středa 30. srpna 2023

Čajové okénko 41 - Hyleys

 Konec srpna se nezadržitelně blíží a zatím ještě nedošlo na čajové okénko, které tu bývá v podstatě s pravidelnou měsíční frekvencí.  Zrovna teď moc novinek nemám, protože jsem se rozhodla redukovat své čajové zásoby a jsem tedy ve stádiu likvidace  různých  rozpitých krabiček, které jsou dílem ze zahraniční (a ty sem vzhledem k nedostupnosti dávat nechci) a dílem už se v objevily v přechozích novinkách.  Díky kolegyni, která mi jako dárek přinesla krabičku čajů Hyleys, tu ale čajové okénko bude i v srpnu.


 
Hyleys je značka, pod kterou vyváží čaje firma Regency ze Srí Lanky, ostatně pár už jste jich mohli vidět i v mém čajovém okénku.  U nás jsou tyto čaje dostupné především v různých specializovaných obchodech a e-shopech s čaji , občas v obchodech se zdravou výživou. Kolegyně mi zkušeně vybrala  krabičku s mixem druhů - věděla, že mi tak udělá větší radost, protože  z jedné krabičky bude rovnou 7 přírůstků do sbírky.  Krabička obsahuje celkem 25 sáčků  (od jednoho druhu tu najdete 3 nebo 4 sáčky). 

Organic Green tea 7 Asorted Flavors (Hyleys)
Složení – bio zelený čaj, přírodní aroma (podle druhu).
Voda – 80° až 85°C.  Louhování – 2 až 3 min. 1 sáček – 250 až 300 ml čaje.
 
Trochu mne překvapilo, že ačkoliv jde ve všech případech o zelený čaj, není barva nálevu totožná - z většiny žlutavých nálevů se vymykaly dva, které byly spíše nahnědlé. Byť  čajové sáčky po vyndání z přebalu lehce voní, tak samotné nálevy už v podstatě žádnou vůni nemají. Pokud jde o chuť, tak... 
 
Ginger&Lemon  - citron i zázvor jsou v chuti patrné, ale ne nijak výrazně.
Morrocan Mint – máta je v chuti znát, ale je jemná.
 
Acai Berry&Blueberry – jemně nasládla chuť, ale borůvky jsem v něm necítila.
 Soursop -  na příchuť gravioly (což je plod ovocného stromu pocházejícího z oblasti Karibiku) jsem byla dost zvědavá, ale v podstatě v čaji nebyla cítit, chuť byla jen tak malinko neurčitě nakyslá.
 
Manuka Honey&Mango – chuť je spíš medová než mangová (to jsem z čaje vlastně necítila). Po delší době to ale byl čaj s medovou příchutí, který neměl divný umělý dozvuk.
 Peach&Ginger – v chuti je cítit spíš broskev, zázvor jen hodně náznakem
 
Mango&Lemon – v chuti bylo cítit mango, citron naopak skoro vůbec.
 
 ☕

Mně asi nejvíc chutnala příchuť manga s citronem, nejméně asi marocká máta (já obecně mátu moc nemusím). Celkově čaje hodnotím jako takový průměr mezi ochucenými zelenými čaji. Víc než chuťově pro mne byla tahle krabička zajímavá sběratelsky.

26 komentářů:

  1. Stáni, ano krabička je zajímavá. Díky za čajovou recenzi. Já sice takové čaje nepiju, ale občas kupuju čaje jako dárek a domů pro návštěvy, tak se ráda vždy dozvím informace o chuti. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, děkuji za tvé hodnocení. Tyhle čaje neznám, ale je pravda, že s deštivým počasím došlo i na revizi čajových zásob...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já tedy piju čaje pořád, ale je pravda, že tento týden k tomu počasí zvlášť vybízelo :).
      Měj se pěkně

      Vymazat
  3. Ahoj Stáňo, to je přímo čajový obřad, to se mi moc líbí. Jeden lepší, nežli druhý. A ten šampon od tebe, již testuji. ☺♥ Krásný den měj.

    OdpovědětVymazat
  4. Pro milovníky čajů naprostá paráda :-) Já čaje ráda nemám, nikdy mi nechutnaly. Přitom mě by tak lákalo pít čaj z hezkých hrníčků, zahřát si ruce i tělo...ale prostě mi to teplé nechutná :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já to mám takto s kafem - vůbec ho nepiju (a taky by mne lákalo dát si v kavárně třeba kafe s našlehanou pěnou ;-))

      Vymazat
  5. Pro milovníky čajů je to určitě super :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To balení určitě - člověk vyzkouší víc druhů z jedné krabičky...

      Vymazat
  6. Já čaje zbožňuji, ale tuhle značku vůbec neznám. Ale ráda bych ji vyzkoušela. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak úplně běžná značka to není, ale na českých e-shopech k dostání je

      Vymazat
  7. Tak tuto značku neznám. Klidně bych ochutnala všechno - no snad s tím zázvorem asi ne., :-)
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ony ty příchutě nejsou nijak extra výrazné, takže bys možná zvládla i ten zázvor ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  8. Jsem ráda, že máš další čaj do sbírky :) Já zelené čaje vůbec nepiju a vždycky skončím u toho, že mi stejně nejvíc chutná obyčejný Pigi čaj :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, znám víc lidí, kterým zelený čaj nechutná :). Já ho mám naopak dost v oblibě - hlavně bez příchuti.

      Vymazat
  9. Já moc čajová nejsem, takže by mě toto asi nenadchlo :D. Každopádně značku neznám, ale má moc pěkné obaly :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, obaly jsou opravdu dost povedené. Jinak - já zas vůbec nepiju kafe, takže i v kavárnách si dávám čaj (nebo limču).
      Hezký den

      Vymazat
  10. Mám ráda všechny čaje! :3¨
    Ať už ovocný, černý, zelený nebo bylinkový.. v práci teď budu pít několik čajů denně a už se na to těším. :D :)
    A máš pěknou konvičku.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konvička už je letitá, byla kdysi dávno v sadě s několika baleními čajů. Byl k ní ještě hrneček, ale ten už se mi bohužel rozbil.

      Vymazat
  11. Já mám nejraději černé čaje, ovocné si dělám občas. Co mi ale vůbec nechutná, to jsou zelené čaje, těm jsem na chuť nepřišla, každý prostě máme jiné chutě. Hezký víkend, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, podle mé zkušenosti je řada lidí, co jim zelený čaj nesedí. Já je mám naopak ráda.
      Měj se fajn

      Vymazat
  12. Čajů není nikdy dost, zvláště v tomto období, kdy čajová sezóna za chvíli začne v plném proudu. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tedy piju čaje celý rok, ale je pravda, že s blížícím se podzimem spotřeba čajů roste...

      Vymazat
  13. Mně už čajová sezóna začala, ale dávám přednost čajům sypaným :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sypané bývají lepší. Jenže u nás musí někdo vypít to, co jsem si nakoupila kvůli přebalům do sbírky :D

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)