neděle 5. listopadu 2023

Tábor

 Město Tábor, jehož založení je spojené s husitským hnutím asi není třeba příliš představovat. Já jsem do nedalekého Sezimova Ústí jezdívala jako holka k dědovi. Dodnes sem jezdíme kolem "Dušiček"  na klokotský hřbitov rozsvítit jemu a babičce na hrob svíčku a navštívit moji sestřenici. Většinou se tu stavujeme cestou z chalupy, takže zajedeme opravdu jen na ten hřbitov. Tentokrát jsme to pojali trochu jako výlet, takže kromě hřbitova a návštěvy jsme  ještě prošli náměstí ...



Historické jádro města je dnes městskou památkovou rezervací. Jeho centrem je Žižkovo náměstí, kterému dominuje stará radnice z 16. stol. a kostel Proměnění Páně. Ten byl postaven v 15. stol. v pozdně gotickém stylu. Má téměř 80 metrů vysokou věž, na kterou vede 250 schodů. Za jejich zdolání čeká odměna v podobě krásného rozhledu  na město a okolí. Vstupné na věž je 70 Kč.


















Procházku táborským náměstím jsme zakončili v cukrárně Zlaté slunce na roku náměstí a Střelnické ulice. Tu mohu rozhodně doporučit - milá obsluha, příjemné prostředí, přívětivé ceny a výborné domácí zákusky. Pokud se tam někdy zastavíme, rozhodně zkuste povidloň z odpalovaného těsta plněný povidly a šlehačkovo-tvarohovým krémem. Já se olizovala až za ušima (a máma taky).






44 komentářů:

  1. Dnes mohu napsat,tam jsem byla. Táboru jsme věnovali tři dny. Povidlon je mana nebeská.

    OdpovědětVymazat
  2. V Táboře jsem byla před lety s vnukem na taneční soutěži.Je to moc hezké město.
    Výhledy jsou parádní,ale těch schodů skoro dost.A ta dobrůtka nakonec mi polechtala chuťové buňky.
    Půjdu si udělat snídani.
    Stáňo,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, však jsem nahoře na věži pěkně funěla - schodů fakt není málo. Ale výhled stál za to a sladká odměna v cukrárně pak taky.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Stáňo, v Táboře jsme byli před lety pár dní v horkém srpnu, docela bych si to zopakovala. Centrum je krásné, cukrárna lákavá...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, my jsme se s mámou shodly, že bychom si po letech chtěli v Táboře prohlédnout i něco jiného, než klokotský hřbitov a vyšlo to :). Ale klidně bych se do Tábora ještě vypravila - pocourat měste, kolem Lužnice (s mámou už toho tolik nenachodíme).
      Hezký den

      Vymazat
  4. Stáňo, Tábor jsme si trošku prošli letos o dovolené. Navštívili jsme muzeum čokolády a muzeum lega a taky úžasnou kavárnu Cafe Budík. Ale rozhodně se tam chci ještě vrátit a vidět z Tábora mnohem víc, neměli jsme tentokrát moc času. A teda povidloň bych si hned dala, to zní lákavě pro nás milovníky sladkého :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se do Tábora vrátiš, tak se na povidloň v cukrárně stav (je hned u náměstí) - stojí to za to.

      Vymazat
  5. V Táboře jsem nebyla, ale třeba někdy......... povidloň bych si tedy dala určitě !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já váhala mezi čokoládovým dortem a povidloněm a rozhodně jsem nelitovala, že jsem se rozhodla pro něj :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Jezdila jsem sem coby dítě školou povinné každý rok. Moc se mi Tábor líbí.
    Díky za připomenutí, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jako dítě školou povinné jezdila do Sezimova Ústí, což je kousek. A v Táboře jsem měla tetu ... Ráda jsem si po těch letech Tábor zas připomněla
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Marcela - Nordic Passion6. listopadu 2023 v 18:08

    Stano, chystam se sem na teambuilding, nikdy drive jsem tu nebyla, clanek s doporucenimi se mi tedy dooost hodi:-), dekuji. M.

    OdpovědětVymazat
  8. V Táboře jsem byla jednou, se školou na třídním výletu. Už je to ale let a moc si to nepamatuju :) Povidloň vypadá dobře! Skvěle se hodí jako podzimní zákusek.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povidloň byl výborný. Paní prodavačka říkala, že je to jejich specialita a povidla prý mají domácí...

      Vymazat
  9. Podle fotek je Tábor krásné malé městečko.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tábor úplně malý není, ale má takové příjmně malé kompaktní centrum...

      Vymazat
  10. Ahoj Stáňo, v Táboře jsem byla několikrát, při našich dovolených v jižních Čechách. Hezky jsi vše nafotila, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, táborské náměstí je velmi fotogenické - stará radnice, domy s krásnými štíty... Tam se to fotilo (ještě kdyby tam bylo míň aut :))
      Hezký den

      Vymazat
  11. Stáni, díky, tam už jsem dlouho nebyla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  12. O Táboru jsem slyšela, ale nikdy ta mnebyla :). A ten povidloň vypadá úžasně! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Tábor mám moc ráda, je to moc krásné město a v létě i fajn koupání.
    Bohužel auta parkující všude je nešvar mnohých našich měst.....
    Krásný podzimní den 🍂🍁☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, já ty auta zas nemůžu tolik kritizovat, protože sami taky výletíme autem :).
      Hezký den

      Vymazat
  14. Konečně místo, které dobře znám. Tábor mám moc ráda a před mateřskou jsem tam jezdila denně do práce. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tábor je hezké město, já se vracela po letech (jezdila jsem tam jako holka)

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni, já jsem párkrát Táborem projížděla, ale tím má zkušenost s tímto městem prozatím končí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, myslím, že centrum stojí aspoň za procházku...

      Vymazat
  16. V Táboře jsem byla s přítelem (tuším, že už to jsou tři roky), co jsme cestovali po jižních Čechách. Velice krásné město. Prošli jsme si pouze náměstí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, my byli tentokrát taky jen na náměstí (a nahoře na kostelní věži). Ale ráda bych se vrátila, prohlédla si pozemí a prošla se kolem Lužnice.

      Vymazat
  17. Ahojky tak tam jsem ještě nebyla byl by ale kus cesty ...hezkou středu přeju Stani

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to z Prahy až tak daleko nemáme - autem je to kolem hodiny. A na hřbitov jsme tam jet stejně chtěli, tak jsme to spojili...

      Vymazat
  18. pěkný výlet,před lety jsem tu byla....Sv.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Stáni,
    já jsem v Táboře byla naposledy na vysoké na návštěvě za kamarádkou, která odtamtud pocházela. Ten povidloň vypadá fakt luxusně:-D

    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  20. V Táboře jsem snad nikdy nebyla, nicméně náměstí má město moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se taky náměstí a přilehlé uličky líbily.

      Vymazat
  21. Tábor je vskutku krásné město. Dlouho jsem tam nebyla, ostatně nějaký výlet bychom mohli zařadit. ☺♥ Krásný víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
  22. V Táboře jsem nikdy nebyla, ale jak tak koukám na fotky, měla bych to někdy napravit - krásné město! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je to určitě město, co stojí za návštěvu.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)