pondělí 27. listopadu 2023

Těstovinový salát

 Těstovinový salát už jsem nedělala hrozně dlouho, přitom je to taková jednoduchá večeře nebo krabičkový oběd do práce. Navíc je hodně variabilní a dají  se do něj zužitkovat různé zbytky z lednice v celkem libovolných poměrech. Takže jako inspirace ten můj dnešní ... Třeba už jste ho taky dlouho nedělali



Těstoviny (použila jsem  celozrnné vrtulky) jsem uvařila v osolené vodě na skus a promíchala se lžící oleje, aby se nelepily. Dál jsem použila šunkový salám, sýr gouda, červenou a zelenou papriku  a cherry rajčata (lze ale použít třeba i kuřecí maso, vajíčka natvrdo, pórek, salátovou okurku, ředkvičky...) - všechno jsem nakrájela na drobné kostičky a přidala k těstovinám. Základem zálivky, kterou jsem vše spojila, byla zakysaná smetana, kterou jsem dochutila trochou majolky a  kečupu a  solí  a pepřem.
Na tři porce jsem použila asi 160 g těstovin, po 100 g šunkového salámu a sýra a 2/3 kelímku zakysané smetany, zbylé suroviny tak nějak přiměřeně.


Jídlo je to proklatě nefotogenické (resp. jsem nevymyslela, jak to elegantně vyfotit), ale každopádně nám chutnalo - asi i proto, že už jsme těstovinový salát dlouho neměli. 


26 komentářů:

  1. Stáňo, těstovinový salát mám moc ráda a dělám ho celkem často. Buď jen se zeleninou, nebo s tuňákem či lososem. Perfektní krabičkový oběd - naprosto souhlasím!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, s tuňákem ho mám taky ráda, ale doma ho nedělám, protože manžel narozdíl ode mne tuňáka nemiluje. Ale u nás ho občas dělají v závodce...
      Hezký den

      Vymazat
  2. Já těstovinový salát miluji (manžel až tak ne, ale sní ho ). Když jsem ještě byla v pracovním procesu, občas jsem se na oběd stavila v jedné menší jídelně a tam mívali těstovinový salát. Nikdy jsem takový nebyla schopná udělat. Ten byl tak dobrý, že ještě teď na něj vzpomínám s láskou. Ani nevím, jestli ta jídelna ještě existuje.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Těstovinový salát jsem taky nedělala pěkně dlouho... Přitom je to tak dobré jídlo, do kterého jde dát skoro vše :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje kamarádka říká těstovinovému salátu "vyklizená lednice"

      Vymazat
  4. Taky máme rádi, teď jsem dělala po dlouhé době, nejraději máme z těstovin mašličky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zrovna mašličky u nás v oblibě nejsou - přijde mi, že se hůř prováří v tom zúžení. My peferujeme vrtulky

      Vymazat
  5. Jsem salátová a těstovinový salát mám ráda.Když jdu k mladým do restaurace,tak mě dcera hned
    naloží.Zeťák dělá výborný a nejen těstovinový.Jinak si dělám doma
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už jsme ho právě dlouho neměli, tak jsme si na něm docela pošmákli ;-).
      Hezký den

      Vymazat
  6. Stáni, mluvíš mi z duše. Před pár dny jsem si na něj taky vzpomněla, že ho musím udělat, páč jsme ho dlouho neměli. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já si na tohle jídlo taky vzpomněla po dlouhé době.
      Hezký den

      Vymazat
  7. Milá Stáňo, já mám v plánu zrovinka dneska udělat verzi s tuńákem, nějak mi došla inspirace ☺. Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, já ho mám s tuňákem taky ráda, ale to by bylo jen pro mne (manžel ryby z konzervy nerad).
      Hezký den

      Vymazat
  8. Toto jídlo je opravdu nefotogeické :-D i já jsem se kolikrát snažila o fotku. Mám ráda tento salát, ale spíše s tuňákem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je v něm salám a sýr kvůli manželovi - kombinace s tuňákem by mu nejela. A tentokrát to měla být večeře pro oba.

      Vymazat
  9. Těstovinový salát jsem tedy neměla hooodne dlouho, ale mám ho ráda na různé způsoby 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, je to fakt takové hodně variabilní jídlo, málokdy vyjde úplně stejné.

      Vymazat
  10. my těstovinový salát děláme hlavně v létě, kdy máme spoustu zeleniny ze zahrádky :) a děláme se sýrovou omáčkou :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ten už jsem neměla ani nepamatuju! Dělaly jsme si ho vždycky s mamkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak my ho doma nikdy nedělali. Začala jsem ho dělat až ve vlastní domácnosti.

      Vymazat
  12. Těstovinový salát si dělám spíše přes léto, ale je to jedno z mých nejoblíbenějších jídel! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na léto je samozřejmě super, ale i v zimě byl fajn.

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni, vypadá to pěkně, ale nic pro mě. Nemám ráda studené těstoviny:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já bych řekla, že to zrovna pěkně nevypadá, ale já mám těstovinové saláty docela ráda. Doma je až tolik nedělám, ale v závodce si je dávám docela často.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)