čtvrtek 25. července 2024

Po Zámeckých schodech

Ve středu jsme byly s kolegyněmi posedět po práci v restauraci Kuchyň na Hradčanském náměstí  (my to tam máme z práce kousek). Nahoru jsme šly společně Nerudovkou, dolů jsem se rozhodla sběhnout dolů na Klárov  po Zámeckých schodech. A protože byl příjemný podvečer, tak jsem moc neběžela, ale spíš se tak pomalu courala. Vyfotila jsem i pár obrázků, takže se se mnou můžete projít.



Začínáme na Hradčanském náměstí - klasickým pohledem na malostranské střechy i celou Prahu. A pak pak už dolů po Zámeckých schodech až do Thunovské ulice.








Z Thunovské zahneme do Sněmovní a přes Pětikostelní náměstí vyjdeme i u sídla Senátu - Valdštejnského paláce. A odtud už je to na Klárov k metru Malostranská co by kamenem dohodil.









37 komentářů:

  1. Milovaná místa, Stáňo! Mám moc ráda tu Churchillovu bustu...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, mně se líbí celá Thunovská :) i Pětikostelní náměstíčko za Poslaneckou sněmovnou. Až skončím v práci, bude mi to chybět :).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo , pracuješ v krásné části Prahy. Díky za foto)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné záběry, cestovala jsem tam na jaře, ale bylo tam hodně turistů. Mám to tam ráda. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je část Prahy, kde jsou prostě mraky turistů skoro pořád. Ale když jsem šla po sedmé večer, tak už to na schodech a v Thunovské bylo lidí už docela málo.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Tak jsem se s Tebou ráda prošla. Do Prahy jezdíme málo a po zámeckých schodech jsem šla už hodně dávno :-)
    Měj hezký den a pěkný nadcházející víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Měla jsi krásné odpoledne.Posezení s kolegyněmi je vždy fajn a k tomu úžasná procházka.A ještě dramatická obloha.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, posezení bylo fajn, z té restaurace je z terasy krásný výhled a pomalá procházka dolů k metru byla moc příjemná.
      Hezký den

      Vymazat
  6. Moc hezké, mám ráda trajdání po starých městských částí.

    OdpovědětVymazat
  7. Stáni, tam už jsem dlouho nebyla, díky za virtuální procházku. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem ráda, že jsi šla se mnou.
      Pěkný víkend

      Vymazat
  8. Stáňo jedna z mých hodně oblíbených tras, zdravím, pá
    😉😊

    OdpovědětVymazat
  9. Odpovědi
    1. Díky. Na to, že jsou to rychlé mobilovky, vyšly dobře.

      Vymazat
  10. Miluju takové procházky městem 😊

    OdpovědětVymazat
  11. Stáňo, Praha se snad nikdy neomrzí, že? Tolik známá místa a i přesto stále okouzlující a fotogenická. Jen těch turistů by mohlo být méně :o)
    Měj pěknou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, neomrzí :). Nejlepší se, když se mi povede brzo vstát (což se mi bohužel neděje moc často ;-)), pak chodím pěšky z Můstku přes Staromák a pak dál Karlovou ulicí na Karlův most a dál do práce - ráno před osmou je město do značné míry turistů prosté, tak je to fajn cesta. Jinak turistů jsou tu fakt mraky, někdy, když jdu domů, mám problém dostat se přes turistické skupiny z Valdštejnské zahrady ven k metru :).
      Hezkou neděli

      Vymazat
  12. V Praze, jako v centru, jsem už nebyla několik let a tak si tyhle procházky s tebou vždycky moc užívám :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáňo, jsem docela ve skluzu, jsem tady jen na datech a v hodně dovolenkovém režimu, že se jen flákáme. ☺
    Kuchyň osobně neznám, ale budu ráda za tvůj názor a hodnocení. Stověžatá matička Praha, se mi hned vybaví, když jsi naznačila, o čem článek bude. V Thunovské ulici, přímo v době, kde je busta W. Churchilla bydlela kamarádka. Znám to tam celkem dobře, ostatně po Malé Straně, Starém Městě chodím asi nejraději. Moc hezký článek. ☺♥ Potěšil mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, pokud jde o Kuchyň, patří myslím do skupiny Ambientte. V létě je skvělá terasa - nádherný výhled na Prahu (uvnitř mne to tolik nezaujalo, ale je fakt, že vnitřkem jsem procházela jen cestou na WC). Jídlo dobré, obsluha profesionální a milá, ceny ovšem přizpůsobené místu v centru turistického ruchu... Terasy mají dvě - na jednu je nutná objednávka, druhá je bez objednávky s omezenější nabídkou a tuším bez obsluhy (my seděli na té horní, tak přesně nevím)

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni, na fotkách jsem zaznamenala i budovu Blue Oak hotelu s bustou pana Churchilla v Thunovské uloici, tam jsem jezdila jeden ročník střední na praxe na recepci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, vidíš, šla jsem tam už mockrát, ale že je tam hotel, si nějak neuvědomuju. Churchillovu bustu mám spojenou s ambasádou Velké Británie, která v Thunovské sídlí.
      Hezký den

      Vymazat
  15. Veľmi pekný článok a fotky :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Stáni,
    moc hezká procházka, já tuto část Prahy nijak extra neznám.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já ji znám, i když asi míň než bych měla s ohledem na to, že už 40 let pracuju na Malé Straně ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  17. Stáňo, jedu teď za dcerou do Prahy na víkend, tak se těším... jak na dceru, tak na tu naši matičku 😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)