úterý 10. května 2022

Víkendová procházka

 Tento víkend  musel manžel večer do práce, takže jsme nejeli na chalupu, ale zůstali doma. Ale protože počasí se snažilo ze všech sil přiblížit létu a nabízelo modrou oblohu s pár obláčky, tak jsme aspoň odpoledne vyrazili na procházku. Vzali jsme to přes sídliště k naší nejbližší  historické památce - k Chodovské trvzi (historie tady).
 

 
A protože ve výstavním sále tvrze probíhala zrovna výstava grafik a kreseb Františka Tichého, měli jsme procházku i s kulturní mezihrou. Zasklené obrázky se nefotí dobře - vyšly mi jen dvě fotky (a z netu jsem si půjčila pozvánku na výstavu)
 
 
 
 







 
 
 
A ještě jsme jako bonus v pokladně Chodovské tvrze ulovili další turistickou známku do naší sbírky, kde kupodivu chyběla, i když je to vlastně naše nejbližší známkové místo. Asi že pod svícnem je tma a nás nikdy nenapadlo se tam po známce ptát. 
 



25 komentářů:

  1. Pěkná procházka i s výstavou. Ono i za humny je prostě pěkně a i překvapení se může dostavit.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, dokvétají sakury, kvetou šeříky, k tomu výstava - pořád bylo na co koukat :)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, pěkná procházka i s pěnivou odměnou :-)
    Tvrz má na tvrz neobvyklý tvar. Ještě jsem kulatou neviděla.
    Pěkný slunečný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ta tvrz je fakt zajímavá. Jsem ráda, že se ji povedlo zachránit - někdy v sedmdesátých letech jí hrozilo zboření, ale nakonec a něj naštěstí nedošlo a dneska je z ní kulturní centrum Jižního Města.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Moc pěkná stavba, originální.

    OdpovědětVymazat
  4. Hezká procházka s Tebou, Stáňo. A pitný režim nutno dodržovat... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Stáňo, na procházku jste vybrali moc hezký cíl. O tvrzi vím, ale nikdy jsem tam nebyla. Na Tichého bych šla hned, mám jeho grafiku moc ráda.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tvrz je moc pěkná a okolo je i hezký park, dá se tam jezdit na in-lajnech...
      Hezký den

      Vymazat
  6. Stáni, na Chodově jsem kdysi pracovala pět let v bance, ale tvrz jsem nikdy nenavštívila. Díky za tvoji krásnou procházku. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, myslím, že řada lidí ani netuší, že tady tvrz máme.
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Zajímavá budova, ještě jsem ji neviděla. :)
    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá na parádní program na víkend :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jezdíme na víkend většinou na chalupu, tak tohle bylo takové fajn vybočení...

      Vymazat
  9. Moc hezké fotografie i procházka. určitě jste si to užívali a o tom to je...měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, díky. Bylo to příjemné - počasí bylo přesně akorát - sluníčko, teplo, ale ne vedro.
      Hezký den i tobě

      Vymazat
  10. Tvrz vypadá moc hezky, nikdy jsem tam nebyla, ale ráda bych se tam také mrkla. :) Je to zajímavé a hezké místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takové místo, které by člověk uprostřed paneláků nečekal.

      Vymazat
  11. Marcela Nordic Passion13. května 2022 v 19:42

    Ono na těch pořekadlech asi něco bude:-), každopádně hodně pestrý výlet. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkná zastávka. Když občas zůstaneme na víkend v Praze, rádi se s partnerem jen tak touláme po blízkém okolí a často se stane, že objevíme nějaké nové krásné zákoutí nebo příjemnou kavárnu. Chodovská tvrz je hezké takové zastavení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme nejvíc objevovali v covidové době, když byla uzávěra okresů - pěšky z Jižáku do Kunratic bych se asi nevypravila, zrovna tak do Královic u Uhříněvsi. Akorát se zas tenkrát nedaly objevovat kavárny (i když pivo bylo i v covidových omezeních ;-))

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni,
    já Chodovskou tvrz vůbec neznám, nikdy by mě ani nenapadlo něco takového v sídlištní čtvrti hledat. Zaujala mě ta výstava, ty já mám ráda, i když jsem dlouho na žádné nebyla. Snad bude červen volnější a zase trochu podpořím kulturu:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)