neděle 5. května 2024

Dendrologická zahrada u Průhonic

 Dendrologická zahrada není rozhodně tak známá jako Průhonický park se zámkem, ačkoliv je najdeme kousek od sebe (zhruba kilometr), každý jsou na jedné straně dálnice D1. Zatímco  Průhonický park je v péči Botanického ústavu Akademie věd,  Dendrologická zahrada je  výzkumným a pokusným pracovištěm Výzkumného ústavu Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví. Jejím účelem soustřeďování a uchovávání sbírek rostlin, jejich dokumentace a studia s důrazem na využití jednotlivých druhů v sadovnické a krajinářské tvorbě.  Vznikla v sedmdesátých letech minulého století, v  r. 1991 byla zpřístupněna veřejnosti a začala díky tomu plnit i roli botanické zahrady. Rozkládá  se na ploše skoro 73 hektarů a najdeme zde kolem 10 000 druhů rostlin.  Ke zdejším nejvýznamnějším sbírkám se řadí kolekce rododendronů, okrasných jabloní, šeříků a tavolníků. 



Já jsem se do dendrologické zahrady vypravila poslední dubnovou neděli, kdy jsem doma osiřela, protože manžel odjel na chalupu kontrolovat řemeslníky. Chtěla jsem mj. okouknout kvetoucí tulipány (k čemuž mne jsem se inspirovala tady). Tak se teď pojďte podívat na Dendrologickou zahradu prostřednictvím mého foťáku...










Dendrologická zahrada je příjemné místo na procházku, případně i piknik, je dostatečně rozsáhlá, aby se tu návštěvníci rozptýlili a zejména v zadní části zahrady nebudete potkávat davy.  Jsou tu lavičky k posezení, můžete si tu natáhnout deku, ať už ve stínu stromů nebo na otevřené louce. A vlastně skoro pořád tu něco kvete...











A praktické poznámky na závěr? Vstup do zahrady najdete hned za sjezdem z dálnice D1 na šestém kilometru směrem na obchodní zónu a aquapark Čestlice. U vstupu je i parkoviště (placené). Dá se sem dojet i autobusem od stanice metra Opatov (zastávka Čestlice - V oblouku nebo Čestlice - aquapark a odtud asi 300 m pěšky). Zahrada je otevřená od dubna do října v době od 9  do 18, resp. 19 hodin). Vstupné je 100 Kč za dospělého a 60 Kč pro děti. Najdete tu i kavárnu s nabídkou občerstvení (zákusky, panini, obložené bagety, saláty...), prodej rostlin a dětské hřiště.


A pokud jde o ty tulipány, za kterými jsem se vypravila, tak ty si nakonec schovám do příštího článku, protože mám pocit, že už by tady těch fotek bylo najednou moc. Tak jen jedna, jako příslib...




26 komentářů:

  1. Sem bych se hrozně ráda podívala.Dobře si to popsala,kde zaparkovat,protože s tím máme s manželem vždy problém najít někde volné místo.Park je nádherný ,jde o to,zda nebude všechno odkvetlé.Tulipány mám ráda a tak se budu na ně těšit v dalším příspěvku.
    Stáňo,hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek s tulipány už je hotový a vyjde zítra.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Dříve jsme sem jezdili často. Teď mě průjezd Prahou odrazuje. A tak moc díky za sdílení krásných fotek.
    Hezký den přeji. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, průjezd Prahou je důvod, proč jsem ještě nebyla v Botanické zahradě v Tróji - to máme přes celou Prahu my. Kdežto v Dendrologické zahradě jsem byla za 15 minut busem a 5 minut chůze.
      Jsem ráda, že se fotky líbily.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáňo, děkuji za krásné fotky, moc ráda jsem se podívala. Je to už dlouho, co jsme tam byli...
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, my jsme v Dendrologické zahradě byli s manželem před lety v létě a to byla zas jiná. Sem se dá chodit pořád :)
      Hezký den

      Vymazat
  4. Nebyla jsem tam, takže jsem se ráda podívala a těším se na tulipány.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, článek o tulipánech je hotov a bude tu zítra :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Já tam byla když kvetly rododendrony a azalky. Tuhle část parku vůbec neznám, nejdál jsme došly s dcerou ke glorietu a s cestovkou jen kousek kolem prvního rybníka hned pod zámkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to jsi byla v Průhonickém parku, Dendrologická zahrada je kousek jinde.
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Průhonický park mě láká už dlouho, tak snad mi to brzy vyjde :) Vypadá to tam skvěle, hlavně takhle z jara to musí být zážitek.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já nebyla v Průhonickém parku, ale v Dendrologické zahradě, která je na druhou stranu od dálnice než park.

      Vymazat
  7. Stáňo, dendrologická zahrada je super tip na odpolední výlet, určitě se tam vypravím. V Průhonickém parku jsem byla několikrát, ale tu zahradu neznám. Vyrazím sama autobusem, tak díky za tip na spojení. Měj se hezky, zdravím 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tím busem je to fakt kousek (max. 20 min. i tím, co to víc objíždí přes okolí Průhonic) a zastávky k zahradě to je kousek taky. Bus 385 jezdí do zastávky Aquapark, 357 a 363 do zastávky V oblouku, na Opatově vyjíždí všechny tři ze stejné zastávky.
      Měj se fajn a ať se ti v zahradě líbí.

      Vymazat
  8. Stáni, jezdili jsme s dětmi do Průhonického parku často, neměli jsme to daleko, ale v zahradě jsme nebyli nikdy. Díky za krásné fotky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, on taky Průhonický park funguje pěkně dlouho (jezdila jsem tam s našima, když jsem se přestěhovali do Prahy - to mi bylo nějakých 6 let), zatímco Dendrologická zahrada je pro veřejnost otevřená od devadesátých let...
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    vypadá to moc pěkně, mohla bych tam někdy vzít mamku, ta by si to určitě užila.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zahrada má na svých stránkách vždycky uvedeno, co aktuálně kvete, takže se můžete vybrat, co by vás zrovna zajímalo ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni, ani v parku ani v dendrologické zahradě jsem nikdy nebyla, děkuji za reportáž :)

    OdpovědětVymazat
  11. Stáni, tak tady jsem ještě nebyla. Před pár lety jsme byli pouze v Průhonickém parku a ještě jsme ho ani neprošli z časových důvodů celý. Tak Dendrologickou zahradu si musím zapsat na seznam výletů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, Dendrologická zahrada určitě stojí za návštěvu. Stejně jako vzdálenější část parku s rybníky Labeška a Bořín.

      Vymazat
  12. Marcela - Nordic Passion8. května 2024 v 20:43

    Sem brzy vyrazi syn se skolou, trochu se bojim, ze on nadseni sdilet nebude, ale za me by to byla skvela podivana. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je tam i keřové bludiště a dětské hřiště a v zadní části volné louky, takže možná si to tam užije taky.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)