pátek 27. září 2024

Angela Marsons - Smrtící volání

 V poslední době moje rubrika "Přečteno" vypadá trochu jako festival Angely Marsons, takže nevím, jestli už vás trochu nenudím. Ale na nějakou dobu je to zas poslední příběh od ní - všechny, které jsem si půjčila v knihovně o prázdninách, mám přečtené. Tato dnešní je poslední kousek z nich.



Tentokrát knížka začíná v obchodním centru, kde je nalezena malá holčička, jejíž matka zmizela. Zanedlouho se matčino tělo  najde v  nedaleké opuštěné budově. Netrvá dlouho a v místním parku je nalezeno tělo další ženy, u které způsob její vraždy nápadně připomíná smrt předchozí oběti. I tato žena měla malé dítě - jenže na rozdíl od přechozí vraždy tentokrát malý Alex beze stopy zmizel.  Za pár dnů Kim dostane dopis, v němž ji pisatel žádá o pomoc, aby nemusel znovu vraždit. Jenže jak mu má Kim pomoci, když nezná jeho totožnost a jen tuší, že jde o pachatele oněch dvou vražd? Kromě tohoto případu je Kim ještě povolána do týmu, který má zajišťovat ochranu při autogramiádě v nákupním centru, což ji příliš netěší, ale její šéf Woody je v tom nekompromisní. Další linií pak tvoří případ znásilnění, k nimž se domnělý pachatel nikdy nepřiznal. Ten v rámci spolupráce mezi okrsky řeší Stacey a docela jí zamotá hlavu. 



Ani tentokrát mne Angela Marsons nezklamala. Příběh je čtivý, pachatel i motiv překvapivý a v Kiminině týmu to občas příjemně jiskří, což přidává knížce na určité svěžesti . Autorka nám  navíc i dál poodkrývá osobní život členů týmu - tentokrát je to hlavně jednak Stacey, která se chystá na svatbu se svou přítelkyní, a jednak Penn, kterému zemřela maminka a zůstal mu na starosti jeho mladší bratr. A tím, jak se člověk dozvídá o týmu víc, tak se s ním víc sžívá a je mu sympatičtější. Začíná mi být líto, že už mi k dočtení zbývají jen dvě knihy celé série. Ale i když se na ně těším, tak  řada na ně přijde až později - nahromadily se mi tu další knihy, včetně recenzních výtisků... Ale aspoň se mám na co těšit...


Anotace
Nikdo nepíše tak napínavé detektivky jako Angela Marsonsová! V obchodním centru se najde ztracená holčička. Její matku objeví mrtvou o pár hodin později v opuštěné budově. Než si inspektorka Kim Stoneová stihne položit otázku, co za touto precizně provedenou vraždou vězí, naleznou v místním parku další oběť, která zemřela stejným způsobem. A které někdo unesl šestileté dítě. Brzy nato přistane na Kimině stole dopis s výzvou: Musíte mě zastavit, než ublížím někomu dalšímu. Nechci nikoho zabít, ale nemám na vybranou…
Vydalo nakl. Kalibr v r. 2023, překlad J. Kunová, 344 str.

Tentokrát jsem si knížku před vrácením do knihovny zapomněla vyfotit, takže jsem si obrázky vypůjčila z internetu (Reknihy, Databáze knih), vlastní fotky bohužel nemám

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)