pondělí 15. července 2024

Angela Marsons - Uloupené dívky

 Knížku Uloupené dívky jsem si vybrala v knihkupectví k narozeninám, které jsem měla minulý měsíc. Od Angely Marsons jsem už četla několik jejích knih s inspektorkou Kim Stone a líbily se mi v podstatě všechny, takže to byla taková sázka na jistotu.



Je dvacáté páté výročí únosu Melody Jonesové, jejíž tělo se nikdy nenašlo. A jako každý rok se opět objevilo několik falešných přiznání k tomuto činu. Takže když se na policejní stanici objeví muž, který chce mluvit přímo s Kim a  tvrdí, že mám informace vedoucí k vyřešení případu, považuje ho Kim m za dalšího blázna, který si jen chce získat pozornost médií. Jenže se ukáže, že muž je filantrop a milinonář Steven Hart a postupně se začíná zdát, že o únosu skutečně něco ví. Téměř současně se ze školní družiny ztratí dívka a na místě činu je nalezen řetízek, který patřil Melody a který tak oba únosy spojuje. Navíc vyšetřovací tým zjistí, že v průběhu let došlo k několika podobným únosům a dvě unesené dívky únosce  po roce zase vrátil, aniž jim nějak ublížil, a tyto dívky na dobu, kdy byly uneseny vzpomínají vlastně pozitivně. Vypadá to, že případy by spolu mohly souviset. Jenže je to tak opravdu? | pokud ano, proč dvě dívky únosce propustil a Melody zmizela? A proč byla nyní unesena Grace? To jsou otázky, které stojí před Kim a jejím týmem. Kim ještě navíc řeší problém s psychiatričkou Alex, kterou kdysi dostala za mříže a která se jí nyní snaží zmanipulovat tak, aby Kim podpořila její žádost o předčasné propuštění.


Do příběhu samotného pátrání a popisu práce celého týmu vedeného Kim jsou vloženy kapitoly věnující se Alex a jejímu intrikaření a manipulaci se spoluvězenkyněmi i některými dozorci ve věznici i pokusem ovlivnit Kim. Jednotlivé kapitoly jsou krátké, což dává příběhu dynamiku (a tak trochu to člověk nutí číst pořád dál s tím, že "ještě jednu kapitolu, vždyť není tak dlouhá"). Zápletka je zajímavá a rozuzlení celého případu překvapivé. Prostě knížka mne bavila. Jediné, bez čeho bych se obešla, je doktorka Alex Thorneová. Tahle prvotřídní  sociopatka a manipulátorka mi je krajně nesympatická a lezla mi na nervy v každém příběhu, ve kterém se objevila. A mám takový intuitivní pocit, že bych před ní měla Kim chránit. Navíc mi její démonizace a schopnost  získávat informace přesto, že sedí ve vězení přijde trochu přehnaná. Byla bych ráda, kdyby se bez ní další díl obešel, ale vzhledem k závěru této knihy si dělám asi zbytečné  naděje.


Anotace
Je to přesně pětadvacet let, co beze stopy zmizela sedmiletá Melody Jonesová. K jejímu únosu a vraždě se už přiznala spousta podivínů a podvodníků, ale tentokrát přišel na policejní stanici někdo, koho rozhodně nečekali – bohatý podnikatel a filantrop Steven Harte, který tvrdí, že o tom starém případu něco ví. Vzápětí obdrží Kim Stoneová zprávu, že se z místní družiny ztratila osmiletá Grace Lennardová. Steven je ochoten mluvit pouze s Kim a rozehrává s ní chladnokrevnou psychologickou partii. Ještě náročnější souboj čeká na Kim za dveřmi vězení, kde si pro ni její úhlavní soupeřka, doktorka Alexandra Thorneová, připravila doslova výbušné tajemství. Odhalí ho jen výměnou za svobodu.
Vydalo  nakl. Kalibr v r. 2024, překlad J. Kunová, 352 stran




26 komentářů:

  1. Díky,napsala jsem si.Mě prostě takové napínavé knihy baví,kdy mě děj vtáhne a já na všechno zapomenu.Jednu dobu jsem je měla i jako terapii.
    Stáňo,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já detektivky čtu taky ráda - beru je jako takové "pohádky" pro dospělé, kdy zvítězí dobro (= pachatel je dopaden). U čtení si odpočinu.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, děkuji za další recenzi, Díky tvým hodnocením si už Kim Stone i pamatuji, asi je čas po nějaké knize s ní sáhnout...
    Přeji hezký horký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, i když já sama čtu knihy H. Marsons tak trochu napřeskáčku, tak doporučuji začít knížkou První krev (což je prequel celé série) a pokračovat Němým křikem (ten vyšel jako první díl).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Tuhle sérii jsme kdysi rozečetla, dostala jsem se docela daleko. Bavila mě a vlastně ani nevím, proč v ní nepokračuju. Přebylo ji další množství knížek, nestíhám číst všechno, co bych chtěla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, myslím, že číst všechno, co by člověk chtěl, zvládne málokdo :). Já mám tuhle sérii ráda a dneska jsem si přinesla z knihovny další dva díly, které jsem ještě nečetla.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. No jo! Píšu si. Nebo možná zajdu do knihkupectví a knihu si koupím. Stále mám poukaz na koupi knížky, který jsem dostala k Vánocům od mladší vnučky a ještě jsem ho nevyužila. Sice je platný na celý rok, ale ten čas tak letí !
    Hezký den, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, knížka by asi v knihkupectvích mohla ještě být, je to poměrně čerstvá novinka.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Stáňo od autorky už jsem pár knih také přečetla a zklamaná jsem nebyla. I tuhle novinku si určitě ujít nenechám, díky za tip. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  6. Tituly jsou jistě zajímavé, ale já mám teď raději lehčí četbu. Spíše krátké povídky a humor. Ráda mám cestopisy s horolezeckou tématikou. V létě moc času na čtení nemám. Raději se toulám po venku a věnuji se spíše jiným aktivitám. Večer většinou "padnu" do postele a usnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, já čtu hlavně večer před spaním - je to zvyk. Někdy možná spíš zlozvyk, protože když je děj napínavý, tak to někdy natáhnu déle, než by bylo ve vztahu k hodině, kdy musím vstát do práce, vhodné ;-).
      Hezký den

      Vymazat
  7. Moc se těším, až si tuhle knížku přečtu, ale ještě mi zbývají dvě předchozí. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tuhle řadu brala na přeskáčku :). Ještě pár knih, co vyšly dřív, přečtených nemám, ale brzo se posunu, půjčila jsem i dvě z nich v knihovně.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, to vypadá dobře :) ale víš jak jako obvykle já radši ty svoje slaďáky a nebo fantasy.

    OdpovědětVymazat
  9. Od autorky jsem nic nečetla, není čas na nové série :-D ale tato vypadá docela dobře.

    OdpovědětVymazat
  10. Knížka nezní vůbec špatně. Na léto ale raději šahám po oddychovějším čtení :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za recenzi. Jsem teď na dovolené a nepřečetla jsem jediné písmenko )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Momentálně mám rozečtenou, takže si tvoje dojmy přečtu až po dočtení 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, :). Myslím, že bys s knížkou mohla být spokojená

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni, četla jsem ji nedávno a moc se mi líbila. Autorka to prostě umí!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy ano. Já jsem už tu mám nachystanou jednu její starší knížku - půjčila jsem si ji v knihovně.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)