sobota 3. června 2023

Cvikov

  Už jste se mnou prošli všechny naše výlety na dovolené v Lužických horách a články o ní se chýlí ke konci. Zbývají poslední dva (původně tedy měl být jeden, ale nakonec jsem se rozhodla pro dva kratší).   V tom  dnešním vás vezmu do Cvikova - města, ve kterém jsme bydleli a které jsme si prošli hned první den, když jsme dovolenou začínali. 

 
 

Cvikovem jsme se prošli od náměstí, kolem historických roubenek k dnešnímu hotelu Sever - secesní budově postavené před 110 lety jako Říšškýdvůr (dnes tu kromě jiného sídlí informační centrum, kde mají mimo jiné i turistické známky.





 
 
Kostel sv. Alžběty Uherské byl původně gotický ze  14. století, později byl renesančně přestavěn a nakonec upraven v barokním stylu.  Kostel bohužel nebyl přístupný, takže netuším, jak vypadá uvnitř. Před kostelem  je umístěn mariánský sloup ze 17. stol., který původně stál na náměstí před radnicí.





 
 
Nakonec  jsme se vypravili i kousek za město - na Křížový vrch, pro který se používá také název Kalvárie. Na jeho vrcholek vede křížová cesta z 19. stol. ukončená kapličkou Božího těla. Za kapličkou, která je nepřístupná, je ještě plošinka, kde jsou poněkud poničené sochy (mělo by jít o sochy Panny Marie, sv. Jana Evangelisty a sv. Maří Magdalény). 
 














Tahle věžová stavba nás zaujala cestou zpátky - jde o vodojem v areálu lečebny respiračních nemocí.
 
 
 
Cvikov historickými památkami a uličkami zrovna moc neoplývá, ale nakonec to byla docela příjemná procházka. 
 


20 komentářů:

  1. Stáňo, moc ráda jsem se na fotky podívala, myslím, že ve Cvikově jsem nikdy nebyla. Tak křížová cesta je moc pěkná v té jarní zeleni...
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, křížová cesta se nám líbila taky, jen je škoda není líp upravená ta plošinka za kaplí. I když zas ty zarostlé sochy a schody měly taky svůj zvláštní půvab.
      Hezkou neděli

      Vymazat
  2. Každé město má to svoje a něco do sebe.Některé je plné historie, někde je toho méně, ale vždy se najde něco, co za podívání se stojí.
    Pohodovu neděli, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Procházku po městě jste si určitě užili. Malá nenápadná města toho mají také co nabídnout :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám právě raději malá městečka než velká města. Ale přiznám, že jsou místa, která mne zaujala víc :)

      Vymazat
  4. vypadá to jako klidně a příjemné místečko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidným dojmem městečko v době naší procházky opravdu působilo.

      Vymazat
  5. Ahoj Stáni, to vypadá skoro až tajemně. Ale malá městečka mají taky vždy nějaké své kouzlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, ta křížová cesta opravdu atmosféru měla, jak se k ní šlo vlastně tunelem stromů a za kaplí to bylo takové zarosté a opuštěně vypadající...

      Vymazat
  6. Stáni, díky za další procházku mně neznámým místem. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to na příjemnou procházku :).

    OdpovědětVymazat
  8. Další město, které jsem doteď neznala, takže opět děkuji (jako v každém tvém výletovém článku) za rozšíření obzorů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, jsem ráda, že jsi se s námi Cvikovem prošla (my tam byli taky poprvé)

      Vymazat
  9. Marcela Nordic Passion10. června 2023 v 19:36

    Jak už jsem psala, tuhle část země neznám, ale nepochybuji, ze ne tam hezky:-). M.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Stáni,
    tento kraj vůbec neznám, tak jsem si to s tebou užila:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)