neděle 2. června 2024

Květen v kostce

Tentokrát jsem opět nedodržela své předsevzetí a tak jsem horko těžko dávala dohromady, co vlastně se v tom květnu dělo. Trochu k tomu přispělo i to, že v práci střídám nepravidelný  režim, kdy v týdnu chodím 3 dny do kanceláře a 2 dny pracuju z domova (a to po dohodě se šéfkou každý týden jinak) a do toho byl první dva týdny v měsíci jeden den státní svátek, takže volno. Někdy jsem horkotěžko vzpomínala, jestli mám jít druhý den do práce, zapnout počítat doma a nebo si můžu přispat….
Tak na tohle jsem si tedy vzpomněla.


 
Většinu měsíce jsem byla "slaměná vdova", protože manžel sekundoval na chalupě zedníkům, kteří nám dělali nové vnitřní omítky a nové podlahy a vracel se většinou jen na víkend. A jak už to u staveb bývá, ukázalo se několik víceprací a zádrhelů a my zakázku nakonec ještě rozšířili o rekonstrukci koupelny. Takže to vypadá, že místo po polovině května bude hotovo až spíš začátkem června…  Rekonstrukci sleduji jen na dálku, protože se pracovalo ve všech obytných místnostech a i manžel měl někdy problém, v kterém koutě hlavu složit. Trochu se děsím, jak bude vypadat zahrádka - obávám se, že plevel roste jako divý (manžel mi vyfotil pro jistotu jen kompost). A takhle to tam teď vypadá...

Chalupa - v kuchyni, na dvoře, bujný plevel na kompostu a tady už se klube kuchyně

První víkend se manžel vrátil jen na neděli, takže v sobotu jsem byla na výměnné burze Klubu sběratelů ve Strašnicích. Sešlo tam i pár sběratelů čajových přebalů. S některými jsem se viděla po delší době a tak jsme nejen vyměňovali, ale i semleli páté přes deváté. V neděli jsme pak byli s manželem v OBI, hlavně vybírat nová stropní světla na chalupu. A taky jsem rozkoukala seriál Poirot (manžel není narozdíl ode mne žádný velký fanda A.Ch., tak jsem využila toho, že celý měsíc nebyl skoro doma).

Čaje z burzy - tulipány - světla na chalupu - seriál

Sídlištní kytičky - salát z černé čočky - houbová sekaná

Druhý víkend přijel manžel z chalupy už v pátek večer, takže jsme v sobotu vyrazili na krátký výlet do Brd – na vrcholek kopce Třemošná u Příbrami. V neděli jsme si pak vyšli na oběd s našimi mladými, tentokrát to ale nebyly Opatovské terasy, ale synova oblíbená Kozlovna U soudku (ovšem taky u nás na sídlišti).

Kazatelny - výhled na Příbram - Pilská - grilovaný kozí sýr se salátem (U soudku)

Kytka od syna - bábovka pro manžela - plátek s nivou (Orlov) - kytka od manžela

Třetí týden byl docela deštivý. V sobotu jsme vyrazili obhlédnout nějaký nábytek na chalupu, kde už měla část zařízení "odžito" a zvládli jsme i opožděnou oslavu manželových narozenin. V neděli jsme dali společný oběd s mámou a pak jsme nad katalogy řešili, co za nábytek objednat a jak ho asi rozestavíme.  Oběd (vařený uzený jazyk s bramborovou kaší jsme dodali my, své pověstné "dvojctihodné" koláčky máma).

Vybíráme nábytek - cesta sídlištěm - koláčky od mámy - jazyk s brkaší

Zataženo - kvetoucí keř - pivoňka od šéfky - mangová točená

Jak utekl čtvrtý květnový  týden, to už vlastně ani nevím - v práci byl hodně pracovní (včetně úterní porady, která se protáhla až do sedmi hodin večer). Nechala jsem se zlákat nabídkou slevy na e-shopu Emco a objednala si u nich nějaké dobrůtky. O víkendu jsem byla u mámy a třídily jsme spolu ještě trochu její knihovnu, protože manžel tentokrát nedorazil ani na víkend. V neděli jsem pak byla na výstavě, resp. dvou výstavách na Chodovské tvrzi. 

Dvakrát z Valdštejnské zahrady - voskovky před Úřadem vlády - úplněk

Chodovská tvrz - z výstavy - třídíme knihovnu - dobroty z Emca

Poslední květnové dny jsem strávila na pracovní školení ve Smilovicích u Slapské přehrady. Kromě přednášek o ústavním právu, pracovních úrazech, náhradách škody a e-legislativě jsme zvládli i procházku k mostu přes Vltavu v Cholíně, bowling i příjemné posezení u vína nebo pivka.

Vltava v Cholíně - křížek u cesty - dvakrát pohled na Drbákovské skály

Na procházce - kachny  na Vltavě - pivo - bowling

V červnu, až definitivně skončí řemeslníci, si plánuji vzít týden dovolené, která bude tentokrát pracovní.  Bude totiž třeba chalupu aspoň částečně   zase do obyvatelného stavu (zatím máme všechno vystěhované, nacpané do pytlů). Snad i dorazí nové skříně, abychom to měli tam dát. 

42 komentářů:

  1. Stáňo, máš můj obrovský obdiv! Snad jen podle fotek a diáře bych dala něco takového dohromady... Vidím, že to na chalupě berete z gruntu!
    Přeji pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ono nám to tam tak nějak nabobtnalo pod rukama. Původně to měla být oprava omítek a nové podlahové krytiny ve dvou místnostech, stropy ve třech místnostech a vymalování všech. Nakonec jsme ještě přehodili špajz a koupelnu, rušení dřevěného obložení v kuchyni (to je ta úplně první fotka) a zavedení odpadu a vody do kuchyně. Takže se nám to "trochu" rozkošatilo :D
      Hezký den

      Vymazat
  2. Tedy,zdá se mi toho na jeden měsíc hodně.Měla jsi ho naplněný vším možným.Možná,kdybych ho já shrnula divila bych se.Grilovaný kozí sýr mám moc ráda a dávala jsem si ho nedávno,když jsme byly posedět s kamarádkama.A když se něco buduje mám také moc ráda.U nás doma to nehrozí,manžel na podobné práce vůbec není a tak jsem často u sestry,kde zastřešují a zasklívají velkou terasu u domu.
    Stáňo,hezký i měsíc červen plný příjemných zážitků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak my na tu chalupu máme řemeslníky. Manžel je sice docela manuálně zručný, dřív toho na chalupě dost udělal. Ale tohle by bylo nad jeho síly.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Rekonstrukce se hezky daří. Samé dobré jídlo. Já si taky většinou beru dovolenou, abych pracovala jinde :D

    OdpovědětVymazat
  4. Furt se něco děje ;)
    Zrekonstruovaná chalupa bude super, my bychom potřebovali už takto z gruntu vzít náš byt :D
    Tak krásný červen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme asi před 5 lety trochu "repasovali" obývák a před cca 10 let jsme dělali novou kuchyň. Teď bychom potřebovali něco udělat s bývalým synovým pokojem - zatím je to kříženec mé pracovny na HO, žehlírny a sušárny a pak taky odkladiště všeho možného.
      Hezký červen i tobě

      Vymazat
  5. Byť jsi byla občas za ,,slaměnou vdovu", tak ses určitě nenudila. Měla jsi měsíc plný - jak se říká- od všeho něco.
    Přeji Ti pěkný nadcházející červen - myslím, že na nudu (vzhledem k chalupě) si stěžovat nebudeš mít nárok :-).
    Pohodovou dnešní neděli, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, fakt jsem se nenudila. Jsem zvědavá, jak tu vystěhovanou chalupu budeme dávat s mužem dohromady...
      Hezký červen i tobě

      Vymazat
  6. Ahoj Stáni, ať jde rekonstrukce jak má, přeci jen u starého baráku jak se říká do čeho člověk sáhne tam je obvykle nějaký problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, to máš pravdu. Barák je ze začátku minulého století (někdy z r. 1905), posléze v šedesátých letech dost zfušovaně upravený. A my jsme to taky do teď spíš jen flikovali (máme tedy novou střechu a asi před 20 lety předělanou elektriku). Takže občas je to fakt překvapení.

      Vymazat
  7. Počas covidu som čítala knihu od Marie Kondo a vtedy som tiež radikálne pretriedila svoju knižnicu, ale opäť som sa dostala do bodu, keď kupujem knihy, no teraz uprednostňujem knihy z druhej ruky z knihobot :) A s bowlingom sa tento mesiac tiež roztrhlo vrece, na viacerých blogoch som si všimla, že blogerky boli na bowling :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono v tom školícím zařízení moc jiných povyražení než bowling není :)

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Kdybych nepsala tyhle články, tak to zas zapomenu. Takže aspoň vím, jak šel čas.

      Vymazat
  9. Hodně nabitý měsíc! Já mám kolikrát problém ráno si uvědomit co je za den i když nemám střídavou práci :D .... jak je všechno tak monotonní, tak mi splývají dny jeden s druhým.... Jménem Cholín jsi mi připomněla maminku s tatínkem. Jezdívali tam se svojí partou starých skautů vždycky párkrát do roka na víkend. Tam dělali babči a dědové různý blbiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mne se toho v týdnu zas až tak moc neděje, rušnější mívám spíš víkendy. Zmatek mi v tom ale dělaly volné dny (čímž si nechci stěžovat, ze jsou :D).

      Vymazat
  10. Stáňo, pěkně akční měsíc, stihla jsi toho hodně a navíc budeš mít skoro novou chalupu, to je paráda. V tomhle případě by mě úklid nevadil, už bych se i těšila. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na chalupu jsem zvědavá - zatím jsem viděla jen útržky z manželových fotek. Ale teda na úklid se netěším - ještě si pamatuju, jak jsem tři víkendy cpala věci do pytlů a rovnala je všude možně. Teď ovšem netuším, co v kterém pytli je (všechny jsou černé), takže jen najít deku a polštář, abych měla kde spát, bude výzva :D
      Hezký den

      Vymazat
  11. Parádní shrnutí....přeji hezký červen. Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Květen jsi měla proložený prací i výlety a také zábava. Až zabydlíte chalupu, bude vás to těšit a budete si ji užívat. Pěkný červen přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na hotovou a zabydlenou chalupu se těším, na úklid a pletí zaručeně zarostlé zahrádky moc ne ;-)
      Pěkný červen i tobě.

      Vymazat
  13. Stáni, opět nabitý měsíc, já bych to tedy dohromady asi nedala. K té rekonstrukci chalupy jen, že tohle moc dobře znám. Plány jsou jedna věc a skutečnost druhá, ale bude to pěkné. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, při stavebních pracech to taky bývá. Vždycky se najde nějaké překvápko...
      Měj se fajn.

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni, moc hezky shrnuto. Jak popisuješ chalupu, vypadá to na velkou rozdělávku, věřím ale, že budete moc spokojení. I když to dá velkou dřinu. Zahrádka si asi roste svým životem, bez tvého dohledu, ale snad to velké škody nestihne napáchat. Na vaši novou podobu chalupy se už moc těším. 😉💗Měj krásný začátek prac. týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, ty práce na chalupě nějak bobtnaly pod rukama. A taky když už to tam bylo rozdělané, tak jsme ještě něco přidali... No zahrada bude tutově zarostlá plevelem...
      Hezký den

      Vymazat
  15. Pěkně nabitý květen koukám :).

    OdpovědětVymazat
  16. No tedy Stáňo, ty jsi měla ty květny hned dva, ne? Jak se tohle všechno dá zvládnout za 31 dnů?
    Přeji ti pohodový (a pomalejší) červen. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, snažila jsem se :). V červnu mne čeká dovolená, ale tentokrát bude pracovní - musíme tu chalupu po řemeslnících uklidit. Snad na to bude týden stačit :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  17. Tedy to byl opravdu řádně našlapaný měsíc! Přeji pohodový červen!

    OdpovědětVymazat
  18. Marcela - Nordic Passion5. června 2024 v 20:08

    Moc tu vsechny prispevky ted nstiham, tahle kostka me ale uvede do obrazu. Obdivuji tu duslednost, Stano. Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám i jako externí paměť (a občas se k těm vzpomínkám vracím), tak se snažím...

      Vymazat
  19. Ahoj Stáni,
    podle mě jsi toho stihla fakt hodně a ta rekonstrukce chalupy bude parádní. My momentálně upravujeme zahradu na chatě a teď nám to zahradní studio poslalo fotky. Musím říci, že to neuvěřitelně prokouklo, fakt jsem nadšená. Až přijde účet, asi to trochu opadne, ale i tak...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my jsme to vzali víc z gruntu, než jsme plánovali. Přibyla nová koupelna a budeme mít i novou linku, takže výdaje nám trochu narostly :(.
      Hezký den

      Vymazat
  20. Skvělé shrnutí, Stáňo, já už bych to po měsíci asi nedala do kupy, fakt obdivuji vás ženy, jak to dokážete potom sepsat. Zajímavý měsíc a přeji pevné nervy s rekonstrukcí 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, pokud jde o rekonstrukci, tak teď nás čeká fáze úklidu (ale přijde ještě fáze montovací - čekáme na linku).
      Hezký den

      Vymazat
  21. Doufám, že se nám pochlubíš s přestavbou. Hezky jste se teda do toho pustili. My toho v květnu moc nestihli, půlku jsem byla nemocná a po zbytek jsme se s přítelem učili na zkoušky, které měl na začátku června a ještě jedny ho čekají v půlce :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přestavbou se pochlubím, ale prvně to tam budeme muset uklidit a uspořádat - momentálně máme věci ze 4 místností vystěhované na půdu a do stodoly. A musí se tam uklidit :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)