neděle 18. června 2023

Julie Caplin - Útěk na venkov

 Knížky Julie Caplin ze série Romantické útěky patří už několik let mezi bestsellery knižního trhu. Já jsem zatím přečetla tři  z nich a i když nepatřím mezi velké milovníky romantické literatury, tak je mi všechny tři knížky četly příjemně. Proto jsem byla ráda, když jsem v rámci spolupráce s nakladatelství Grada dostala možnost si přečíst její nejčerstvější novinku.
 
 
 
 
Ella, malířka a  ilustrátorka dětských knih, prožívá nelehké období - krizí prochází její vztah s přítelem Patrikem i její ilustrátorská tvorba. Nabídka její kmotry Magdy, aby půl roku  hlídala její domek v malé anglické vesničce, tak přichází docela vhod. Nechce nikoho vidět, s nikým se potkávat, chce mít klid na léčení svých "ran". Netuší nic o životě na vsi, kde si sousedé vidí přes plot skoro až do talíře, a kde probíhá čilý komunitní život od trhů, přes tombolu, soutěže v pečení až po kurzy tanců, do kterého se jí budou sousedé i přátelé její kmotry snažit zapojit. Její přestavu o klidu navíc změní i fakt, že kromě péče o kmotřin domek dostává na starost také fenku labradora Tess. S tou je třeba pravidelně za každého počasí chodit na dlouhé procházky, což  je Elle, která byla dosud typickou Londýňankou trávící volný čas v galeriích a kavárnách, naprosto cizí. Ale právě díky Tess se Ella seznámí s veterinářem Devonem, který zrovna řeší trable kolem vypořádání majetku s bývalou manželkou.  Devon je sice docela sexy, ale taky je poněkud mrzoutský a Elle na první pohled úplně do oka nepadne (a ona jemu ostatně taky ne). Nicméně oba mají něco společného ...


 
Útěk na venkov sice nepatří do série Romantické útěky (ač k této domněce název mohl svádět), ale jde o samostatný příběh. Nicméně autorka se i tady drží svého osvědčeného schématu, takže čtenáři je brzo jasné, mezi kým v knize zajiskří. Tentokrát tu ovšem nehraje jednu z hlavních rolí jídlo, ale právě labradorka Tess a Elliiny trampoty s ní a pak samozřejmě prostředí anglické vesnice a jejího malebného okolí. Kniha má příjemnou poklidnou atmosféru, díky které se dobře čte, a nechybí jí ani pár vtipných scén.  Kniha se myslím bude líbit všem milovníkům autorčiných příběhu. A pokud jste od Julie Caplin ještě nic nečetli, ale  chcete odpočinkové pohodové čtení na dovolenou se spoustou romantiky a trochou psí lásky, tak po knize klidně sáhněte (seženete ji tady). 
 
 
 
Anotace
Ilustrátorka Ellla odjede z milovaného Londýna na venkov hlídat dům své kmotry Magdy poté, co jí přítel oznámil, že si potřebuje dát pauzu. Chce si tam utřídit myšlenky a přijít na to, co od života doopravdy chce. Magda ale zapomněla zmínit jednu maličkost – že na ni v domě bude čekat fenka Tess, o kterou je třeba pečovat. Jak si Ella poradí se čtyřnohou spolubydlící, s mrzutým veterinářem Devonem a starousedlíky, kterým soukromí moc neříká? Přehodnotí svůj život a dá šanci lásce, i když si slíbila, že se bude mužům vyhýbat?
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2023, překlad M. Martinová, 368 stran 
 
 
 
Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Grada.
 

27 komentářů:

  1. Děkuji za další čtenářský tip. Přeji hezký ( horký) týden s knihou. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem dočetla detektivku od V. Vodnrušky a teď váhám, po čem sáhnu dál...
      Hezké letní dny

      Vymazat
  2. Stáňo, docela bych se začetla. Děkuji za tip a přeji příjemné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, je to jednoduché, průhledné a přitom čtivé... :).
      Hezký den i tobě

      Vymazat
  3. Po titulu se v knihovně poohlédnu. Četla jsem už něco od této spisovatelky a líbilo se mi to. Je to takové spíš oddechové čtení- na léto jako dělané. Takže díky za tip!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jak říkáš - ideální čtení na léto :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Tuto knížku už mám doma a chystám se na ni :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, pokud si vzpomínám, tak tobě se "caplinovky" líbí, tak myslím, že se ti bude hezky číst i tahle.

      Vymazat
    2. Líbí, tak jsem na ni zvědavá :).

      Vymazat
  5. Také mám zrovna tuhle knihu doma a moc se těším, až si na ni najdu čas. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Stáni,
    zrovna včera večer jsem ji dočetla a moc se mi líbila. Recenzi budu mít hodně podobnou, vyjde někdy příští týden:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Od autorky už mám přečtené skoro všechny tituly. Teď čtu Hrad ve Skotsku. Na tuhle novinku se moc těším :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Knížka už na mě čeká na poličce, těším se, až se do ní začtu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Stáni, díky za další recenzi. Krásně jsi knihu nafotila u vázy s kopretinami. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, kopretiny pro mne jsou takový symbol léta, takže jsem byla ráda, že se nám oproti loňsku kolem plotu zase trochu víc rozrostly.
      Hezký den

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni, na knížku se chystám, ale teď se snažím poněkud neúspěšně prokousat Kolotočem od Pauliny Swist :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď taky bojuju - s knížkou Momentálně nedostupná. Nějak se do ní nemůžu začíst.

      Vymazat
  11. Děkuji za pěknou recenzi - takové čtení je teď ideální. 🙂 Dnes mi přijde balíček, ve kterém tahle kniha mohla být, ale bohužel nebyla skladem. Snad příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať je v balíčku něco jiného zajímavého :)

      Vymazat
  12. Ten džbánek s květinami je nejvíc. ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Já si na knihu brousím zuby, protože jinak mám doma všechny knihy z této série :)

    OdpovědětVymazat
  14. Julie Caplinová má krásné knížky, moc jsem si její příběhy oblíbila. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)