úterý 7. května 2024

Tulipány v Dendrologické zahradě

V článku o mé procházce Dendrologickou zahradou jsem slíbila fotky tulipánů, kvůli kterým jsem tam hlavně vyrazila. Takže dneska je tu článek plný tulipánů...
Ale než se na ně podíváme, tak bych ráda něco upřesnila - z komentářů pod minulým článkem jsem totiž zjistila, že jsem nezdůraznila, že Dendrologická zahrada není totéž, co Průhonický park, byť obojí se nachází na katastrálním území obce Průhonice. Dendrologická zahrada je severně od dálnice D1 blíž k obchodní zóně v Čestlicích, zatímco Průhonický park je od dálnice jižně a bezprostředně navazuje na centrum obce. 



A teď už pojďme k těm tulipánům. Letos vykvetly díky počasí zhruba o tři týdny dřív, takže jsem je v květu stihla opravdu na poslední chvíli, některé druhy už byly dokonce odkvetlé. Ale i tak bylo na záhonech, které se nachází na louce kousek od Černého rybníka, co obdivovat. Tolik různých barev a tvarů tulipánů na jednom místě se v Čechách myslím jen tak nevidí.  Díky tomu ovšem byly záhony docela v obležení návštěvníků a trochu špatně se fotily (snažila jsem se různé boty, lokty, batůžky ap. ořezat, pokud mi někde něco zůstalo, tak se omlouvám).




















Žlutočervenou jsme začínali a žlutočervenou tulipánový článek končí. Snad se vám aspoň trochu mé fotky líbily.

31 komentářů:

  1. Tak to je tedy nálož tulipánové krásy. Díky za fotky, jsou OK.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že se ti fotky líbí.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Nádherné fotky a nádherné tulipány. Mám je moc ráda a dost často si je jen tak pro radost kupuji ♥

    OdpovědětVymazat
  3. to je nádhera :) úplně cítím jejich vůni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem ráda, že jsem je ještě stihla v květu

      Vymazat
  4. Tulipánová nádhera.
    Tulipány patří i mezi mé oblíbence)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty tulipánové záhony vypadaly fakt nádherně.
      Hezký den, Evi

      Vymazat
  5. Nádherné fotky:) A my jsme vlastně skoro sousedky:D

    OdpovědětVymazat
  6. To je překrásné .
    Stáňo,hezký den

    OdpovědětVymazat
  7. Bože, a to jsem byla pyšná na svých pár kousků :o) Tohle je jiný level!
    Stáňo, děkuji za tu nádheru a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já jsem na svých 8 tulipánů (které jsem navíc viděla kvést jen na fotce, protože vykvetly s příjezdem zedníků) taky pyšná :). V Dendrologické zahradě na to mají zahradníky - profesionály ;-) ...
      Hezký den

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, krásně fotky. Tulipány mám moc ráda. Babičce jich letos na naší společné zahradě rozkvetlo lehce přes 100 :)

    OdpovědětVymazat
  9. No nádhera! Já miluju ty plnokvěté. Měla jsem v plánu tady nedaleko nás navštívit Tulipánii, je to projekt dvou zahradníků - nadšenců do pěstování tulipánů, kteří na vlastní zahradě vysázeli něco kolem 2000 cibulek různých druhů, které je možné i zakoupit. Vzhledem k počasí ale jsem to vzdala, protože by asi kvetly jen ty opravdu nejpozdnější odrůdy a těch je docela málo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já to tady měla tak tak. Některé už byly odkvetlé. Myslím, že o týden dřív to muselo být ještě hezčí.

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni,
    moc ráda jsem se pokochala s tebou:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáňo, to je tedy nádhera, odtamtud bych asi nechtěla odejít :)) Měj se krásně ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, moc se mi ty záhony líbily - obešla jsem je několikrát :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  12. Marcela - Nordic Passion8. května 2024 v 20:40

    Stano, tulipany miluju a tady je to tedy extra podivana. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Stáni, tolik krásy na jednom místě. Děkuji za hezké fotky. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Stano, moc hezké fotky. U některých bych asi ani neodhadla, že jsou to právě Tulipány. Super prochazka. 👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)