neděle 7. července 2024

Čajové okénko 52 - kazety Basilur

 
Dneska bude nahlédnutí do čajových novinek opět věnováno pouze jedné značce. Půjde o značku Basilur, kterou už jsem vám tu párkrát představila (poprvé myslím tady). Firma přichází na trh často s novinkami a má v sortimentu i poměrně hodně kazet, ať již v papírových krabičkách nebo v luxusněji vypadajících plechovkách. Ostatně pár jejich kazet jste tu již mohli vidět. Tentokrát vám představím rovnou tři, které se na trhu objevily poměrně nedávno. 



Všechny kazety jsem kupovala na e-shopu Mix-Tee, který je největším prodejcem těchto čajů. Čaje jsou balené v elegantně vypadajících papírových kazetách, ve kterých jsou vždy 4 druhy po 10 sáčcích (kazety Asia a Europe jsou k dostání i v plechových kazetách připomínajících knihu). Cena za kazetu se pohybovala od 218 do 234 Kč.


Blue Tea (Basilur)
 Základem všech čajů z této zlaté kazety tvoří směs zeleného čaje doplněná motýlím hrachovým květem, což je květ rostliny s botanickým názvem Clitoria ternatea, který Ajurvéda řadí mezi základní čtveřici stimulatnů nervové soustavy.  Nálev motýlího hrachového květu mění barvu podle kyselosti, takže s ním můžete trochu "čarovat" - pokud do čaje přidáte pár kapek citronové šťávy, změní barvu z  modré na fialovorůžovou. Všechny čaje doporučuji zalévat vodou o teplotě asi 80°, nechávají se louhovat asi 2 až 3 minuty a jeden šálek vystačí tak na  300 ml čaje.


Grand Lavander- obsahuje zelený čaj, motýlí hrachový květ, květ levandule a  aroma (levandule, borůvka). V chuti je cítit spíš borůvka, levandule méně, je to spíš takový nádech. 
Rosy Blue Tea - obsahuje  zelený čaj, motýlí hrachový květ,  aroma (bílá růže, vanilka). Čaj chutná i voní po růži, vanilku jsem v něm necítitla.
 Saphire  Lotus- zelený čaj, motýlí hrachový květ,  aroma (lotos, jablko). V chuti je cítit hlavně  jablko s nádechem ještě další chuti (což bude zřejmě lotus)-
Zeste Elderflower - zelený čaj, motýlí hrachový květ, přírodní aroma (bezový květ, pomeranč). Čaj chutná pomerančově, aroma bezového květu není nijak patrné. Tento čaj mi asi chutnal nejvíc z celé kazety. 

Čarujeme s kapkou citronu :)

Breakfast Tea Asia (Basilur)
Tato červená kazeta je pro změnu inspirována asijskými čaji a chutěmi. Pokud jde o přípravu, tak bílý čaj Kyoto Breakfast se zalévá vodou o teplotě 70°až 75°, a louhovat jsem ho nechávala 2 až 3 minuty a ze sáčku jsem udělala taky 250 až 300 ml čaje. Ostatní  se zalévají vařící vodou, nechávají se louhovat cca 3 až 5 minut (ten s indickou příchutí spíš jen 3 minuty, moc kořeněné čaje nemám v oblibě)   a ze sáčku jsem udělala asi 300 až 400 ml čaje.


Ceylon Breakfast -  jde o čistý  černý čaj s příjemnou lehce nasládlou chutí.
Hong Kong Breakfast - i v tomto případě jde o  neochucený černý čaj, který má výraznou čajovou chuť
Indian Breakfast - obsahuje černý čaj, skořici, zázvor, hřebíček, muškátový oříšek, černý pepř, anýz, kardamom, přírodní aroma (chai). V chuti je výrazně zná koření, zejména muškát, anýz a hřebíček. Z celé kazety mi chutnal nejméně.
Kyoto Breakfast  - obsahuje  bílý čaj  aromatizovaný třešní. Ta v chuti jen lehký nádech, jinak je to příjemný čaj se světloučkým nálevem.

Breakfast Tea Europe (Basilur)
Tato kazeta a nabízí příchutě inspirované cestou po Evropě. Obsahuje výhradně černé čaje, ať již čisté nebo dochucené. Všechny čaje se zalévají vařící vodou, nechávají se louhovat cca 3 až 5 minut (ten s příchutí čokolády spíš jen 3 minuty, nemám v čaji výraznou chuť čokolády ráda)   a ze sáčku jsem udělala asi 300 až 400 ml čaje.


Paris Breakfast  - jde o černý čaj aromatizovaný  bergamotem a růží. Obě aromata jsou v chuti cítit poměrně lehce.  
Irish Breakfast  - jde o čistý černý čaj s  výraznou  čajovou chutí. Můj oblíbenec z této kazety
Grand Hotel Breakfast  -  černý čaj s aromatem čokolády. Čaj už v sáčku voní po čokoládě, stejně jako samotný nálev. Čokoláda je cítit i v chuti, ale naštěstí ta příchuť není přehnaná, takže mi na pití nevadil (já kombinaci čaj a čokoláda moc nevyhledávám)
 English Breakfast - je opět čistý černý čaj. Má klasickou čajovou chuť, možná o něco méně výraznou než Irish Breakfast.


Myslím, že tyto kazety představují docela zajímavý dárek pro milovníka čajů. Blue Tea je spíš pro experimentátory, protože konzervativnímu čajaři by mohla trochu vadit zvláštní modrofialová barva čaje. Ale jinak jsem všechny tři kazety vypila s chutí, byť mi samozřejmě některé chutnaly víc, jiné o něco méně.

Tento článek není spolupráce (bohužel) - všechny čaje jsem si koupila sama.


28 komentářů:

  1. Zelené čaje mám nejraději,ale mohu i černý.Ovocné ráda nemám.Čaje,které představuješ neznám a zkusím si něco vybrat na tom e-shopu.Už delší dobu si kupuji stejné druhy čaje a chtělo by to změnu.
    Občas si koupím balení čaje a třeba mi vůbec nechutná,tak předávám dál.Naštěstí mám komu.
    Hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, na Mix-Tee mají i různé mix kazety nebo krabičky, takže můžeš experimentovat :)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, ráda jsem se podívala. Čaje od Basilur mě zklamou jen opravdu málokdy.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají dobře)))
    Hezký týden přeji Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, kazety má Basilur pěkné, jak ty papírové, tak plechovky v podobě knihy.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Určitě bych neměla problém vypít šálek kteréhokoliv čaje, které jsi tady uvedla.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tady jsem vlastně se žádný čajem taky problém neměla.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Děkuji za toto představení Basilur čajů. Doteď jsem od nich znala jen ochucené zelené, které mi vždy dal někdo jako dárek. A teda ani jeden z nich mi nechutnal. Tyto ale vypadají dobře, hlavně ty černé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Basilur má čaje všech druhů, nejvíc asi tedy zelené a černé (samotné i s příchutí), ale má i ovocnou řadu. Z těchto kazet se myslím docela vydařily všechny.
      Pěkný den

      Vymazat
  6. zajímavé ,já pouze černý čaj...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlo, já mám taky nejraději neochucené černé a zelené, ale když člověk začne sbírat čajové přebaly, naučí se postupně pít skoro všechno :D

      Vymazat
  7. Měla jsem několik čajů od této značky, ale dost mě odrazovalo to, že mi pokaždé totálně zbarvil hrníček, jsem si tak říkala, zda v čajích není nějaké šílené barvivo. Jinak já jsem kávová, ale to asi už víš :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obarvení hrnku od černého čaje způsobuje kombinace theinu (což je přirozená součást čaje) a minerálů obsažených ve vodě. Čím je voda tvrdší, tím větší riziko, že v hrnečku zůstane takový hnědý povlak. Mně se třeba hodně dělá na chatě, zatímco v doma v Praze skoro vůbec.

      Vymazat
  8. Já jsem spíš na kávu, ale inspirace třeba na dárek se vždycky hodí 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kazety zrovna mohou být opravdu pěkný dárek a mají jich spoustu. Mám teď i plechovou kazetu ve tvaru knihy a ta vypadá hodně dobře :).

      Vymazat
  9. Doma mám také mix od Basiluru, který jsem dostala k narozeninám. Nechávám si ho na slavnostnější příležitosti a piju je hrozně ráda :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Já čaje tolik nepiju a všechny tyto jsou pro mě novinkou :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, ony všechny tři kazety poměrně čerstvou novinkou jsou :)

      Vymazat
  11. Já úplně čajová nejsem, ale dcera ano. Od této značky jí kupuju kazety s bílým čajem, má je moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Stáni,
    díky za představení, značku Basilur mám moc ráda a kupuji ji i jako dárek. Nejvíce mě zaujaly čaje z těch posledních dvou kazet, na ty zelené prostě moc nejsem...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty kazety jsou opravdu jako dárek zajímavé. Musím přiznat, že ač mám zelené čaje ráda, tak mne tentokrát taky zaujaly víc ty dvě "černé"
      Hezký den

      Vymazat
  13. Stáni, já piju jen černý čaj, ale tyhle kazety jsou úchvatné a musím si je zapamatovat jako dárek. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Basilur má spoustu krásných kazet, tam je z čeho vybírat. Měli by mít i nějaké speciální vánoční, ale ještě je nemají naskladněné, tak jsem si jen nemohla objednat, ale na fotce to vypadá moc pěkně.
      Hezký den

      Vymazat
  14. Basilur caje me vzdy zaujmou svym balenim, kdysi jsem je mela i doma, tyhle ale urcite neznam.. Pekne pondeli, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, tyhle jsou novinka, takže nejsou úplně známé. Basilur má v poslední době novinek hodně - teď jsem si pořizovala vánoční sadu :), která byla úplnou novinkou.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)