čtvrtek 11. července 2024

Hrnková bábovka

Když jsme jeli na minulý prodloužený víkend na chatu, tak jsem chtěla něco upéct s sebou. Rozhodla jsem se pro hrnkovou bábovku, protože je jednoduchá na přípravu a mohla jsem ji tak upéct až ve čtvrtek dopoledne, kdy jsem pracovala z domova. Přitom jsem s překvapením zjistila, že ji ještě nemám na blogu (který používám jako kuchařku, když si nějaký recept potřebuju osvěžit). Asi ji tedy všichni znáte, ale minimálně sama pro sebe si ji tu zachytím.



Suroviny
2 hrnky polohrubé mouky
prášek do pečiva
3/4 hrnku cukru + 1 vanilkový cukr
2 vejce
1 hrnek mléka
1/2 hrnku oleje
asi 2 - 3 lžíce kakaa
trochu másla a hrubé mouky na formu



Do mísy proseju mouku s práškem do pečiva, přidám všechny ostatní suroviny kromě kakaa a pořádně promíchám. Bábovkovou formu vymažu máslem a vysypu hrubou moukou. Vliju do ní asi třetinu těsta, do zbytku přimíchám kakao (a případně naředím ještě troškou mléka) a na naleju ho na světlou vrstvu (my máme radši víc kakaovou, takže kakaového těsta dělám víc, ale samozřejmě to může být půl na půl nebo v obráceném poměru). Peču na 180°až 190°C zhruba 40 minut (moc to nestopuju, spíš zkouším špejlí, jestli už je bábovka pečená). Po upečení nechám vychladnout ve formě - mám skvělou keramickou (dárek od manžela :-)), ve které se bábovka nikdy nechytá. Vyklopím a pak už krájíme a jíme (necukruju - možná by to líp vypadalo, ale cukr je v bábovce a další závěj cukru mi přijde zbytečná a nikomu to nechybí).







30 komentářů:

  1. Máš ji krásnou.Mám podobný recept,ale přidávám do něho kelímek zakysané smetany.
    Moc hezky jsi to naaranžovala a nafotila.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, přidání zakysané smetany je zajímavý nápad, příště zkusím.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, máš ji jako malovanou. Bábovku jsem dlouho nedělala. Dnes bude koláč s meruňkama...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já bábovku taky pekla pod docela dlouhé době. Ona nás sladkými moučníky docela zásobuje máma, tak já všeobecně peču málo, protože "všeho moc škodí" u sladkého platí určitě :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Stáňo, ta bábovka se ti povedla. Obdivuji tu formu, je úžasná. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, formu jsem dostala před lety od manžela k Vánocům a nedám na ni dopustit...
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Určitě recept někde mám. Bábovku mám ráda a i členové rodiny s ní nepohrdnou, ale abych pravdu řekla, tak ji moc často nepeču.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já ji pekla taky po docela dlouhé době.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Mám moc ráda tyto jednoduché recepty. Zvláště v létě nechci stát v kuchyni u vyhřáté trouby a potom dělat různé krémy a zdobení. Moc chválím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, tohle je opravdu hodně rychlé na přípravu, peče se to déle, ale u toho člověk nemusí být ;-)
      Měj se hezky

      Vymazat
  6. Stáňo, bábovky taky ráda peču. Přidávám zakysanku nebo tvaroh. Nebo hoooodně čokolády :o)
    Klasika se ti povedla náramně a máš pěknou formu.
    Pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tvarohovou mám taky ráda, ale tentokrát jsem potřebovala jednak před víkendem dopotřebovat mléko a jednak jsem neměla čas jít nakoupit a tvaroh doma nebyl. Tohle recept, na které má člověk suroviny doma skoro vždycky ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  7. Stáňo, bábovky jsou taková jistota. Mám také několik receptů, ty hrnkové jsou prima, protože se nemusí nic vážit. Někdy vynechám kakao a přidám třeba nastrouhané jablko nebo mrkev, ono to pak vypadá, jak jsem šikovná 😂🤣😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, hrkové recepty mám taky ráda :). Hlavně na chalupě, kde mám starou váhu,, na které se extra dobře neváží.
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Mňam, ta vypadá výborně. Tyhle klasický bábovky mám moc ráda. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Stáni, vypadá nádherně, já už tedy téměř nepeču, ale ráda jsem se koukla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já peču taky docela málo - ona nás domácí sladkým docela zásobuje máma :) a jak už s námi roky nebydlí syn, tak se toho u nás tolik nesní.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. ani jinou bábovku nedělám :D i na muffiny mám hrníčkový recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám na muffiny recept vážící - z knihy 100 muffinů

      Vymazat
  11. Marcela Nordic Passion15. července 2024 v 9:22

    Hrnkove recepty jsou vzdycky fajn:-), M.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Stáni, u nás sladké vůbec nefrčí, ale bábovku mám z dob prázdnin u babičky ráda. Vždycky jsem jí snídala s hrnkem mléka. A babička měla hned několik druhů, které střídala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já mám na bábovku taky několik receptů (v dětství jsem měla nejraději šlehačkovou), ale nejvíc dělám právě tu hrnkovou, protože je nejrychlejší a věci na ní mám v podstatě vždycky doma.

      Vymazat
  13. Krásná bábovka, Stáňo, radost pohledět a mě před spaním chytá mlsná 😀😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, čtení blogů na noc bývá někdy nebezpečné :D. Taky se mi stává, že z receptů dostanu hlad.

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni,
    bábovka je první dezert, co jsem se naučila péct.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o). Tahle hrnková je vděčný moučník, nedá skoro žádnou práci :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)