středa 29. listopadu 2023

Adventní odpočítávání 2023

Začátek Adventu se nám blíží mílovými kroky, i když letos přijde první adventní neděle až v prosinci a nikoliv na konci listopadu, jak bývá obvyklé. Proto i mé adventní odpočítávání začne letos dřív než opravdu přijdou adventní dny. Ony adventní kalendáře jsou prostě nastavené od prvního prosincového dne bez ohledu na to, kdy přesně Advent daný rok opravdu začíná. Takže už v pátek otevřu první okénka v kalendářích, které jsem si letos pořídila (ano opět jich mám několik).  A teď je chvíle k tomu, abych vám je představila.



Každý rok uvažuji o tom, že si pořídím nějaký kosmetický kalendář, ale dopadlo  to jako vždycky... Kosmetický kalendář letos opět nemám, zato čajové mám rovnou tři. Což nebyl tedy úplně plán, ale na trhu jsem prostě narazila na dva nové (které jako sběratelka  samozřejmě "musím" mít) a jeden mi loni přivezla kamarádka z Německa. Jenže jsme se potkaly až těsně před Vánoci, tak jsem si řekla, že si ho schovám na další rok, protože adventní kalendář po Vánocích trochu ztrácí smysl. No a trojici čajových kalendářů doplní i letos adventní kalendář s malými snacky.

Jako první z trojice čajových kalendářů tu mám čajový kalendář Cornwall v poněkud netradičním formátu (aspoň na čajová kalendáře). Narazila jsem na něj v supermarketu Norma a vyšel asi na 120 Kč. Pod značkou Cornwall prodává Norma celou řadu čajů, ale s čajovým kalendářem této značky jsem se potkala poprvé. Podle obrázku soudím, že bude obsahovat především ovocné čaje a protože jsem kvůli focení vykutala okénko pro první prosincový den, tak už vím, že jednotlivé sáčky nejsou označené čísly. Ale obaly jsou pro mne nové, takže mé sběratelské srdce je spokojené.   

Čajový kalendář Westcliff je onen zmiňovaný loňský dárek od kamarádky. Koupila ho v při předvánočním výletu na vánoční trhy tuším v německém Zittau (a kolik stál vám tedy nepovím). Westcliff je taky supermarketový brand (myslím, že se dokonce prodává ve více řetězcích, jen si nepamatuji, ve kterých). Sáčky jsou číslované a obal o jejich obsahu na první pohled neprozrazuje nic (a já to kvůli překvapení schválně detailně nezkoumám)

Poslední čajový kalendář nese značku Alnatura, což je německá značka, pod kterou se prodává celkem široký sortiment bio potravin. Koupila jsem ho v drogérii Rossmann a vyšel na necelou stokorunu. I on má jednotlivé čaje číslované a  ani zde není na první pohled patrné, jaké čaje najdu uvnitř (ale tipuju hlavně bylinky, už jsem kdysi dávno čajový kalendář této značky měla). 

A nakonec jsem si nechala největší krabici. Tam už nejsou čaje, ale jde o adventní kalendář dmBio, který obsahuje různé malé snacky. Mám už ho tuším po třetí a byla jsem s ním vždycky docela spokojená, tak jsem si ho pořídila i letos. Jsem zvědavá, nakolik se bude obsah odlišovat od toho loňského. Jak napovídá značka, je ke koupi v drogériích DM a ze všech mých kalendářů byl jednoznačně nejdražší - vyšel na skoro 600 Kč. Ale měla jsem na něj našetřené body z věrnostního programu, tak to peněženku tolik nebolelo. 

Stejně jako v předchozích letech bych vám postupně obsah všech kalendářů představit. Snad se mi i letos povede každý den jednotlivé kousky fotit. A snad vás i letos bude toto odtajňování obsahu kalendářů bavit.

🎄

A co vy? Máte nějaký adventní kalendář nebo tohle jde úplně mimo vás?



32 komentářů:

  1. Stáňo, včera jsem naplnila kalendáře pro mé "děti"... I tam se najdou čajové sáčky!
    Připravená si vzorně, tak ať se ti hezky odpočítává...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, on adventní kalendář má zkrátit čekání na Vánoce, ale já mám vždycky pocit, že Advent uteče, ani nemrknu. Takže je to spíš takové zpříjemnění trochu hektických dnů ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Já letos sáhla po advenťáku od Nivei. Mají krásné balení a já se moc těším na otevírání okýnek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ten od Nivea koukala v Rossmannovi, ale pak jsem si řekla, že 4 kalendáře stačí :D. Na těch jídelních a čajových mi vyhovuje, že se vlastně průběžně "likvidují" a po Vánocích mi z jejich obsahu skoro nic nezbude. To by se mi u kosmetického asi nepovedlo.

      Vymazat
  3. Adventní kalendáře jsem vymýšlela pro vnoučata, ale u ž tomu tak není. Zůstala jen nadílka od Mikuláše. To praktikuji pro všechny z rodiny. Sama pro sebe jsem si snad ještě žádný adventní kalendář nepořídila. Ale ten čajový by špatný nebyl. Ještě bych to mohla dnes dohnat :-).
    Tvému otvírání okének zdar !
    Klidný den, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, čajová kalendář je prima. Jestli máš ráda i bylinkové čaje, doporučuji Sonnentor.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Krásné kalendáře, Stáňo 🙂 Přeji krásné adventní období 🎄

    OdpovědětVymazat
  5. Já loni měla čajový kalendář, letos mám klasický čokoládový od Kinder.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já určitě nějakou čokoládku budu mít v tom jídelním kalendáři z DMka ;-)

      Vymazat
  6. Krásné kousky. Vím, že čajový adventní kalendář má i Sonenntor, ale ještě nikdy jsem ho od nich neměla. Já zatím každý rok dostávám kalendář od taťky, většinou s dobrotama. Tak doufám, že i letos mi ho Mikuláš přinese :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sonnentor má letos stejné přebaly jako v přechozích letech, takže ten už jsem nekupovala :). Možná za rok - to už by zase mohli změnit design.

      Vymazat
  7. Adventní kalendáře jsem kupovala naposledy vnoučatům a čajový kalendář by byl akorát pro mě.Jde o to,zda o něm moje rodina vůbec ví.Já mám všechno v prosinci,svátek,narozeniny a tak pár dárků dostanu.To bych mohla naznačit dceři.
    Krásný večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, směřuj dceru do zdravé výživy nebo farmářského obchodu - tam by mohli mít ten od Sonnentoru. A když nebudou mít klasický adventní, tak Sonnentor má i sadu Novoroční čaj (jen to budeš mít bez čísel ;-)).
      Hezký den

      Vymazat
  8. Vypadá krásně, tak ať ti čajíky chutnají a dělají každý den radost. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, jaký bude poměr bylinek a těch ostatních ;-)

      Vymazat
  9. Krásný. Já bych si nějaký taky přála. 🙂
    Hezký večer, Stáni,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba ti nějaký přinese Mikuláš :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Adventný kalendár si každý rok kupujem ale druhý rok po sebe som kúpila accentra už sa teším :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáňo, vloni jsem měla svůj první adventní kalendář v životě - kosmetický. Letos mám čajíčkový a svíčkový, oba jsem dostala a moc mě to baví, těším se na otevírání okěnek jako malá holka... Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to jsem ráda, že nejsem jediná hračička, co se těší na překvapení, které ráno objeví za okénkem kalendáře. Svíčkový kalendář mi zní zajímavě... - třeba příští rok.
      Hezký adventní čas

      Vymazat
  12. Stáni, vždy si u tebe každý rok říkám, že si musím taky koupit nějaký adventní kalendář. A opět jej nemám... Měj pohodovou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já už se těším v říjnu, že si ho koupím...
      Krásný adventní čas

      Vymazat
  13. Marcela - Nordic Passion3. prosince 2023 v 20:08

    Stano, mas se na co těšit😊. Já letos bohužel bez kalendáře, ale na děti jsem nezapomněla:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, tak už to bývá - maminky zapomínají na sebe, ale na děti ne. My máme nakonec adventní kalendář ještě jeden - manžel koupil rumový, takže každý večer ochutnáváme... :D
      Hezký předvánoční čas

      Vymazat
  14. Už se těším na recenze. ☺Ten od Alnatura mě zaujal asi nejvíc. Krásné pondělí přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Alnatura má nejhezčí design a tobě by určitě chutnal - zatím jsem z něj vylovila roje bylinky a jeden zelený čaj ze zázvorem.

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni,
    mám letos čtyři adventní kalendáře, což je podstatně méně, než v jiných letech:-D Už od dětství mi mamka vyráíbí různé originální kalendáře a plní je různými věcmi, co bych měla mít ráda. Jeden mám čokoládový, jsou to Merci čokoládky, a dostala jsem ho od přítele. Dva mám kosmetické, kupovala jsem je vždy v nějaké akci. První je osvědčený Yves Rocher. Už jsem ho měla několikrát před několika lety. Druhý je z notina (bude na něj článek) a jsou v něm různé značky, které spadají pod konglomerát Loreal.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mne jsou zas stálicí ty čajové, co se nově objeví na trhu. A teď už i ten jídelní, letos ho mělo jen DMko, Rossmann, který ho měl loni a předloni, letos nic. Mně vyhovuje, že ty věci z nich stíhám "likvidovat" a po Vánocích mi tu z čajů nezbude nic a z jídelního kalendáře max. dva tři kousky (loni med a marmeláda, protože jsem měla načnuté jiné, ale jinak jsem zbaštila všechno)

      Vymazat
  16. Ahoj Stáni, to jsem zvědavá, který ti bude nejvíc chutnat. Já mám letos svíčkový s obyčejnými čajovkami od přítele, ale on Vánoce nesnáší, takže i toto je na něj výkon a snaha o pěkné gesto. No a pak mám od macechy poprvé v životě kosmetický od Baley.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já o tom od Balea uvažuju každý rok, ale asi bych hodně věcí nevyužila hned a hromadilo by se mi to tu. Z těchto kalendářů to zlikviduji na 90% tentýž den. Čajovkový advenťák jsem neviděla, ten bych si klidně koupila taky - ten by taky mizel průběžně.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)