neděle 1. září 2024

Srpen v kostce

Na chalupě nám začaly pomalu červenat jeřabiny, co je neklamné znamení toho, že končí prázdniny a léto by se pomalu mělo schylovat ke konci. Počasí tomu tedy ale rozhodně nenasvědčovalo, protože letošní srpen se vyznačoval především  spoustou horkých dnů (což mi tedy moc nevyhovuje, ale vypadá to, že na tento způsob léta si asi budu muset zvyknout).

Na chalupě jsme první červencový víkend konečně domontovali všechen nábytek. Tedy s výjimkou nové kuchyňské linky, na kterou přijede odborník (ovšem až v září). Takže došlo i na vybalování pytlů a krabic, do kterých jsme většinu věcí uskladnili po dobu rekonstrukce. Na kompostu se nám rozbujely dýně a cukety a cukety zároveň začaly plodit jako o závod. Kromě nich letos kupodivu rodí i ostružina, zatímco podzimní jablka vyžírají vosy (kterých je u nás letos fakt spousta) a na nás zbydou asi jen slupky. Porazili jsme starou túji a povedlo se nám si spálit všechno chvojí. V průběhu pracovního týdne na mne pak padla nějaká viróza, takže jsem si ji další víkend kurýrovala v Praze (úspěšně, v pondělí už jsem zas mohla do práce) .

Jeřabiny - cukety - domontováno, tak rovnáme dovnitř

Viróza - ostružinová snídaně - pálíme chvojí z túje - zlatá hodinka za chalupou

Další týden jsem měla hodně pracovní - řešili jsme s kolegy komplikovanější úkol (a povedlo se nám to posunout docela vpřed). Upekla jsem si slaný koláč z cuketou a mozzarelou. Na chalupě našim jiřičkám spadlo hnízdo i s mladými, co neuměli ještě létat. Nakonec  se nám povedlo vytvořit jakési provizorní hnízdo, jiřičky si ho "adoptovaly" a mladí nakonec v pořádku vylétli. Ovšem nejdůležitější událostí týdne a vlastně i měsíc a letošního roku je fakt, že jsem se stala babičkou. Elizabeth (řečená Líza) se narodila v neděli s mírami 3,77 kg a 52 cm. Je hrozně roztomilá (což o svých vnoučatech asi tvrdí každá babička :D).

Před odchodem do práce - cestou do práce - slaný koláč z cukety - slunečnice z chalupy

Naše jiřičky - naše Líza

Ve čtvrtek mne na FB šokovala informace, že zemřela Erika, jedna z blogerek, kterou jsem pravidelně sledovala. Bylo jí jen 40 :(. Z cukety jsem tentokrát pro změnu upekla buchtu  s džemem. V pátek jsme si s manželem vyšli na večeři - volba padla na Opatovské terasy, kam to máme nejblíž. Já měla tortillu s trhaným masem a salátem s avokádem a mangem, manžel gnochi s kuřecím masem a liškovou omáčkou (dobré bylo oboje, ale manželovo lepší). V sobotu ráno jsme odjeli na chatu u Stříbra, kde jsme plánovali strávit týden dovolené a výletit po okolí. Nakonec to ovšem dopadlo tak, že manžel si udělala akorát výlet na pohotovost do Plzně s podrážděnou slinivkou a protože mu nebylo dobře, tak jsme to v pondělí ráno zabalili a vrátili se do Prahy.

Vzpomínka na Eriku - buchta z cukety - plněné tortily (Opatovské terasy) - nektarinková snídaně

Zlatá hodinka na chatě - v přehradě je málo vody - výjimečné deštivé  odpoledne

V posledním srpnovém týdnu jsme se vypravili s kytkou na hřbitov, protože můj táta by oslavil na konci srpna jednadevatesátiny. Večer jsme se pak ještě sešli u mé mámy na vzpomínkové večeři (na rozdíl od loňska jen ve třech).   A protože manželovi dala slinivka už pokoj, vypravili jsme se poslední srpnový den po dlouhé době zase na výlet (letos se nám výletně fakt moc nedařilo). Byl to výlet docela krátký -  zamířili jsme na naučnou stezku Stará Kouřim, na prohlídku kouřimského kostela sv. Štěpána a cestou domů jsme se stavili ještě na rozhledně Skalka u Vyžlovky (výlet se ještě dočká samostatného článku).

Na  hřbitově - biftek od manžela - obložená mísa od mámy - vedro

Lechův kámen - Kouřim - kostel sv. Štěpána - rozhledna Skalka

Pokud jde o září, tak doufám, že nám přinese krásné dny babího léta (a nebude se teplotami snažit trumfnout červenec, jak to zatím vypadá podle předpovědi) a že nám snad už konečně vyjde ta dovolená, ať už na chatě nebo někde jinde...

1. Ahoj Stáni,
    předně musím poblahopřát k vnučce, to je skvělá zpráva. Doufám, že manžela už zdraví nebude tak trápit, je to hodně náročné. Na chatě jste udělali pořádný kus práce, to my tedy říci nemůžeme:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Hani, děkuju. Na chalupě se nám to už jakž takž chýlí s rekonstrukcí ke konci. Dneska zrovna začali montovat kuchyň, o víkendu ji "osídlím" nádobím. Pak ještě budeme muset odvézt různé zbytky po rekonstrukci a po čistce skříní na sběrák a pak zas už budou jen běžné chalupářské práce (ono jich je taky dost)
      Hezký den

2. Stáňo,na to,že chodíš do práce jsi měla srpen hodně vytížený.Hlavně ti gratuluji k narození vnučky.Ať je zdravá a dělá vám jenom radost.Vnoučata jsou pro babičky naplněním života.Té mladé paní je mi líto,život je někdy neúprosný.Udělali jste i hezký skutek záchranou hnízda s mladými.Ve Stříbře byl manžel dva roky na vojně a já za ním občas jezdila s nejmladší sestrou.Do Stříbra jsme přijížděly vlakem ve čtyři ráno.Bylo to něco.Horka vůbec nemusím,nemusela jsem je snad nikdy a manžel ten je na tom hůře,ale také pořád něco máme a někde jezdíme.Po výletech moc ne.Těším se na podzim
    Měj hezké zářijové dny

1. Jitko, děkuji za gratulaci. Pokud jde o jiřičky, měli jsme radost, že to vyšlo a nakonec všechny tři vylétly. A na babí léto s nějakými únosnými teplotami (ty u mne končí před 25°;-)) se taky těší
      Měj se krásně

3. Stáňo, ze srdce gratuluji je kouzelné vnučce! To je krásná zpráva! Narozdíl od té druhé - Eriku jsem občas zahlédla v komentářích, na konec byla moc mladá...
    Jinak jako vždycky - nenudila ses.
    Přeji krásné září! Helena

1. Líza je hrozně roztomilá, i když tedy dovede i pořádně ječet :).
      Já četla i Eriky blog a občas jsme si napsaly přes mail. Zaskočilo mne to hodně.
      Hezký den, Heleno

4. Stáňo, k roztomilé vnučce moc gratuluji a přeji jen všechno dobré. My letos téměř nevýletujeme, ještě že máme tu chatu. Moc zdravím, pá 😉😊

1. Evi, díky za gratulaci. My máme výletový absťák, ale kombinace rekonstrukce chalupy a manželovy bolavé kyčle výletům moc nepřeje.
      Hezký den

5. Stáňo, moc gratuluji k nádherné vnučce ♥ Jinak pestrý, pěkný měsíc, o Erice jsem četla i u Sabi a je to hrozné, byla ještě tak mladá. Měj se krásně :)

6. Na chalupě to máte a ještě budete mít moc pěkné. Vnučka je nádherná, moc gratuluji a přeji hodně zdraví. Každý úmrtí je smutné a když odejde mladý člověk, je to tím bolestnější. Jinak sis prázdniny užila, i když dovolená na chatě selhala, ale přece zdraví je přednější a tak snad příště vše vyjde podle plánů.

1. Maruško, děkuji za gratulaci. Nějaký kousek dovolené ještě asi padne na chalupu, ale určitě chceme vyjet někam, kde budeme jen relaxovat :). Nám zas tak moc nevadí, že to nebude v létě, mimo sezónu je míň turistů.
      Měj se fajn

7. Stáňo, vnučka je kouzelná. Moc gratuluji a přeji ať je zdravá a má se k světu. ❤️
    S tou zprávou o Erice jsi mě šokovala. Bylo mi divné, že přestaly její příspěvky. Vůbec nevím, jak to mám pobrat. Byla šťastná , čerstvě zamilovaná … takhle náhle????? Bude tu chybět.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

1. Evi, díky a já doufám, že budu aspoň z části tak bezva babička jako ty :).
      S Erikou je to smutné, podle toho, co psala to vypadalo, že má hezké životní období...
      Měj se fajn

8. Ahoj Stáni moc Ti gratuluju k babičkovství, vítej v klubu ! Vnučka je nádherná, přeju jí hlavně hodně zdravíčka. Lenka

1. Leni, děkuji. Budu se snažit, abych se zařadila do klubu prima babiček ;-)

9. Gratuluji, babičko.. .a teda jsem v šoku, s Erikou jsme se občas také navštěvovaly na blogu a tuto zprávu vůbec nevím... páni...

1. Terko, byla jsem ve stejném šoku, Eričin blog jsem četla už dlouho a to má člověk pocit, že toho druhého zná skoro osobně...
      A díky za gratulaci

10. Stáňo.komentář bude ve spamu,komentovala jsem včera ráno

11. V první řadě gratuluju k nádherné vnučce. Přeju hodně zdraví.
    Je nádherné, jak jste vyřešili jiřičkám hnízdo!

1. Ali, děkuji. Pokud jde o jiřičky, tak jsme byli rádi, že to mělo dobrý konec...

12. Vítám tě v klanu babiček :-) Moc gratuluji k Elizabetce.....
    S Erikou si mě šokovala. Nevěděla jsem to. Co se stalo? :-(

1. Míšo, mne ta zpráva šokovala taky. Mám ji z FB (měla jsem E. v přátelích)
      A dík za gratulaci

13. Ahoj Stáni, gratuluju k narození vnučky, je přenádherná :) a bude mít tu nejlepší babičku. Zpráva ohledně Eriky mě taky šokovala, ještě týden předtím jsem si s ní psala :(

1. Sabčo, doufám, že se jako babička osvědčím :)

14. Teď jsi mě úplně dostala s Erikou... vůbec nemám slov, sledovaly jsme se roky a bože, to mě teď zasáhlo....

1. Mně to taky hodně překvapilo. Eriku jsem taky sledovala pár let, občas jsme si vyměnily i mail...

15. Stáni, gratuluji k narození vnučky. Teď si budeš užívat i babičkovství, které je nádherné. Opět máš nabitý celý měsíc, ráda jsem se koukla.

16. Srdečne gratulujem ku krásnej vnučke. Som v šoku čo tu čítam o Erike, kde prosím ste získali túto informáciu? Vopred ďakujem

1. Potrebovala by som link... ďakujem

2. Aďko, její bývalý manžel dával info na její FB (https://www.facebook.com/erika.uchytilova)

3. Ďakujem za odkaz, škoda, že nefunguje :-( Stále tomu nemôžem uveriť...

4. Možná je to přístupné jen pro přátele...

17. Velká gratulace k malé Elizabeth! Pořádně ji jako babička rozmazluj :D Článek z výletu jsem už četla a hlavně ta rozhledna se mi líbí. Sami se chystáme na jednu podobnou v neděli. Eriky mi je moc líto. Vůbec jsem to nečekala a zpráva mě velmi zasáhla... Život není fér..

WantBeFitM

1. Míšo, děkuji za gratulaci.
      Ta zpráva o Erice byla velmi nečekaná, vůbec by mne něco takového nenapadlo.

18. Stáni, gratuluji ke krásné vnučce. 🙂
    Zpráva o Erice mě velmi zasáhla.

19. Gratuluji k vnučce, to je krásná zpráva. A opravdu je podle fotek strašně roztomilá. :)

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)