neděle 1. května 2022

Duben v kostce

Když se tak ohlížím zpátky, tak musím říci, že byl docela pestrý. A pokud jde o počasí, takto bylo skutečně aprílové - zažili jsme sníh, déšť, noční mrazíky i slunečná odpoledne (zejména počasi na Zelený čtvrtek bylo už opravdu nefalšovaně jarní a po příjezdu na chalupu jsme si to sluníčko fakt užívali).

 
 
 
Musím říci, že pokud jde o práci, tak jsem trochu očekávala, že se tempo malinko zvolní do normálna, ale nedočkala jsem se. Takže pořád chodím domů pozdě utahaná jako kotě. Navíc se mi v půlce měsíce povedlo ulovit nějakou virózou, takže jedním dubnovým dubnovým týden v podstatě prokašlala. Ale radost mi udělalo otevření Valdštejnské zahrady, která se letos dokonce zavírá až v 19 hodin. Takže nejen cestou do práce, ale i z práce  se už zas kochám jejími proměnami.
 
Valdštejnská zahrada - narcisky - pávi - mandloně
Obnovená barva - cestou z práce - kašlík :)
Kvete - u mne doma - u nás na sídlišti - před Úřadem vlády
 
První dubnový víkend jsme si společně se synem a jeho přítelkyní udělali výlet do Jablonce nad Jizerou v Krkonoších (kterému místní říkají Jabloneček, aby ho odlišili od Jablonce nad Nisou), kde má maminka synovy přítelkyně chalupu. Byl to fajn víkend a užili jsme si to, včetně výletu na vyhlídky Na Stráži (kuk).
 
Nad Rokytnicí nad Jizerou - Na Stráži - Jabloneček

Další dubnové víkendy už patřily chalupě na Vysočině. První výjezd na chalupu byl tedy krátký - cílem bylo chalupu odzimovat a především pustit vodu, abycho ověřili, že teče tam, kde má, a naopak netečče tam, kde nemá. Na chalupě jsme pak strávili i Velikonoce - částečně jsme to měly s mámou jako dámskou jízdu, protože manžel musel být v práci, ale nakonec dorazil i on. 
 
Na chalupě na  začátku dubna
Velikonoční vajíčka - kopřivy do nádivky - nádivka
Západ slunce na Zelený čtvrtek - úplněk - křížek u cesty k lesu
Hyacint - fialka - nová sekačka
 
Stihla jsem taky výměnnou burzu čajových přebalů (a přinesla jsem si z ní i spoustu plných čajů).  Dorazila mi plná obálka čajů od blogerky Boudici, které přebaly taky sbírá a občas si vzájemně pošleme nějaké své úlovky. A taky jsem byla opět oslovena s nabídkou spolupráce - tentokrát jsem si vybírala něco na zuby (kuk)

Přebaly i čaje z burzy - čaje od Boudici - Na zuby

A  malé jídelní okénko z restaurací. Ty jsme navštívili v dubnu čtyři - naše oblíbené Opatovské terasy (kde jsme slavili máminy narozeniny), podobně oblíbený Motel Velký Rybník (občas se tam stavujeme cestou z chalupy a nejinak tomu bylo i tentokrát) a pro nás neznámou Pizzerii U kouzelníka v Jablonci nad Jizerou a restauraci U Hásků cestou při výletě na vyhlídky. A s kamarádkami jsem byla v asijském bistru na Strašnické - mají hezké konvičky na čaj a po dlouhé době jsem měla sushi.

Pizza U kouzelníka - pohár U Hásků - mechový dort z Opatovských teras
Jasmínový čaj  a sushi (asijské bistro) - kuřecí prsa s pečenou bramoborou (motel Velký rybník)
 
A to je asi z dubna všechno. Pokračování za měsíc 😀



29 komentářů:

  1. Ano, opravdu pestrý měsíc. U tvých fotek jsem si uvědomila, že jsem takhle z jara ve Valdštejnské zahradě nikdy nebyla. Ty mandloně, to je nádhera.
    Přeji hezkou neděli a krásný květen. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já mám Valdštejnskou zahradu ráda, vždycky se těším,až ji po zimě otevřou a budu moc chodit tudy. Ráda sleduji, jak se postupně mění - nejdřív rozkvetou narcisky, pak madloně a buky začnou obrůstat zeleně. Teď se těším na kvetoucí kaštany.
      Hezkou neděli

      Vymazat
  2. Pěkně si duben prožila ( až na tu virozu :-)) Tak ať žije květen!

    OdpovědětVymazat
  3. Vešlo se Ti toho do měsíce dubna tedy hodně.
    Hezkou dnešní prvomájovou neděli a příjemné i další květnové dny, Stáňo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, duben byl fakt docela nabitý. Měj se pěkně

      Vymazat
  4. Příští víkend bude pražský, takže si do Valdštejnky určitě zajdu, prošla jsem si jen jednu část, takže teď to musím napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ak snad nebudeš mít smůlu a nebude zrovna zavřeno (minulý týden jeden den zahrada zavřená byla - z technických důvodů). Jinak určitě stojí za projití.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Tak to tedy koukám, měla jsi krásný měsíc :-) plno výletů a dobrot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když pominu ten fofr v práci, tak to špatný měsíc nebyl :)

      Vymazat
  6. Ahoj Stáni, teda duben jsi měla krásný. Snad už nám tě v práci nebudou tolika dřít a stihneš i nějaké ty nákupy oblečení.Ta obnovená barvička vypadá moc hezky. Na moje shrnutí se můžeš těšit ve středu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, v práci nevím, nevím - jeden den se nadechnu a další už se zas valí spousta úkolů... Na tvé shrnutí jako vždy kouknu ráda.

      Vymazat
  7. Moc zajímavé shrnutí....Přeji Ti krásný májový čas.

    OdpovědětVymazat
  8. Pestrý měsíc to byl, nás minulou sobotu zaskočila plná Praha turistů. Už budeme vyrážet pouze ve dnech všedních :o)
    Měj hezký květen, Stáňo. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v dubnu už v Praze o víkendech nebývám, takže mne turisti mohou zaskočit jedině někde mimo ni :).
      Hezký květen i tobě.

      Vymazat
  9. Stáňo, Valdštejnská zahrada mně stále chybí v kolekci navštívených zahrad a tak ji tady ráda sleduji. Jinak jsi to měla pestré a doufám, že už to kašlán bude u konce a v máji bude zdravotně vše ok.
    Krásný květen. Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Teda....to jste ho měli jednou tak dlouhý, ne???? :-) Přeji hezký prvomájový večer i celý květen.

    OdpovědětVymazat
  11. Mechový dort a asijské bistro vypadají lákavě. Jaro už je v plném proudu, tak rychlý přerod od zasněžené chalupy až po kvetoucí kytky před úřadem. Stihli jste toho hodně!

    Čajová zmínka potěšila, díky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mechový dort byla spešl velikonoční nabídka, stejně jako tortilla s trhaným jehněčím, která do mne "zahučela! dřív než jsem si vzpomněla, že mám na mobilu foťák :).

      Vymazat
  12. Měla jsi tedy pestrý duben. U nás se stalo několik změn v domečku, takže už to hned vypadá veseleji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, těším se, až zas dáš na blog článek o postupu prací ;-)

      Vymazat
  13. Stáňo, měla jsi pestrý měsíc a pořád se něco dělo... Přeju hlavně hodně zdraví! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Moc hezké, ty kytičky ti nádherně kvetou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od nás je kytiček jen pár (fialka z domova, hyacit ze zahrádky na chalupě), zbytek jsem tak někde ulovila...

      Vymazat
  15. Tvůj duben i přes střípky sněhu a virózu vypadá jako fajn měsíc :) Opět sleduji, že jsi navštívila spoustu pěkných a zajímavých míst.


    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)