úterý 18. června 2024

Pomalu pečené kuřecí palíčky

Recept na pomalu pečené kuřecí paličky nás kdysi zaujal v časopise obchodního řetězce Albert (ve kterém kromě spousty reklam bývají občas i docel "příčetné" recepty). Vyzkoušeli jsme ho a výsledek nám docela chutnal. Jeho výhodou je to, že základní příprava trvá chvilku a pak už se to jen šoupne do trouby a není třeba se o to dál moc starat. Občas po něm sáhneme, když máme naplánovanou nějakou delší práci a hodí se, že nemusíme odbíhat k vaření. A protože už tu dávno nebyl žádný recept, tak si ho sem přidám (stejně si ho většinou musím hledat na albertích stránkách)




Suroviny
(2 - 3 porce)
asi 800 g kuřecích paliček
50 ml sojové omáčky
1 - 2 lžíce třtinového cukru
2 stroužky česneku (utřený)
180 g rajčatové omáčky passata
180 g ostrého kečupu
pepř



Kuřecí paličky dobře omyjme, osušíme a dáme do pekáčku. Zbylé suroviny smícháme v misce a nalijeme přes maso. A pak už jen strčíme do trouby vyhřáté na 130°až 150°a necháme asi 3 hodiny péct (většinou pečeme polovinu času přikryté, potom odkryjeme, aby se šťáva trochu odpařila a zhoustla).  V průběhu pečení jednotlivé paličky asi dvakrát otočíme. Podáváme s tousty nebo bagetou.

Tentokrát manželovi  ujela ruka, takže omáčky bylo trochu víc.

35 komentářů:

  1. Stáni, to vypadá velmi chutně. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, dělám paličky podobně, jen je předpečeme a manžel je pak "dodělá" na grilu. Je to dobrota!
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak dělat je na grilu by mne to nenapadlo ;-), je to zajímavý nápad.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáňo,za recept děkuji.Je to něco jiného,než jsem zvyklá dělat.Paliček jsme si koupili celé velké balení a manžel vždy navakuuje do mrazáku v porcích pro nás.A zrovna jsem si říkala,že bych jednu vyndala na zítřek.Ráda recept vyzkouším.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Stáňo, paličky i horní díl stehen dělám podobně, jen ještě přidám cizrnu a tarhoňu. Je to náš oblíbený oběd. Věřím, že i tato varianta je moc chutná.
    Měj pohodový den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, cizrna by u nás asi neprošla, ale přídavek tarhoni - to zní zajímavě. V jaké fázi ji tam přidáváš?
      Měj se hezky

      Vymazat
  5. Recept vypadá dobře a dobře to vypadá i nafocené. Určitě vyzkouším.
    Hezký den, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Stáňo, super nápad, to určitě vyzkouším, díky za tip 😊

    OdpovědětVymazat
  7. Hmmm, hned bych si dala. Občas také něco podobného...přeji Ti krásné letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :). Ono je to takové hodně jednoduché jídlo, ale my ho máme rádi.
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. To vypadá dobře, Stáňo a passatu jsem si zrovna v týdnu koupila. Určitě vyzkouším. Krásne páteční odpoledne 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, my to máme rádi, děláme to často na chalupě, když se chceme dopoledne věnovat zahradě a ne vaření.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. To vypadá zajímavě! Trochu mi to připomíná mojí krkovičku, jen tam nedávám rajčatovou omáčku, ale worcester a místo cukru med. Strčím do trouby a víc se nestarám, taková jídla miluju! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jídla z trouby já taky ráda, hlavně na tu přípravu :D dělám často kuřecí se slaninou, parmezánem a česnekovou pastou s pečeným bramborem a česnekovým dipem ze zakysanky. Ideální na teplé dny, je to vcelku lehké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, to zní jako dobrá kombinace, která by u nás měla úspěch. A dip s česnekem ze zakysanky, případně jogurtu mám moc ráda. na chalupě ještě přidávám čerstvý rozmarýn a tymián.

      Vymazat
  11. Milá Stáňo, ideální pokrm pro mě, ostatní neradi kosti v jídle. Určitě vyzkouším, sice paličky doma nemám, ale pořídím. Stejně se chystám do Penny. Jen mě překvapila délka pečení, 3h se mi zdá docela dlouho, ale vyzkouším a uvidím.Krásný víkend a užijte si chaloupku, pokud tam vyrážíte. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, když o tom přemýšlím, tak kromě klasického pečeného kuřete je to jedno z mála jídel, kde mi kosti nevadí (třeba do kuřete na paprice vařím maso zvlášť a z kostí ho oberu).
      Na chalupě jsme byli a pilně jsme montovali nábytek (moc nám to teda nešlo)

      Vymazat
  12. Mňam, to vypadá moc dobře!Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáňo, to bych si teda zrovna teď dala !!! Určitě dobrota, vypadá to lákavě... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadají moc dobře, ale paličky kupuji minimálně, když už tak raději křídla:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já paličky taky moc nekupuji, ale na tohle mi přijdou fajn. Kuřecí křídla spíš klasicky peču, ale jen když jsem sama doma - manžel je moc nemusí.

      Vymazat
  15. Fredy Kruger

    "Je vedro ! kéž foukal by průvan vlahý !!
    ... stojím u plotny úplně nahý,
    můj jediný oděv je kravata !!

    ( ,,svleč kalhoty" radil můj táta !
    i jemu, těžké je pochopit,
    že matka musí tak zatopit )

    Jak jen ten čas se pomalu vleče !!"

    Hoch kuřecí paličky pomalu peče,
    ač nahý, horkem je spařený !

    " Hleď, ať jsou p o m a l u pečený !"
    křičel na Pepíka matka

    ... přizvukuje mu taťka
    a huláká : " Horkem jsem zapařena !!"
    ( matka je mužem a otec je žena )

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)