neděle 9. června 2024

Co jsem taky ochutnala 68

 Ani v dubnu jsem, pokud jde o ochutnávání, nijak moc nezahálela, takže se mi do článku sešlo celkem 15 kousků. To je myslím docela dost - přes toto číslo se dostávám málokdy.



Raw tyčinka s kakaem a pomerančovou šťávou (Albert)
Koupeno - Albert. Balení - 50 g. Cena - 17,90
Albert má pod svým brandem nově i raw tyčinky, tak jsem si jednu vybrala k vyzkoušení. Podle obalu tyčinku pro Albert vyrábí nějaká pro mne zcela neznámá firma ze severní Moravy. I když obsahuje hlavně datle, tak díky kakau není tolik sladká. Navíc je v chuti cítit docela slušně i pomerančová chuť a musím říci, že mi tahle kombinace opravdu šla dohromady. A cenově tedy vychází hodně dobře. Jestli mají ještě nějaké další varianty, tak je vyzkouším taky.

LePalet Citron (La Mere Poulard)
Koupeno - e-shop Mix-tee. Balení - 125 g. Cena - 44 Kč
Od této francouzské firmy už jsem nějaké sušenky měla a všechny mi chutnaly, tak jsem si zas dvoje při nákupu čajů přihodila do košíku. Tyhle citronové jsem snědla jako první. V balení jsou dva oddělené sáčky, v každém pak  4 kulaté sušenky. Jsou opravdu máslové a v chuti je hezky cítit citron. Sice jsou trochu dražší, ale tady i nevadí připlatit si za kvalitu (a aspoň jich nesním tolik :D).

Matjesy s cibulí (Nautica)
Koupeno - Lidl. Balení - 200 g. Cena - 29,90 
Matjesy mám docela ráda, i když si je zas nijak často nekupuju. Když už, tak beru vážené. Teď jsem při nákupu zahlédla balené a dostala na ně chuť, tak jsem po nich sáhla. Musím říci, že mne moc nenadchly - ryby jsou malé kousky, je tam hodně cibule a oleje a přišly mi nedochucené. Takže balené matjesy už příště asi ne.

Black olives (Baresa)
Koupeno - Lidl. Balení - 340 g. Cena - 24,20 
Černé olivy jsem kupovala do salátu a věděla jsem, že nespotřebuju celé balení, takže jsem cíleně hledala nějaké ve sklenici s víčkem na závit, která je pro schování zbytku nejpraktičtější. Olivy jsou bez pecek a jsou chuťově docela dobré, do salátu byly naprosto dostačující. 

Patifu toskánská (Veto)
Koupeno - DM drogerie. Balení - 100 g. Cena - 31,90 
Rostlinná paštika na bázi tofu a brambor ochucená zeleninou a kořením nebyla špatná. Konzistencí připomíná klasickou paštiku, okořeněná je tak akorát a chuťově je příjemná. Jedna z potravin, která se zařadí mezi mé rezervy do kanceláře.

Řecký jogurt malinový (Boni)
Koupeno - Penny. Balení - 140 g. Cena - 12,90 (akce)
Já v Penny moc nenakupuju, takže když mne tam náhoda nedávno zavála, vzala jsem si na ochutnání jeden jogurt vyráběný pod jejich brandem. Obsahuje necelé procento tuku a má vyšší obsah bílkovin. Je celkem hustý a malinové složky, která je vmíchaná do jogurt, je tam tak akorát. Není špatný, ale taky to není nic, pro co bych do Penny speciálně chodila.

Sorbet Mango Aplhonso (Fruitisimo)
Koupeno - Billa. Balení - 70 ml. Cena - 29,90
Nanuky od Fruitisima jsem ještě neviděla, takže když jsem na ně narazila a ještě navíc na mangové, tak jsem ho samozřejmě musela mít. Obsahuje opravdu velký podíl manga (60 %), což je znát na chuti - mango je v ní opravdu cítit. Ale trochu mi vadilo, že jsou v něm znát ledové krystalky.

Můj skyr  mango (Milko)
Koupeno - Albert. Balení - 130 g. Cena - 12,90
Skyr je islandský jogurt s nízkým obsahem tuku a zvýšeným obsahem bílkovin. Variantě ochucené mangem jsem samozřejmě neodolala, i když jinak skyry zrovna moc nevyhledávám. Tenhle mne ale příjemně překvapil - je hezky jemný, příjemně ochucený. Ochucující složka je v míchaná přímo do skyru a nejsou v .mí mangové kousky.  Ale musím říci, že mi ze skyrů, které jsem měla v poslední době chutnal asi nejvíc.

Knusper Waffel (Penny)
Koupeno - Penny. Balení - 125 g (5x 25 g). Cena - asi 25 Kč
I když si sama  oplatky moc nekupuju (ostatně i tyhle jsem koupila pro manžela), tak pro pro tento typ oplatek (souhrnně jim doma říkáme "hanuty" podle názvu první oplatky tohoto typu, kterou jsem kdysi, ještě jako dovozovou dobrotu, ochutnala) mám slabost. Skládá se z  vrstvy oříškové náplně a vrstvy mléčné náplně mezi dvěma oplatkami, z nichž spodní je potřená čokoládou. Byla krásně křupavá, ale mléčná náplň byla děsně sladká a obsahem palmového tuku si mne taky nezískala. Takže zůstane u toho jednoho ochutnání...

Ovofit ananas (Milko)
Koupeno – Billa. Balení – 140 g. Cena - ?
Višňový tvaroh Ovofit mi chutnal, tak jsem vyzkoušela i ananasový. Ani ten nezklamal - byl jemný, nedusil a obsahoval i drobounké kousky ananasu.  Jako rychlou svačinu ho klidně můžu mít znova.

Tuna salad  Exotic (Giana)
Koupeno – Albert. Balení – 185 g. Cena – 32,90 (akce)
Tuňákový salát v konzervě jsem si koupila na vyzkoušení jako rezervu do práce, když nevaří závodka. Nalákalo mne to, že by mělo jít o variantu exotic – v tomto směru to bylo docela zklamání, protože salát kromě tuňáka obsahuje mrkev, červené fazole, zelené lusky, kukuřici, cibuli a kukuřičné klásky. Za exotiku by se dal vydávat asi jen sójový olej a rýžový ocet.

Švestky v hořké čokoládě (Poex)
Koupeno - ? (dárek). Balení - 100 g. Cena - ?
Švestky v hořké čokoládě mi přivezl manžel jako dárek, když dorazil domů z chalupu. Tipuju, že je koupil v Bille nebo ve Flopu, protože na chalupě nakupuje v jednom z těchto obchodů :). Mám sušené ovoce v čokoládě ráda, ale švestky mne nijak moc nenadchly, protože byly poměrně tvrdé a hůř se kousaly. 

Almonds (NutLine)
Koupeno - Billa. Balení - 125 g. Cena - 79,90
Tyto solené pražené mandle jsou neloupaná. Byly hezky křupavé a osolené tak akorát. Slupka mi nijak nevadila.

Opočenský jogurt ananas, kokos (Bohemilk)
Koupeno - Billa. Balení - 150 g. Cena - 17,90 (akce)
V akční nabídce Billy mne zaujal Opočenský jogurt s příchutí ananasu a kokosu, tak jsem si ho koupila na ochutnání. Musím říci, že není špatný. Protože jde o jogurt zrající ve skle, je hodně hustý. Ovocná složka je na dně kelímku a je jí tam tak akorát, aby jogurt příjemně ochutila, přičemž obě chutě jsou celkem vyvážené.

Protein 30 Cocoa, coconut (Bombus)
Koupeno - Rossmann. Balení - 50 g. Cena - 26,90 (akce - běžně 39,90)
Tyčinku s obsahem 30 % proteinu jsem si kupovala v akci 2+1 zdarma, takže  mne vyšla levněji než normálně. Má zvýšení obsah bílkovin  a kombinace kakaa a kokosu mne chuťově jako obvykle nezklamala.


Nejvíc mi asi chutnaly francouzské citronové sušenky, chutnal mi i ochucený tvaroh a raw tyčinka z Alberta.  Naopak nejméně mne zaujaly matjesy s cibulí. Až na ně dostanu chuť příště, tak budu určitě "lovit" v nějakém obchodě, kde je mají na váhu. Zklamal mne taky tuňákový salát Giana a nenadchla mne ani oplatka z Penny


28 komentářů:

  1. Ahoj Stáňo, rostlinné pomazánky Patifu mám taky ráda, nejraději tu s hlívou :) Jinak tu máš plno lákavých dobrůtek, takhle před spaním si to prohlížet, je nebezpečné, snad mě nezačne honit mlsná :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, hlívovou jsem ještě neměla, tak po ní mrknu...

      Vymazat
  2. Stáňo, z tvé přehlídky znám jen olivy (když potřebuji barevný kontrast v salátech a slaných koláčích) a opočenský jogurt.
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já černé olivy kupuju málo - manžel olivy nerad, takže do salátu si je dávám jen sobě a to se mi chce jen občas. Plněné zelené si občas kupuju i jen tak na mlsání.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáňo, občas si také ráda kupím matjesy s cibulí, ale pouze vážené. Balené nejsou vůbec dobré, jen cibule a a pár kousků ryby, přesně jak píšeš. Opočenské jogurty mám ráda, ale tenhle jsem ještě neměla. Měj se hezky, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já už matjesy s cibulí taky jen vážené :)
      Hezký den

      Vymazat
  4. Super, opět spousta věcí. Sorbet jsem měla taky a chutnal mi :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. No něco bych si klidně dala )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. opočenský jogurt sem tam koupím...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky jen občas - většinou, když na něj narazím v akci ;-)

      Vymazat
  7. Patifu a olivy kupuju moc ráda a opakovaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já oboje moc často ne - olivy jím doma jen já. A patifu si kupuju občas do práce jako rezervu, když tam nečekaně musím zůstat déle (mám tam k nim i knackebrot)

      Vymazat
  8. Samé dobroty :). Ani jsem nevěděla, že už má i Albert své raw tyčinky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ni narazila náhodou. Vzala jsem jen jednu na zkoušku. Chystám se sortiment prozkoumat víc.

      Vymazat
  9. Ahoj Stáňo vybrala bych si z Tvojí ukázky mangový nanuk a poslední proteinovou tyčinku. Tyčky bombusky si kupuju. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, mango já taky ráda. Já tyčinky různě střídám a zkouším, ale bombusky mám taky ráda.
      Hezký den

      Vymazat
  10. Dneska ses mi celkem trefila do chuti s výběrem. Ty oplatky Waffel jsem jako malá taky měla hrozně ráda.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne je to taková nostalgická vzpomínka na dětství. Asi jsem tenkrát vyhledávala víc sladké chutě :)

      Vymazat
  11. Pomerančová a citronová příchuť - to je moje. Takže tyčinku a sušenky bych rozhodně brala hned :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty citronové sušenky mi fakt chutnaly. Měla už jsem od této značky i čokoládové a klasické máslové a chutnaly mi všechny.

      Vymazat
  12. Ahoj Stáni, zajímavý výběr. Ty sušenky vypadají dobře :)) Skyry teď taky hodně jím hlavně ke snídani v práci, je to rychlé a má to poměrně dost bílkovin, tak to i trochu zasytí. Včera jsem nakládala hermelíny, ale vypadá to, že všechny skončí jako jedlé dárky a na mě ani nezbude :D no co se dá dělat.

    OdpovědětVymazat
  13. Marcela - Nordic Passion16. června 2024 v 10:42

    Skyr, mandle, opocensky jogurt a hlavne patifu, tady bych si hodne vybrala. Patifu kupuji pravidelne, miluju to, hlavne variantu delikates. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, po delikates variantě mrknu, tu jsem myslím ještě neměla....

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni,
    mě nejvíce zaujaly ty citronové sušenky, ty bych ráda vyzkoušela. Taky chystám článek o ochutnaných potravinách, zase jsem nasbírala v telefonu dost fotek...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, sušenky od této firmy mi chutnaly všechny, co jsem měla. Přihazuji si ke k čajům, když si objednávám nějaké novinky

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)