, v plánu je ještě buchta z cukety a cuketový nákyp. Ale tentokrát jsem chtěla vyzkoušet něco nového, tak jsem se nechala inspirovat na stránkách Míši Landové (tady), kterou asi většina z vás zná spíš v souvislosti se sladkým pečením, protože byla jednou z porotkyní soutěže Peče celá země.. 



Suroviny (2 porce)
listové těsto (rozválené)
5 lžic rajčatové  passaty
2 stroužky česneku
125 g mozzarelly (1balení)
cca 100 g cherry rajčátek (žampionů)
1 - 2 cukety (spíše menší)
sůl, pepř, 
koření (třeba oregano nebo tymián)



Listové těsto jsem si rozrolovala i s pečícím papírem na plech (lze samozřejmě použít i listové těsto nerozrolované a nebo si udělat domácí - v tom případě ho pak rozválíme na plech vyložený pečicím papírem). Ohnutím krajů jsem vytvořila  nízké okraje koláče a ostatní plochu jsem propíchala j vidličkou. Těsto (kromě krajů) jsem potřela passatou, ve které jsem rozmíchala dva utřené stroužky česneku. Mozzarellu jsem částečně nakrájela a částečně natrhala na kousky, které jsem rozložila na passatu. Do mezer jsem přidala plátky cherry rajčátek (v původním receptu byly žampiony). Cuketu jsem nakrájela na tenké plátky a pokladla jsem jimi celou plochu koláče. Nakonec jsem koláč osolila, lehce opepřila a posypala kořením. Použila jsem oregano a tymián, ale stejně by asi koláči slušela bazalka nebo provensálské koření. Plech s koláčem jsem dala do trouby vyhřáté na 220°C, přepnula na horkovzduch a teplotu snížila na 200°C. Pekla jsem asi 30 minut.


Příště si asi nechám plátky cukety malinko "vypotit" (ze začátku cuketa pouštěla vodu víc, než by se mi líbilo, ale nakonec to dopadlo dobře a nadměrně mokrý koláč nebyl). A  až budu péci koláč i pro manžela, tak přidám ještě trochu nadrobno nakrájené šunky). 



40 komentářů:

  1. Supér. díky za typ. Cuketami jsme nyní zavaleni. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, u nás taky není o cukety nouze...
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Velká dobrota,to mohu.V pátek mi mladí přivezou na hlídání psa a tak určitě snacha nepřijde s prázdnou.Docela bych brala cuketu.
    Stáňo,přeji hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Stáňo, k Míše se občas mrknu pro inspiraci i radu. Koláč vypadá skvěle, něco podobného máme alespoň jednou týdně. Těsto si dělám často sama, i když po listovém taky občas sáhnu.
    Děkuji za inspiraci a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já si to dělala jako oběd na HO, takže hotové těsto byla jasná volba.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Rychlý snadný recept. Díky za něj )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Stáňo, rychlý a určitě moc dobrý koláč. Díky za tip, asi vyzkouším, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  6. Zaujímavý recept, ale vyzerá to ako pizza :) Aj ako pizza by to bolo super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by tak šla udělat i pizza, ale to bych musela dělat pizzové těsto. Já potřebovala rychlý oběd na HO, takže hotové těsto ...

      Vymazat
  7. Myslíš Míšu Landovou? Ráda podle ní peču sladké koláče, slaný jsem ještě nezkoušela. Tento vypadá jedle.
    Měj pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jedlé to tedy bylo.
      Hezký den
      P.S. Dík za upozornění na překlep, už jsem to opravila.

      Vymazat
  8. To vypadá na dobrý recept. Cuketu můžeme, takže zkusím.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mně to chutnalo včera čerstvě pečené i dneska ohřáté (jsem sama doma, tak mi koláč vyšel nadvakrát)
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Podle Míši peču hodně často a i tenhle recept jsem vyzkoušela. Dělala jsem ho se žampióny a dcera se sháněla po rajčatech. Koláč zmizel rychlostí blesku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já podle ní pekla poprvé. A byla jsem s receptem spokojená.

      Vymazat
  10. Vypadá to skvěle, mňam. My jsme si teda taky cuketu zasadili, ale pořád nám ji žerou slimáci, takže jsme rádi, když od někoho kousek dostaneme :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se zatím slimáci celkem vyhýbají (doufám, že jsem to nezakřikla). Cuketu jsem si pěstovala ze semínek sama, tak jsem zasadila všechny, kdyby nějaká zaschla. A ony nakonec vyrostly všechny, tak to máme jako pěknou džungli. Dokonce musíme občas uříznout nějaký list, abychom se k cuketám dostali :)

      Vymazat
  11. to vypadá dobře :) akorát mozzarellu bych za sebe nahradila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně tam ta mozzarella pasovala dobře :). Ale myslím, že nahradit jiným sýrem by ji šlo taky.

      Vymazat
  12. Stáni, ten koláč vypadá luxusně, dala bych si. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  13. Ňam, cuketu miluji a je právě sezóna tak jsou super levné, z čehož mám radost. Přeji krásný víkend. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jich aktuálně máme víc, než stačím zpracovávat ...
      Měj se fajn

      Vymazat
  14. Nedávno jsem viděla recept na cuketovo-zeleninové čatní, vypadalo docela dobře a v zimě jako když najdeš :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čatní nezní špatně... To jsem ještě nezkoušela

      Vymazat
  15. Stáňo, tak tohle vyzkouším, mám listové těsto i cukety, takže díky za tip 😊🌺

    OdpovědětVymazat
  16. Marcela - Nordic Passion19. srpna 2024 v 18:20

    Cuketu ja muzu jen v urcitych formach, nejsem jeji ohromny fanda, i kdyz proc to nezkusit treba takto. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, já třeba cuketu nikdy moc nemusela smaženou v trojobale. Ale třeba v perníku ji nikdo nepozná....

      Vymazat
  17. Cuketová sezony v plném proudu :D
    Ke mně, se letos teda ještě žádná nedostala a moc mi to ani nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to letos trochu přehnala se sazeničkami, takže máme 4 rostlinky a začaly plodit... Ale baví mne zkoušet různé recepty (a osvědčená je buchta se strouhanou cuketou, tu peču každý rok)

      Vymazat
  18. Mňam, vypadá dobře.
    Cuketu mám ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl dobrý a navíc další způsob, jak likvidovat cukety (každé léto je období, kdy nevím co s nimi :)).

      Vymazat
  19. Stáni, díky, zkusím. Cukety se vždy urodí hromady a vlastně cuketou se živíme v poslední době stále. Tak zase nějaká změna. I dyž ta naše cuketa je vždy přerostlá velká a musím vykrojit ten jádřinec. tak budou místo koleček přes sebe kroužky. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :). My teď budeme mít na chalupě taky pár obříků, protože tam pojedeme až po 14 dnech a to určitě narostou aspoň některé do maxi rozměrů. Já většinou z těch maxi dělám nákyp nebo ji přidám nastrouhanou do buchty.

      Vymazat
  20. Ahoj Stáni,
    díky za zajímavý recept, zkusím to navrhnout doma, mamce by to mohlo chutnat...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)