středa 22. května 2024

Čajové okénko 50

 Objevila jsem v práci kazetu čajů, na kterou jsem v polovině nějak pozapomněla, takže jsem ji teď dopila a v dnešním čajovém okénku vám ji představím.  A aby tu nebyla ta kazeta sama, tak přidám aspoň ještě jednu krabičku. Obě značky mají myslím v mém čajovém okénku premiéru.



Jako první v pořadí bude kazeta značky Jaf od cejlonské firmy Jafferjee Brothers, která se balením čajů věnuje už od čtyřicátých let minulého století. K nám jejich čaje  dováží firma Mix-tee, na jejichž e-shopu jsem ji koupila (ale kazetu jsem viděla i na e-shopu nakladatelství Luxor). Kazeta Secret Garden obsahuje 6 druhů čaje v pyramidových sáčcích balených jednotlivě v poměrně velkých, zajímavě vypadajících sáčcích.  Od každého druhu jsou v kazetě dva sáčky, jeden vyjde tak na 300 ml čaje. Kazeta stála nějak kolem 130 Kč, jestli si dobře pamatuju. 

Oriental Jasmine (Jaf)
Složení: zelený čaj, přírodní aroma (jasmín)
Čaj měl světle žlutou barvu s nádechem do zelena. Jasmín v něm byl cítit jen hodně lehce.

Rose Oolong (Jaf)
Složení: oolong, květ růže 
Příjemný jemný čaj se světlým nálevem, ve kterém růže nebyly v podstatě znát. 

Tropical Hibiscus (Jaf)
Složení: ibišek květ, jablko plod, lékořice kořen, šípek plod, růže květ, aroma (granátové jablko, mučenka) 
Čaj má  lehkou ovocnou vůni a díky obsahu ibišku červený nálev. Naštěstí nebyl nějak moc výrazně kysely a v chuti jsem cítila trochu maracuju.

Lavender Grey (Jaf)
Složení: černý čaj, levandule květ, chrpa květ, aroma (bergamot, levandule) 
Čaj má světlejší nálev s jakoby zlatavým nádechem a s jemnou bergamotovou chutí. Levandule v něm byla cítit  jen náznakem.

Golden Lotus  (Jaf)
Složení: černý čaj, měsíček květ, přírodní aroma (lotosový květ) 
Čaj měl zlatavě hnědou barvu. Chuťově šlo o čaj s lehkou chutí s květinovým nádechem, ve který nic výrazně nevynikalo.

Vanilla Orchid  (Jaf)
Složení: černý čaj, pomerančový květ, přírodní aroma (vanilkový květ)
Nálev měl relativně světlou barvu (na to, že jde o černý čaj). V chuti byla výrazně cítit vanilka. Já čaje s vanilkovou příchutí moc nevyhledávám, ale tenhle mi docela chutnal.

   
Pak tu mám jednu sólo krabičku od značky Princessa Nuri (patří pod společnost Orimi). I tu už tu mám delší čas - koupila jsem ji v obchodě Kolobok, který se specializuje na zboží s bývalých sovětských republik (i když tam nemají jen to) a já tam občas chodím lovit zajímavé čaje. Krabička s 25 sáčky stála myslím asi 40 Kč. Jeden sáček vyšel tak na 300 ml čaje.  

Jarkij Limon (Princessa Nuri)
Složení: černý čaj, aroma (citron), drcená citronová kůra
Barva nálevu je zlatavě hnědá, která opravdu připomíná barvu čaje s kapičkou citronu. Čaj je aromatizovaný jen velmi jemně, citronovou chuť jsem cítila jen v jemném náznaku. 


Kazeta Jaf je sice dražší, ale  myslím, že to může být  takový  zajímavý dárek nebo testovací sada. Čaj s citronem od zn. Princessa Nuri je takový slušný čaj třeba k snídani s docela dobrou cenou. Tentokrát musím říci, že mi chutnaly v podstatě všechny čaje, které jsem vám představila. Výrazného favorita mezi nimi nemám a žádný bych ani neoznačila jako propadák.
A na další čajové okénko se můžete (možná) těšit poměrně brzo - propíjím se třemi novými kazetami od firmy Basilur .... Záleží na tom, jak mi to půjde s focením ( pitím čaje problém nemívám, pokud tedy nejde o bylinky - tam mi to trochu drhne).

27 komentářů:

  1. Ty čaje neznám,ale vždy si ráda koupím nějaký nový,protože nic jiného nepiju a tak musím obměňovat.
    Teď mám oblíbené dva,medový a jasmínový ten je z Lídlu.
    Stáňo,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když kupuju podle chuti, kupuju čistý černý nebo zelený. Ale já většinou kupuju podle přebalů, takže já čaje střídám fakt hodně.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, tak kazeta vypadá opravdu moc hezky. Takový dárek by se mi líbil...
    Děkuji za tip a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, souhlasím - ta kazeta je opravdu pěkná jako dárek. A příště ještě taky budou kazety. Nebo aspoň jedna ;-)
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Ahoj Stáňo, tak kazeta Jaf mě vážně oslovila, pokud si budu pamatovat, tak bych si ji v Luxoru pořídila. Tvůj popis mě docela nadchl a líbí se mi i balení. Krásný slunný den měj. ☺♥

    OdpovědětVymazat
  4. Marcela Nordic Passion23. května 2024 v 14:09

    Vubec tyto caje neznam, vypadaji podle obalu moc pekne, urcite bych ochutnala rada, hezky den, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Jafy jsou taková prima ochutnávková kolekce...
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Stáňo, mám nejraději klasické černé čaje, ale občas si dám i nějaký s příchutí. Ovocné čaje moc nemusím, i když určitě záleží na výrobci a kvalitě, jako ostatně u všeho. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám taky nejraději černý nebo zelený čaj bez příchuti. Ale moje sběratelská vášeň mne už naučila vypít kde co :). Včetně bylinkových, které jsem dřív nepila vůbec.
      Hezký den

      Vymazat
  6. Já jak jsem spíš kafař, tak teda čaje vůbec neznám. Nejraději mám černý, když už si uvařím a ne moc silný a když ovocný, tak bez ibišku, což je docela problém, protože ibišek je skoro všude. Ale mně nedělá úplně dobře na žaludek. Jinak čajíky podle obalů vypadají moc hezky. Měj se hezky, Stáňo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, ibišek nedělá na žaludek dobře spoustě lidí. A je fakt, že s ibiškem je většina ovocných čajů.
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Má krásný obal )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Mě včera pobavila kolegyně s čajem "Bylinková veselost". Už jen ten název vzbudil všeobecné veselí a tak jsme v kanceláři přemýšleli, jaké asi budou účinky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi připomíná hlášku kolegy - sběratele (MMCh je mu asi 70), který na jednom čajovém setkání pravil "Potřebuju Hladké pozadí a Klidnou menstruaci" Velká písmena ovšem slyšet nebyla, tak nás to dost odbouralo. Oboje jsou taky čaje od Lerosu, stejně jako Bylinková veselost.

      Vymazat
  9. Ten obal od Jafu je opravdu super. Taky mám teď doma čaje od značky Basilur. Ráda si je chystám večer ke tvoření.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Basilury mám ráda. Já se teď propila 3 kazetami této značky, takže určitě bude nějaká (nebo všechny) v příštím čajovém okénku.

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni, ta kazeta vypadá opravdu luxusně. Já se teď propíjím ovocnými čajy od Biogeny z takové krabičky kde je mix jejich Fantastic Tea a pak tu máme jakýsi třešňový Pickwick.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já ovocné čaje piju minimálně, Pickwicky třeba vůbec nekupuju. Já teď koupila dva krabičky Teekanne, kde jsou ovocné čaje, co se zalévají jen studenou vodou. Na léto bezva, měla jsem je ji loni, to jsem si dovezla několik druhů z Německa.

      Vymazat
  11. Stáni, tyhle čaje vůbec neznám, díky za seznámení. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  12. Túto značku čaju nepoznám, ale vyzerá veľmi chutne :) Moja obľúbená značka je Leros, som alergik a cítim tam čistú chuť byliniek narozdiel od iných značiek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně se chválí i bylinkové čaje od Sonnentoru. Já to až tolik neposoudím, bylinkové čaje nevyhledávám.

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni,
    ty čaje mají moc hezké obaly, to by byl i pěkný dárek.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ta kazeta je myslím jako dárek opravdu fajn.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)