sobota 10. června 2023

Robert Bryndza - Ďáblova cesta

  Detektivky od Roberta Bryndzy  mám ráda a vlastně pořád se nemůžu rozhodnout, jestli mám raději příběhy s Erikou Foestrovou nebo s Kate Marschallovou. Asi zrovna ten, který zrovna čtu a s jehož hrdinkou prožívám pátrání. Každopádně mne opravdu potěšilo, když jsem nejnovější Bryndzovu knihu získala v rámci spolupráce. Pustila jsem se do ní hned, jak jsem dočetla zrovna rozečtenou knihu (což byl shodou okolností Černý dort, který vydalo rovněž nakladatelství Grada).
 
 
 
 
S Kate se setkáváme znovu ve chvíli, kdy si jde jako každé ráno zaplavat. Jenže tentokrát to pro ni může mít osudné následky – strhne ji zpětný proud a Kate v mořské vodě bojuje o život. Naštěstí to dobře dopadne a Kate se probudí v nemocnici. A právě tady začne její nejnovější případ. Její spolupacientka Jean totiž zaslechne, že Kate je vyšetřovatelka, a  požádá ji, aby se pokusila zjistit, co se stalo s jejím vnukem Charliem. Tehdy tříletý Charlie zmizel  už před 11 lety při kempování v oblasti Dartmooru a přes veškerou snahu se nepodařilo najít ani jeho tělo ani žádné stopy, které by nasvědčovaly, co se s ním stalo. Kate se spolu se svým společníkem pouští do pátrání, které vzhledem k časovému odstupu i jejich omezeným možnostem přístupu ke starým vyšetřovacím materiálů není vůbec jednoduché.  I proto se chytají každé sebemenší stopy. Zjištění, že sociální pracovnice, která se o rodinu Charlieho zajímala, se stala  nedlouho po jeho zmizení obětí brutální vraždy  i jejich neúnavná vytrvalost je dovede k indiciím, které znamenají průlom v případě a nakonec vedou i k jeho vyřešení.
 

 
Jde už o čtvrtý případ sympatické dvojice vyšetřovatelů – bývalé policistky Kate  a jejího asistenta Tristana. Autor přitom nesleduje jen detektivní linku, ale zabrousí i do soukromí obou postav, které se myslím sympaticky vyvíjí, stejně jako jejich vztah.  Musím říci, že jsem tentokrát poměrně brzo odhadla řešení (to u mne nebývá moc časté), ale i tak jsem si čtení užila a knížku zhltla v podstatě za víkend. K tomu, že se mi dobře četla, přispívá i to, že autor příběh člení do poměrně krátkých kapitol, což mám ráda. Zaujalo mne i prostředí, do kterého byl příběh zasazen.  Ďáblovy kameny, bažinatá rašeliniště, řeka padající do tůně byly popsány docela sugestivně a vytvářely trochu ponurý rámec části pátrání. Myslím, že pokud máte rádi detektivky s klasickým pátráním bez spousty krve, mohla by se vám knížka líbit stejně jako mně.  Knížku lze číst samostatně, bez znalosti těch předchozích. Ale jestli jste se s Kate a Tristanem ještě nepotkali, tak doporučuji číst sérii popořádku – víc si to užijete, protože budete moc sledovat vývoj postav.
 
 
 
Anotace
Neopatrnost při každodenním ranním plavání přivede Kate Marshallovou až do nemocnice, kde potká Jean Julingsovou. Ta jí vypráví srdcervoucí příběh, jak se před jedenácti lety během táboření na místě zvaném Ďáblova cesta ztratil její tříletý vnuk Charlie. Kate, ještě otřesená z toho, že se málem utopila, souhlasí, že se s Tristanem Harperem případu ujmou a pokusí se zjistit, co se tehdy mohlo stát. Když se Kateina a Tristanova detektivní agentura začne událostmi té osudné noci zabývat, zjistí, že Jean má problematickou minulost, a navíc jim neříká úplnou pravdu. Co se tehdy na Ďáblově cestě uprostřed vřesovišť a bažin stalo? Byl Charlie unesen? Nebo spadl do řeky, která mizí v Ďáblově rokli? Když Kate a Tristan zjistí, že sociální pracovnice, která se tehdy o Jean a její dceru Becky zajímala, byla nalezena brutálně zavražděná krátce poté, co Charlie zmizel, budou muset přehodnotit vše, co si do té doby o případu mysleli…
Vydalo nakl. Cosmopolis  v r. 2023, překlad K. Elisová, 368 str.

 
Za zaslání kníhy děkuji nakl. Grada. A pokud vás  zaujala, tak ji koupíte tady 
 

 

18 komentářů:

  1. Stáňo, já stále Bryndzou "nepolíbená", ale mám to naplánováno na léto.
    Těším se.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, u obou řad - jak s Erikou, tak s Kate, doporučuji začít od první vydané knihy. Příběhy jsou sice uzavřené, takže se dají číst samostatně, ale postavy se trochu vyvíjí, tak myslím, že od začátku série je to lepší.
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. O spisovatelovi jsem už slyšela, ale ještě jsem neměla tu čest, díky za knižní tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Já jeho knížky začala číst nedávno, myslím, že první jsem přečetla nějak před rokem a půl

      Vymazat
  3. Recenzi jsem záměrně nečetla celou - na knihu se teprve chystám. 🙂 Jsem ráda, že se ti kniha libila, o to víc se na ni těším.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky se nemohu rozhodnout, jestli mám radši Kate nebo Eriku. :D Každopádně Bryndza je skvělý spisovatel, který píše čtivé příběhy. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Stáni,
    taky mám už přečteno, recenze bude brzy. Kniha se mi líbila, v hodnocení se s tebou shodnu:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to jsem na tvou recenzi zvědavá. Mně se tenhle případ ze série s Kate líbil skoro nejvíc.
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Stáni, díky za další recenzi. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Stáni, já se přiznám, že jsem po žádné detektivce nesáhla už dlouho. Od Bryndzy mám a četla jsem vlastně jen Dívku v ledu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, to já jsem zase detektivková :). Ale teď jsem zrovna dočetla jednu Caplinovou - na dovolenou se hodí trocha romantiky :D

      Vymazat
  8. Bryndza je můj oblíbený autor, nedám na jeho knihy dopustit a i tato musí být skvělá! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se opravdu líbila, možná skoro nejvíc z těch ze série s Kate.

      Vymazat
  9. Bryndzu má doma moje kamarádka, takže mám pak od ní příslibeno, že mi jeho knihy půjčí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)