úterý 30. července 2024

Angela Marsons - Vražedná mysl

 Novinka Angely Marsons Uloupené dívky, kterou jsem dočetla nedávno, mi připomněla, že jsem si chtěla přečíst i ty z jejích přechozích titulů, ke kterým jsem se zatím nedostala. A při poslední návštěvě knihovny jsem měla štěstí a narazila jsem tam hned na dva tituly, které jsem ještě nečetla. A  do prvního z nich jsem se pustila minulý týden. Dočtenou jsem ji měla jedna dvě... 



Když je nalezena mrtvá studentka Samantha Brownovou s proříznutým hrdlem podle patologa nic nenasvědčuje tomu, že by se jednalo o cizí zavinění, a případ je vyhodnocen jako sebevražda. Jen inspektorce Kim Stoneové instinkt říká, že vše mohlo být jinak a že se jedná o vraždu. Nakonec se její podezření potvrdí a Kim a její tým se pouští do vyšetřování. To ovšem komplikuje fakt, že se díky původní teorii o sebevraždě nezajišťovaly stopy na místě činu. Základem pro vyšetřování se stává především výpověď Samantiných rodičů, která je přes počáteční mlžení nasměruje na Farmu jednoty, kde žijí příslušníci jakéhosi společenství. Ukazuje se,  že ve své podstatě se jedná o sektu, kde je takřka nemožné se  od jejích členů dozvědět něco  jak o Samantě, tak o samotném fungování farmy. Kim proto zkusí získat informace tak, že se mezi členy farmy infiltruje mladinká policistka Tiffany.  Což samozřejmě není bez rizika. Druhou, vedlejší linii  (která tvoří výrazně menší část celé knihy) pak tvoří Bryantův dávný případ brutálních znásilnění, jehož pachatel má být předčasně propuštěn z vězení.
 

Musím říci, že i tato knížka má všechny atributy autorčiných knih které jsem zatím přečetla – krátké kapitoly, rychle ubíhající děj, zajímavou zápletku i překvapivé rozuzlení. Zajímavý je i náhled do prostředí sekt a  popis některých jejich manipulativních technik, kterými získávají své „ovečky“. Angela Marsons je jednou z mých nejoblíbenějších autorek detektivních  a ani tentokrát mne nezklamala. A musím se přiznat, že mi vyhovovalo, že tentokrát v příběhu nefigurovala démonizovaná Alex a ani tu nerezonovala minulost Kim. Pokud máte rádi Angelu Marson a tuto knihu jste nečetli nebo pokud jen máte rádi dobré detektivky, tak vám ji myslím mohu klidně doporučit.


Anotace
Samanthu Brownovou, mladou vysokoškolačku, nalezli doma v posteli s proříznutým hrdlem a nožem v ruce. Bez zjevných známek násilí či boje. Působí to jako jasný případ sebevraždy. Podivná reakce dívčiných rodičů však tuto teorii zvrátí a inspektorka Kim Stoneová pochopí, že tady šlo o vraždu. Jak ji však vyšetřit, když všechny stopy už jsou nenávratně ztracené? Nikdo nezajistil DNA ani otisky prstů a tým kriminalistů nemá k dispozici nic víc než několik fotografií těla. A informace o Farmě jednoty, zdánlivě neškodném uzavřeném společenství, v němž dívka žila. Zjistit o něm něco víc bude těžké. Jedině že by do něj Kim nasadila svého člověka. Netuší ale, co všechno tím riskuje…
Vydalo nakl. Kalibr v r. 2022, překlad J. Kunová, 360 stran




23 komentářů:

  1. Vypadá to zase na dobré čtení.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za tip a přeji příjemný den, Stáňo!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Je mi to hodně povědomé.Zjišťuji,co je zde velkých čtenářek.Měla jsem období,kdy jsem dočetla knihu a sáhla po další.Po problémech s očima jsem to dost omezila.Mám po operaci oči asi dva měsíce a znovu problém,doufám,že je to jenom v tom,že mně současné brýle nevyhovují.Na kontrolu jdu za 14 dní.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak držím palce, ať dopadne všechno dobře a ty si můžeš brzo užívat čtení.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Píšu si. Řekla bych, že díky Tobě jsem se s touto spisovatelkou seznámila a mám její knihy ráda.
    Takže díky za další tip.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Stáňo, autorku čtu ráda , tip si píšu , pá 😊

    OdpovědětVymazat
  6. To není úplně čtení pro mě :D.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za tip, píšu si na seznam 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, jinak doporučuji číst příběhy s Kim postupně, jak vycházely.

      Vymazat
  8. Já tuhle sérii miluju - a tato kniha je za mě jedna z nejlepších. Zrovna čtu Smrtící volání a zatím jsem spokojená.
    Hezký večer. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, mně se tento příběh taky hodně líbil. Teď na mne doma čekají Spletité lži půjčené z knihovny
      Hezké letní dny

      Vymazat
  9. Je skvelé, že si pridala aj nahľad tejto knihy, prečítala som si ho a je to zaujímavá kniha. Na tvojom blogu si stále rozširujem obzory, lebo je iný, než väčšina blogov a článkov, ktoré zvyknem čítať :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Stáni,
    četla jsem a moc se mi to líbilo, stejně jako všechny další knihy autorky.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na A. Marsons jsi mne navedla ty svými články. A mám ji taky moc ráda.

      Vymazat
  11. Já čtu právě Uloupené dívky od autorky a jsou taky skvělé 😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)