neděle 7. března 2021

Podél Botiče do Hostivaře

 Dnešní krásné a už skoro jarní počasí lákalo k  výletům. A protože se díky koronavirovým opatření nedá vyrazit nikam za Prahu, naplánovala jsem si aspoň procházku do k Hostivařské přehradě a odtud dál do Hostivaře. Můžete se jít kousek projít se mnou. Třeba vás kousek od panelových sídlišť překvapí meandry Botiče nebo pozdně románský kostelík...
 


Labutě na retenční nádrži nepřekvapily...

... krávy pět minut od paneláků poněkud ano.

 
Pohled na Hostivařskou přehradu z hráze
   
 
Tady bylo  v 6. stol. př. n. l. hradiště Šance
 
  





Po cestě bylo i otevřené okénko s občerstvením, se kterým jsem se přesunula k potoku
 
 
Stará hostivařská zástavba
 

Farní kostel Stětí sv. Jana Křitele



 
 
 
Část cesty jsem se držela  naučné stezky Povodím Botiče, která začíná už v Pitkovicích a vede i kolem Hotivařské přehrady. Já jsem se na ní připojila někde v druhé polovině. Na tu část, která začíná v Pitkovicích se chystám nějaký další víkend (je to pořád ještě v katastru Prahy...).  




32 komentářů:

  1. No vida, jaký bezva výšlap si Pražáci mohou udělat :-). A já jsem šla ráda s vámi, protože tam jsem nikdy nebyla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, my máme přírodu fakt kousek - a část je jí ještě v hranicích Prahy.
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáňo, ani jsem nevěděla, že Praha má taky prigl jako Brno :-)
    Moc pěkně jsi se prošla, i po okrese je spousta zajímavých míst.
    Pěkné pondělí. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Botič je jen potok, takže to není žádná velká přehrada, ale jako cíl procházek a vyjížděk na kole je fajn. A my to k ní máme kousek.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Ahoj Stáni,
    vůbec tuto část Prahy neznám, ale moc se mi to z tvých fotek líbí. Já chodím akorát na procházku do obchodu, abych nakoupila, ale snad bude tento týden lepší počasí a vyrazím někam k rybníku, kterých je v Příbrami docela dost:-) Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to jsou takové utajené kouty. Pár set metrů od staré Hostivaře je velké nákupní centrum s kinem a na druhou stranu panelová sídliště. To samé platí o přehradě - nejbližší paneláky nejsou ani deset minut pěšky...
      Já se snažím chodit ven každý den (většinou v pauze na oběd), ale to se držím jen v nejbližším okolí - co stihnu do té půlhoďky.

      Vymazat
  4. Stáňo, zatím se vám daří - v Praze a jako na venkově! U Hostivařské přehrady jsem byla se synovcem v kočárku - má hotovou VŠ :o)
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já si pamatuju, jak jsem s našima chodila k přehradě jako holka. Tenkrát tam byl les, co vypadal spíš jako lesní školka - všechny stromky byly tak do metru... A po Jižním Městě, co stojí kousek od ní, ještě nebylo ani památky...
      Měj se pěkně

      Vymazat
  5. No prosím, takové hezké procházky nadosah. Šla bych hned s tebou Stáňo. Krásný kus přírody.
    Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, tady je to taková pěkná kombinace - příroda i pěkný kostelík. Taky na místní hřbitov jsem nakoukla...
      Měj se pěkně

      Vymazat
  6. Krásná procházka, je vlastně i fajn, že díky současným opatřením aspoň můžeme poznávat naše nejbližší okolí, když se nikam jinam nedostaneme :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, my máme výhodu, že máme k dispozici na procházky celou Prahu, takže si nestěžuji. Jen asi bude s příbývajícím jarem těžší najít místa, kde to nebude "hlava na hlavě".

      Vymazat
  7. Tahle místa docela znám, bydlela jsem dva roky na sídlišti Košík, které je nad přehradou, takže jsem tam s malou drandila každý den. Jsou to moc pěkná místa a meandry Botiče jsou opravdu kouzelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, kolem Botiče je to opravdu pěkná procházka. Akorát pak nahoru od Hostivaře směrem domů jsem trošku funěla - to mám do kopce (ostatně na Košík je to stejné)

      Vymazat
  8. Páči sa mi to čo napísala Dominika, že v terajšej situácií môžeme aspoň spoznávať okolité miesta. Moc krásne fotky ♥

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný výlet. Nám začaly prázdniny ; budeme se taky courat po okolí)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nic jiného nezbývá. Tak ať vám aspoň přeje počasí.

      Vymazat
  10. Stáňo, báječná a procházka a parádní fotky. 👍👍👍
    Už je to hrozně dávno, kdy jsem tam byla naposledy. Kamarádky děda měl na staré Hostivaři hospodu, kterou mu v restituci vrátili. Je to od nás přes celou Prahu, i když jen jednou tramvají.😂
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, kolem Botiče je to všeobecně pěkná procházka. A děkuji za pochvalu fotek.
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Víkend byl nádherný. A jelikož mým regionem je Praha, tak mám docela prostor. Nemám ráda procházky, ale tenhle víkedn jsem nachodila skoro 20 tisíc kroků. Což pro tebe je jako nic, ale pro mě to je velké WOW :D
    Jinak super fotky a skvělý tip :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvacet tisíc kroků je náhodou hodně - to už je slušný výlet. Jinak Praha opravdu má prostor pro výlety, jen je trochu risk, že na těch zajímavých místech bude hlava na hlavě...

      Vymazat
  12. i v okolí může být krásně..Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano - tohle mám vlastně v docházkové vzdálenosti.

      Vymazat
  13. Pěkné fotky, nejvíce se mi líbí ty kravičky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kravičky byly fakt překvapení. Vím, že u hájenky v lesoparku mají kozy a daňky, ale krávy jsem tam nečekala :)

      Vymazat
  14. Pěkná procházka :) Muselo to být fajn. Jsem docela ráda, že nám nezakázali úplně vycházet, to krásné počasí lákalo na procházku do přírody.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento víkend byl opravdu krásný a byla by škoda, kdybychom museli být jen doma.

      Vymazat
  15. Závidím, že máte v Praze tolik míst, kam se jít projít :) U nás ve městě toho moc není :/ Jsou tu tak 3 místa, kam chodí celé město, takže se tam ani moc zdržovat nechci :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme výhodu, že Praha se považuje za jeden okres a nejsme omezení jedním městským obvodem (i když tuhle trasu mám v docházkové vzdálenosti, tak městské obvody jsem navštívila dva). Ale najít místa, kde nejsou mraky lidí, není taky úplně jednoduché.

      Vymazat
  16. Procházka to musela být pěkná, a fotky se mi taky moc líbí! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)