čtvrtek 3. srpna 2023

Alžběta Ottová - Vzpomínky má každý

 Tuto knížku jsem si v rámci spolupráce s Gradou vybrala na základě anotance, podle které se zdálo, že hrdinka bude tak zhruba můj ročník, a taky proto, že jsem chtěla poznat pro mne zcela neznámou českou autorku. Jak toto seznámení dopadlo? 


 
 
Knížka je složená ze vzpomínek dámy, které se blíží šedesátka, je matkou dvou dospělých dětí a se svým manželem a psem žije v rodinném domku.  S autorkou zabrousíte do třeba Edinburgu, Londýna. Amsterodamu, Paříže i na Kanárské ostrovy, budete s ní kupovat a upravovat domek, prožijete peripetie související se zdravotním stavem,  vypravíte se s ním se psem na cvičiště,  psí soutěž i k veterináři.  Do toho jsou přimíchány vzpomínky na dětství, rodiče a další příbuzné. Jednotlivé kapitoly nejsou nijak chronologicky řazené,  knížka je vlastně napsaná tak, jako když se plká někde u vína a člověk vypráví to, nač si zrovna vzpomene. Takže kapitola klidně začne cestou na dovolenou ve Vídni, aby autorka pokračovala vzpomínkami na své slovenské příbuzné.

 
 
Jde o  takové hodně nenáročné čtením pro chvíle, kdy si nechcete zatěžovat hlavu dějem. Ač je kniha označená jako "humor", tak mi nijak zvlášť vtipná nepřišla. S hrdinkou, ač skutečně byla zhruba má věková kategorie, jsem se nijak nesžila a musím říci, že mne trochu iritovalo přeskakování v čase i v tématech, k němuž občas docházelo i v rámci jedné kapitoly. Knížku jsem dočetla, ale nijak zvláště mne nebavila, nezaujaly mne ani ilustrace, které mi přišly stylově trochu neurovnané, a moc se mi nelíbila  ani obálka.
 

Za knihu děkuji nakladatelství Grada (najdete ji zde)
 
Anotace 
Vítejte ve světě, kde gravitace vítězí, kůže povoluje, vrásky se navzájem kopírují a vy začínáte připomínat zmačkaný papír. Tehdy si uvědomíte, že mládí se odporoučelo a vy můžete čerpat pouze ze svých vzpomínek. Zasmějte se u potrhlých rodinných historek a eskapád neobyčejných příbuzných. Jistě vás pobaví i bolestný proces autorčiny proměny z technického dinosaura na obstojného uživatele posledních výdobytků moderních technologií. A aby toho nebylo málo, do života si pouští dva psy, kteří to občas nemají v hlavě tak úplně v pořádku. Věřte, že teprve překročením padesátky – hranice počínající dospělosti – si začnete užívat život na plné pecky, protože zjistíte, že je prostě báječný!
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2023, ilustrace A. Ottová




17 komentářů:

  1. No, podle tvého hodnocení ji asi nechám bez povšimnutí.
    Stáňo, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, myslím, že o nic nepřijdeš :).
      Měj se krásně

      Vymazat
  2. No tak si ji na seznam do knihovna nenapíšu. Nemusím všechno mít, že :-)))
    Měj se, Stáňo !
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mne knížka fakt moc nebavila...
      Hezký den

      Vymazat
  3. Ahoj Stáni,
    mě nezaujala ani anotace a když čtu tvé hodnocení, jsem ráda, že jsem ji nechtěla...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak tobě není šedesát :D. Mne právě zaujalo, že hrdinka je stejně stará jako já...
      Hezký den

      Vymazat
  4. Vypadá to na pohodové čtení, jen škoda, že tě až tolik nebavila a nezaujala. Já bych takovou knihu asi nebyla schopná dočíst, potřebuji, aby mě děj bavil. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně řečeno, kdybych ji neměla v rámci spolupráce, tak bych ji možná odložila. Ale nechtěla jsem psát recenzi, když nemám knížku dočtenou celou.

      Vymazat
  5. O autorce a knížce slyším poprvé a ani já ji po tvé recenzi určitě nezařadím ke knížkám, které si chci přečíst :D V týdnu jsem dočetla Čokoládový klub a nebyla to špatná knížka.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Marcela - Nordic Passion5. srpna 2023 v 16:38

    Dekujeme za usetreni casu:-), hezkou sobotu, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
  7. Škoda, že tě knížka moc nezaujala, taky by mě ale přeskakování v čase a v tématech rušilo..

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každá knížka nesedne každému (na Databázi knih měl kromě mého ještě jeden komentář a ten byl celkem pochvalný).

      Vymazat
  8. Stáni, máš pravdu s ilustracemi i obálkou, ani mně se nelíbí. Díky za další recenzi. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostě ne pokaždé knížka sedne ...
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Mě kniha většinou musí zaujmout prvně obálkou a potom až čtu anotaci. Tahle kniha by mě nechala chladnou, protože už samotná obálka se mi nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem v tomto případě četla první anotaci ;-)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)