sobota 14. května 2022

Čajové okénko 25

 Nedávno jsem opět nakupovala čaje - objevila jsem dvě nové kazety od firmy Basilur a aby se mi víc vyplatilo poštovné, přihodila jsem k nim ještě dvě krabičky zlevněných černých čajů, protože černých čajů nemám nikdy dost 😉. V dnešním okénku vám představím přesně polovinu svého nákupu - jednu kazetu  a jeden černý čaj. Ten zbytek si zas nechám někdy na příště.
 


 
Kazeta  Vintage Blossom Asortedje od cejlonské firmy Basilur a obsahuje kombinaci černých a zelených ochucených čajů. Balené jsou do krásné, takové  něžné, krabičky s obrázky květin ve vintage stylu. Samotné čaje mají  podobně laděné foliové přebaly, které čaj chrání před vlhkem a ostatním okolními vlivy. V kazetě jsou čtyř druhy čaje - 2 černé a 2 zelené, vždy 10 ks.  Kazeta mne při nákupu přes e-shop Mix tee vyšla na 208 Kč.

Jasmine dream (Basilur)

Složení: černý čaj, přírodní aroma (jasmín).
Voda - 100°.  Louhování - 5 min. 1 sáček = 300 - 400 ml čaje
Čaj má hnědý, lehce zlatavý nálev a  hezky voní po jasmínu. Jasmín je patrný i v chutí - na mne tak akorát přiměřeně.

Citrus bliss (Basilur)

Složení: černý čaj, heřmánek květ, kurkuma, přírodní aroma (mandarinka).
Voda - 100°.  Louhování - 5 min. 1 sáček = 300 - 400 ml čaje
Nálev je  světlehnědý. Není to nijak špatný čaj, ale zklamal mne v tom, že nevoní ani po mandarince ani po jiných citrusech, jak by naznačoval název, a ani chuťově není nijak výrazný.  Kurkuma ani heřmánek v chuti nijak patrné nejsou. 

 Passion tropica  (Basilur)

Složení: zelený čaj, heřmánek květ, stévie list, přírodní aroma (mučenka).
Voda - 80°.  Louhování - 2 - 3 min. 1 sáček = 300 - 400 ml čaje
Čaj má světlounký, žlutozelený nálev. Voněl velmi lehounce po maracuji. Chuť se mi zdále lehce ovocná, taková trochu neurčitá. Heřmánek jsem v ní necítila a ani mi nepřišla nijak výrazně nasládlá po stévii. Chutnal mi nejvíc za studena.

 Rose fantasy (Basilur)

Složení: zelený čaj, okvětní plátky růží, stévie lis,t  červená řepa 10 %, přírodní aroma (růže)
Voda - 80°.  Louhování - 2 - 3 min. 1 sáček = 300 - 400 ml čaj.
Nálev má světle žlutou barvu s nádechem do růžova. Voní po růžích a ty jsou poměrně znatelně patrné i chuti čaje, která je docela výrazná a zajímavá.  Ani tady jsem necítila v chuti ani heřmánek, ani červenou řepu (ta nálev jen hezky přibarvila)

Poslední kousek je od firmy Greenfield, což je anglická firma balící čaje zejména pro ruský trh. U nás je můžete koupit buď na e-shopech nebo v čajových obchůdcích, mívají je i obchody s ruskými potravinami. Já jsem ho koupila stejně jako kazetu Basilur na e-shopu Mix tee a krabička s 20 sáčky mne vyšla díky slevě jen na 50 Kč.
 
Sicilian citrus Black (Greenfield)

Složení: černý čaj, citronová a pomerančová kůra, okvětí měsíčku, šípky, pomerančová příchuť.
Voda - 100°.  Louhování - 5 min. 1 sáček = 300 - 400 ml čaje
Čaj je balený v nylonových pyramidových sáčcích, takže obsahuje docela slušný čaj, který má lepší možnost se v sáčku rozvinout.  Barva nálevu je zlatavě hnědá s nádechem do oranžova  Chuťově je nijak nepřekvapil - chuť je příjemná, ale příchuť pomeranče není příliš výrazná, spíš je to takový pomerančový náznak.
 

 

Ze všech čajů mi asi nejvíc chutnal Jasmine Dream od Basiluru, nejméně překvapivě Citruss bliss (taky od Basiluru), od kterého jsem si slibovala víc, ale nakonec  mi přišel takový hodně nevýrazný. A přebaly mají tedy všechny dneska uvedené čaje fakt krásné.
 
Tenhle článek není spolupráce (bohužel) - všechny čaje jsem si pořídila sama.
 

34 komentářů:

  1. Stáňo, děkuji za prezentaci dalších čajů. Od Basiluru mi čaje většinou chutnají.
    Užij si neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já mám Basilur jako značku taky docela v oblibě.
      Hezký večer

      Vymazat
  2. Přebaly jsou opravdu krásné a určitě si je ráda dáš do své sbírky. Klidně bych čaje ochutnal všechny.
    Ani nevím, jestli jsem někdy od této značky čaj pila :-).
    Klidnou pohodovou neděli, Stáňo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Basilur znám, kupovala jsem je jako dárek. Díky za čajové recenze a přeji krásný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Basilur je jako dárek fakt dobrý - má spoustu různých kazet i plechovek a i spoustu druhů čajů.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Stáni, díky za další prezentaci čajů. Mají krásné obaly, chápu, proč je sbíráš. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, čaajové obaly (tedy některé) jsou takové malé hezké obrázky. Takže mám doma tak trochu "galerii" :D. Hezký den

      Vymazat
  5. Krásné novinky. Basilur čaje mám ráda. Mamka to ví, tak tradičně dostávám zásoby na narozeniny a na Vánoce. Nejvíce mi od nich chutná Milk oolong, ale chutné jsou i ty černé a zelené aromatizované. Jasmín a růži bych si dala hned.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Basilur má opravdu spoustu sad s čaji v nejrůznějších kombinacích, takže se od něj dá vybrat dárek skoro pro každého. Růže taková trochu specifická, ale špatná není.

      Vymazat
  6. Já si za poslední dobu oblíbila sypaný pomerančový od Oxalis.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem "parta černý čaj", takže upřednosňuju ten a vzhledem ke sbírce v sypaných zrovna moc nelovím :).

      Vymazat
  7. čajový dárek se vždy hodí..Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna takhle kazeta by jako dárek určitě byla moc hezká - pěkné jsou přebaly i krabička.

      Vymazat
  8. Taky bych měla doplnit zásobu :) Kouknu a něco objednám a hlavně teda jasmínový čaj. Moc mě potěšilo, že ti chutnal nejvíce, protože ne každý je vždy dobrý a já si ráda nechám poradit :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já moc čajová nejsem, ale poslední dobou jsem si oblíbila sypaný zelený čaj s jahodou a smetanou, který jsem dostala k narozeninám :). Tyto vypadají velmi zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, já jsem naopak jen čajová (kafe nepiju vůbec). Zelené čaje mám taky ráda - ty mi chutnají i studené (černý naopak ne - ten mi chutná jen teplý).
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Stáni to je skvělá nabídka. Některé čaje vůbec neznám. Jinak čaje Basilur mám ráda jak porcované tak sypané. Vždy jsou zárukou kvality a chuti.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáni,
    Basilur má moc hezké obaly, ty se mi vždy líbily. Jasmín v čaji nemám ráda, takže z tvého výběru mě nejvíce zaujal ten poslední.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Basilur má obaly fakt parádní. Jak přebaly jednotlivých čajů, tak i krabičky a plechovky. Ten čaj s pomerančem rozhodně není špatný.
      Měj se fajn

      Vymazat
  12. Marcela Nordic Passion19. května 2022 v 13:20

    Obecne preferuji jasmin a zeleny caj idealne v kombinaci, takze bych sahla i po nich, lakal by me ale i ten pomerancovy, prebaly kazdopadne pekne. Hezky den, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát to byla taková docela vyrovnaná pětka, chutnaly mi všechny, některý víc, některý míň

      Vymazat
  13. Stáňo, to jsou tak krásné obaly ! Ráda dávám hezké kazety s dobrými čaji jako dárek. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Stáno, napsala jsem Ti komentář a zas už je fuč... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, je to záhada. Mně totiž chodí komenty i mailem do pošty - ten tvůj, co zmizel, mi taky normálně přišel, ale tady není.
      Jinak když chce člověk čaje jako dárek, tak myslím, že Basilur je sázka na jistotu - tam se dá vybrat pro každého.
      Měj se krásně

      Vymazat
    2. Stáni, koukni se v administraci blogu do spamu, bude tam. Stačí označit, že se o spam nejedná. Taky se mi to občas stává.

      Vymazat
    3. Báro, díky, Já ani netušila, že je možnost spravovat komentáře ;-). Takže jsem zas o něco chytřejší a na spamy občas mrknu :)

      Vymazat
  15. Tak tady není o čem diskutovat, Basilur má TOPOVKY, greenfield má spoustu dobrých čajů ale zrovna pomeranč mi moc nezachutnal, milovala jsem jejich borůvku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mne zas moc neberou čaje s borůvkami :), to rozhodně upřednostním pomeranč (i když nejraději čaje bez příchutě).

      Vymazat
  16. Stáni, čaje mají krásné přebaly, ale žádný z nich neznám. :o(
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tyhle čaje mívají v různých prodejnách dárků v obchodních centrech (třeba prodejna Horoscope), i když ne plný sortiment. Mám tuhle značku ráda - mají hezké přebaly i dobré čaje
      Měj se fajn

      Vymazat
  17. Ty obaly jsou krásné. Mne by zaujal poslední, škoda, že nesplnil tvá očekávání. ☺ Krásný večer přeji. Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak on ten Greenfield nebyl špatný, ale čekala jsem, že příchuť bude výrazněji pomerančová
      Měj se fajn

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)