úterý 9. července 2024

Julie Caplin - Vila v Itálii

 Dneska tu pro vás mám takovou letní dovolenkovou oddychovku. Její autorku Julii Caplin myslím není ani třeba představovat - v současnosti u nás patří asi k nejoblíbenějším autorkám knih s romantickou zápletkou. Já jsem její novinku získala díky spolupráci s nakladatelstvím Grada a schovala jsem si ji právě na horké dny, které nejraději trávím na lehátku někde se stínu s knihou v ruce. Minulý prodloužený víkend to byla právě Vila v Itálii.



Lia je poměrně uznávaná textilní výtvarnice, které zrovna zadavatel vrátil k přepracování návrh na interiér jeho nové restaurace. A současně se dozvěděla, že jejím otcem je někdo jiný, než koho za otce celý život považovala. Chce svého otce poznat, což se ovšem ukáže jako obtížně proveditelné - jejím otcem je totiž známý herec Ernesto Leonardo, jehož klid chrání jeho nevlastní syn Raphael. Ten považuje Liu za podvodnici a zlatokopku a možnost setkání s Ernestem rezolutně odmítne. A protože  zjištění, že jejím otcem je někdo jiný, pochroumalo Liinin vztah ke zbytku její původní rodiny, rozhodne je odjet do Itálie, kde na pobřeží Amalfi chce jednak načerpat novou inspiraci pro svou práci na zakázce na úpravu interiéru restaurace a jednak se chce pokusit sama kontaktovat svého otce, neboť slavný herec právě kousek od městečka Positano vlastní vilu, ve které tráví dovolenou s celou svou rodinou. Lia se díky náhodnému setkání s  Leonardem, který je jedním z členů široké Ernestovy rodiny, setká nejen znovu s Raphaelem, ale seznámí se i se svým otcem i ostatním členy jeho rodiny. Zatímco zbytek rodiny ji přijme s nadšením, v  Raphaelovi stále přetrvává ostražitost a podezřívavost. Jenže zároveň je Liou neodolatelně přitahován, stejně jako ona jím.


Z předchozích řádků bude myslím každému jasné, že ani ve své jedenácté knize ze série Romantické útěky autorka nevybočila ze svého zavedeného schématu. Je tu romantická linka mezi neodolatelným Raphaleem a talentovanou Liou, nějaké ty problémy se vztahem spojené a k tomu velká porce atmosféry italského městečka na pobřeží uprostřed léta. Budeme s hlavní hrdinkou vařit pravé italské těstoviny, mlsat zmrzlinu, chodit do pizzérií, procházet se po plážích i  křivolakými uličkami městečka,  trávit čas v luxusní Ernestově vile, obdivovat azurové moře i úžasné výhledy. Prostě  si užijeme italské léto se vším všudy. Popis atmosféry jednotlivých destinací ve spojení s jednoduchou romantickou linkou je silnou stránkou autorčiných knih a myslím, že právě proto si je čtenářky tak oblíbily. Tady rozhodně za svými předchozími knihami nezaostává. Navíc to tentokrát mezi hrdiny hezky jiskří, jejich vzájemné špičkování příběh hezky osvěžilo. Popis vztahů v rodině Ernesta Leonarda pak příběhu přidává určitý laskavý tón.  Určitě to není žádná "velká" literatura, ale pokud nejste zavilými odpůrci romantiky a chcete milý a svěží příběh na letní dny, bez obav po této knize sáhněte.

Za zaslání knihy děkuji nakladatelství Grada, na jehož e-shopu si ji můžete koupit.
Anotace
Lia vždy snila o tom, že navštíví tyrkysově modré pobřeží Amalfi. Tenhle její sen ale nikdy nezahrnoval setkání s vlastním otcem, o jehož existenci neměla ani tušení. Teď však stojí před branami nádherné vily v Itálii, do které ji odmítají pustit. Díky staré fotografii dokáže, že je opravdu dcerou italského herce Ernesta, a situace se změní. Otcův manažer Raphael, naprosto neodolatelný mladý muž s nepřístupným výrazem, se ji rozhodne nespustit z očí a doprovází ji na každém kroku. Kdoví o co téhle cizince s kouzelným úsměvem a nádherně vlnitými karamelovými vlasy vlastně jde. Dokážou romantické procházky a vychlazené drinky i přes počáteční rozpaky zažehnout mezi Liou a Raphem jiskru? Atmosféra je stále žhavější a není to jen kvůli horkému středomořskému slunci.
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2024, překlad M. Martinová, 336 stran


26 komentářů:

  1. Na léto k vodě je to přesně ta správná četba.I když já teď čtu dost drsnou krimi.Dnes se jedeme k dceři vykoupat do bazénu,tak zalehnu taky do lehátka.Na slunci už ale ne.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je to fakt oddechovka, kde člověk ví, jak to bude :). Ale bavil mne popis italského prsotředí i jídla. Já teď čtu thriller a zatím se do něj nemůžu začíst.
      Bazén závidím :), já aspoň zítra pracuju z domova, takže budu mít sprchu po ruce :D. Slunci se vyhýbám už dávno - mé místo je ve stínu ... ;-)
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáňo, knihy od Julie Caplin kupujeme mamce, vždycky říkám, že si ji půjčím a přečtu, zatím na to nedošlo...
    Tohle vypadá na skvělé letní čtení! Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, knížky od Caplinové mívají právě prima atmosféru...
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Občas si něco od této spisovatelky přečtu. Beru to jako takové odlehčené čtení, ale někdy je to třeba.
    Měj se hezky, Stáňo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já do romantiky zabloudím tak jen občas, ale zrovna Caplinová je fajn v tom,že má moc pěkné popisy míst, kde se příběh odehrává.
      Prima den

      Vymazat
  4. Přiznám se, že tahle série úplně pro mě není. Ale mamka ji má moc ráda, musím pořídit tento nový přírůstek. Děkuju za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, já si občas nějakou tu romantiku dám. A pak se vrátím ke svým detektivkám ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  5. Už jsem nějaké knížky od autorky četla, je to čtení na pohodu, teď v létě třeba k vodě. Zdravím, pá 🌞

    OdpovědětVymazat
  6. nedávno jsem četla Chatu ve Švýcarsku od autorky a tak hezky mi sedla do nálady :) byla jsem z knihy nadšená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se zatím asi nejvíc líbil Hotýlek na Islandu - kvůli prostředí. Ale já toho od autorky moc nečetla.

      Vymazat
  7. Vila na mě taky čeká. Teď nám rozectenou Vinici ve Francii a vůbec mě nebaví, za mě nejslabší od autorky. Už abych ji dorazila a spravila si chuť něčím jiným. Hezký večer Stáňo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, je fakt, že už jsem od autorky četla lepší, trochu mi tam vadila jedna nedotažená dějová linka. J
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Dnes jsem přečetla byla to pecka. Přesně, co jsem očekávala jsem dostala. Příjemná, jednoduchá a milá romantika ideální na léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak - u Caplin ví člověk, co má očekávat. Mně vždycky baví ty "kulisy" - prostředí, jídlo...

      Vymazat
  9. Marcela Nordic Passion15. července 2024 v 9:24

    Uz jen ta lokace pribehu zni vic nez lakave:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popis prostředí a jídla je na knihách J.K. to nejlepší :)

      Vymazat
  10. Tak tohle je moje oblíbená série. Naprosto ideální letní čtení. :) Už se těším na další díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to autorka umí - kombinace romantického příběhu, prostředí a jídla...

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, zrovna minulý týden jsem jí přelouskala na dovolené. Na léto značka ideál.

    OdpovědětVymazat
  12. Čeká na mě na nočním stolku a už se na ni moc těším!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáni,
    četla jsem a líbilo se mi to:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)