pátek 19. července 2024

Salát z cukety

 
My jsme letos sázeli cukety a dýně až někdy na začátku června, a to jsem si je  ještě pěstovala ze semínek, protože sazeničky už v žádném zahradnictví v okolí neměli. Semínka mi sice docela dobře vzešla a sazeničky taky chytly a rostou na obvyklém stanovišti (tedy skoro uzrálém kompostu) jako z vody. Takže zatímco v přechozích letech jsem touhle dobou už řešila "co s nimi" (myšleno s cuketami), tak letos ještě žádné vlastní nemáme. Ale díky hodné sousedce se v mé lednici ocitly přece jen dva kousky. Původně jsem si z nich chtěla upéct cuketový nákyp, ale pak se mi v těch vedrech nechtělo zapínat troubu, takže jsem použila recept, který jsem zahlédla v nějaké diskusi na netu, a udělala jsem si cuketový salát.



Suroviny (1 porce)
menší cuketa
2 lžíce olivového oleje
1 lžíce balsamica
necelá lžíce medu
1 stroužek česneku
sůl, pepř
sezamové semínko


Cuketu jsem škrabkou nastrouhala na podélné plátky (pokud už má cuketa jadýrka, tak jen tu část bez nich) a v míse nasolila. Nechala jsem ji chvíli odležet a mezitím jsem si oleje, balsamica a medu umíchala zálivku (česnek jsem tentokrát vynechala, protože jsem ho neměla doma). Nasolenou cuketu jsem pak vyždímala od vody, kterou pustila, trochu opepřila a posypala sezamovým semínkem (měla jsem obojí, tak obojím). Já jsem salát použila jako přílohu k uzenému lososovi, ale určitě se salát bude hodit i třeba ke grilovaným masům). Určitě ho ještě někdy udělám a zkusím to i s tím česnekem, co jsem tentokrát do zálivky nedala.


A omlouvám se za design, především za upatlaný talíř. Nějak jsem si toho všimla až při úpravě fotek a to už šance na přefocení nebyla, neb salát byl zkonzumován.





24 komentářů:

  1. Stáňo, to vypadá zajímavě, cuketu máme rádi, takže se hodí každý nový recept. Krásný víkend 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, je to hrozně jednoduché :).
      Hezký víkend i tobě

      Vymazat
  2. Musím souhlasit se Šárkou)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my letos ještě cukety nemáme, ale jinak, když začnou plodit, to bývá každoroční boj, jak je zpracovat.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Cuketu dostávám hlavně od syna a nejen jí a tak hledám na internetu pořád nové a nové recepty.
    A tak díky za recept na salát.S lososem pro mě výborná volba.Přes léto jím jenom lehkou stravu.
    Stáňo,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, s tím lososem mi salát docela ladil. Tak ať chutná, pokud se do něj pustíš.
      Měj se krásně

      Vymazat
  4. To vypadá zajímavě. Strejda mě cuketami pravidelně zásobuje, každý nový recept na vyzkoušení se hodí. Děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, rádo se stalo. Pro mne to byla zas změna po grilované cuketě a cuketovém nákypu...

      Vymazat
  5. Tak salát z cukety jsem ještě neměla. Dost zajímavé, možná vyzkouším. Já dělám z cukety různé slané koláče nebo cukeťáky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já cuketu hlavně grilu a pak dělám cuketový nákyp.

      Vymazat
  6. Stáňo, recept se mi líbí, cuketu jíme, tak vyzkouším, díky za tip 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, není to nijak pracné, takže za vyzkoušení to myslím stoji.
      Hezký víkend

      Vymazat
  7. Taky pokud cuketu dostanu ji máme nějak upravenou v jídelníčku.
    Každý recept dobrý !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že u hodně lidí v létě přichází období, kdy mají cukety mraky, ať už z vlastní zahrádky nebo od známých. A pak se fakt hodí každý recept, protože kdo bych chtěl jít furt to samé;.)

      Vymazat
  8. Stáňo, ráda vyzkouším, cuketám se daří!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, my zatím cukety nemáme, ale už začaly kvést, takže období nadúrody, kdy se každý nápad na zpracování hodí, nás ještě asi čekají.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Stáni, salát vypadá velmi dobře. Cukety nemáme, ale dostávám od dcery. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mně chutnal - bylo to zas něco nového
      Hezký den

      Vymazat
  10. Ahoj Stáňo, ňam, to je ale dobrota. Zkusím tady udělat, stejně chceme dnes rybu jít koupit na trh a cuketky mají zase v Konzumu. ☺♥

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáni,
    já na saláty a cuketu všeobecně moc nejsem, ale myslím si, že by se to líbilo mamce a příteli.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my vždycky s mámou zasadíme několik sazeniček na kompost, tam rostou jako z vody i bez zalévání. Letos se nám ujaly všechny, tak tam máme dobrou džungli. Snažím se je sklízet malé, tak jsou nejlepší. Mám je ráda třeba grilované k masu (a peču z nich i buchtu na plech ;-)).
      Měj se fajn

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)