úterý 28. května 2024

Výstavy na Chodovské tvrzi

 O tom, kam vyrazím v neděli rozhodl fakt, že to byl den poslední den výstav,  které probíhaly na Chodovské tvrzi už víc než měsíc a já na ně nějak zapomněla. Navíc předpověď počasí hrozila na odpoledne bouřkami, takže úkryt ve výstavním sále  mohl přijít vhod. 



Chodovská tvrz má dva výstavní sály a většinou probíhá v každém jiná výstava. Stejně tomu bylo i tentokrát. Ve Velké galerii probíhala výstava "Václav Cígler - Kresby a objekty". Václav Cígler patří ke světově uznávaným autorům generace nastupující na počátku 60. let dvacátého století. Jeho tvorba je zaměřena na plastické objekty z broušeného optického skla, na návrhy světelných struktur, šperků a kresby. Na výstavě byly zastoupeny hlavně kresby, které jsou docela zvláštní, skleněných objektů tu bylo méně, než jsem čekala. A fotek mi vyšlo jen pár. 
 






V Malé galerii vystavovala skupina amatérských textilních výtvarnic. Jejich výstava měla název "Textilní obrazy - Dotek krajky". Tyto výtvarnice se ve svých dílech založených na patchworkové technice snaží využívat krajky, ať už se jedná o ruční krajku z oděvů nebo deček, krajkové záclony nebo krajku strojovou. Cílem je zachovat, oživit a umocnit jejich krásu. Myslím, že se jim to vede... Aspoň mně se výstava moc líbila.










A protože jsem k Chodovské tvrzi dorazila skoro o hodinu dřív než otvírali výstavní sály., tak jsem se prošla parkem kolem a skočila si na oběd. V Chodovské tvrzi  sice restaurace je, ale  táhl se od ní odér přepáleného omastku a koření, takže mi to vzalo chuť se zastavit tam a raději jsem si se prošla do nedaleké Stejkárny, byť jsem na stejk v dusném počasí chuť neměla. Ale salát s kozím sýrem byl fajn.



38 komentářů:

  1. Zajímavá výstava.Nejvíce mě zaujaly textilní obrazy.
    Stáno, hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mně se taky ta textilní výstava moc líbila
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Krásná tvorba))
    Přeji hezký den. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně tentokrát víc zaujaly ty textilní věci, pak sklo. Kresby jsou zajímavé, ale působí malinko depresivně.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Stáňo, to je příjemně a klidně prožitá neděle. Výstavy vypadají dobře.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, byla jsem ráda, že jsem je ještě stihla.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Dobře jsi udělala. Prima program na neděli.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prošla jsem se a nakrmila duši i tělo, co víc chtít :)
      Hezký den

      Vymazat
  5. Stáňo, určitě bych volila výstavu tvořilek, ta by se mi líbila. Sklo až tak nemusím. Měj se hezky pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mně se taky víc líbila ta textilní výstava, na té výstavě pana Cíglera jsem čekala víc právě toho skla - já ho mám ráda :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Krásná výstava, a zdravý oběd na závěr :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Stáni, krásné výstavy obě. To sklo je úchvatné. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já se na sklo hodně těšila, tak jsem byla trochu zklamaná, že ho tam nebylo víc.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Dobré nápady jak využít krajkové dečky.

    OdpovědětVymazat
  9. Stáni, tak teď si říkám, jak dlouho jsem nebyla na žádné výstavě. Měj se hezky 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, já mám Chodovskou tvrz skoro pod nosem, výstavy tam obměňují tak jednou za dva až tři měsíce, tak tam občas zavítám :)

      Vymazat
  10. Stáňo, křehké a nápadité. Dobrá inspirativní výstava.
    Pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Krajkové tvoření se mi moc líbí, obzvláště to, které je laděné do modra. Vskutku šikovné ruce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se tam líbila spousta kousků. Ten modrý byl hodně na špiče, ale ten, co jsem použila jako úvodní obrázek se mi líbil taky hodně. Mně se tyhle textilní techniky líbí - asi i proto, že jsem na ně totálně levá :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  12. Ta druhá výstava se mi líbí o moc víc :) Udělala sis hezký den, který ti ani déšť nemohl nijak narušit :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta výstava ve kreseb byla taková trochu pochmurná (škoda, že tam nebylo víc skleněných objektů), ale ta textilní tvorba to hezky vyvážila.

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni, tomu říkám pěkný den pro sebe a ten salát a sklenička bílého vypadají lákavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, nakonec mi díky tomu ani nevadilo, že jsem dorazila dřív, než galerii otvírali. A do restaurace se hodlám vrátit - s manželem na stejk :)

      Vymazat
  14. Šalát vyzerá dobre a galéria takisto :) Naša učiteľka výtvarnej v škole nám návštevy galérie dáva ako povinné zadania na vysokej škole, takže tam raz za semester/rok takisto chodím, no skôr z donútenia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tuto galerii kousek, tak tam občas vyrazím (hlavně když jsem sama doma nebo se manželovi nikam nechce).

      Vymazat
  15. Ahoj, moc pěkné, míváte tam zajímavé výstavy. 😉👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, na tvrzi bývají tak 4 až 5 výstav do roka. Teď by měl být myslím A. Born.
      Měj se fajn

      Vymazat
  16. Ahoj Stáni,
    já jsem tam nikdy nebyla, ale výstavy mám moc ráda.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Chodovská tvrz je taková lokální záležitost. Ale je fajn, že ji tu máme.
      Hezký den

      Vymazat
  17. ty textilní obrazy vypadá moc pěkně :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)