neděle 29. května 2022

Pudinkové řezy se zakysanou smetanou

 Recept na tenhle moučník jsem našla ve starém sešitě s recepty pojmenovaný "Pudinková Silv" podle přezdívky známé, od které jsem ho kdysi dostala. Pekla jsem ho před mnoha lety snad jednou - je  už to tak dávno, že si nepamatuji, proč jsme ho pak už nepekli. Tak jsem se rozhodla, že mu dám ještě šanci, jen jsem ho trochu "updatovala" (v původní verzi bylo světlé těsto a čokoládový pudink a celé se to sypalo skořicí)
 

 
Suroviny (na malý plech)
2 vejce
80 g cukru
120 g polohrubé mouky
1 vanilkový cukr
2 lžíce kakaa
1 prášek do pečiva
50 ml oleje
50 ml vody
400 ml mléka
1 vanilkový pudinkový prášek
2 lžíce cukru 
2 zakysané smetany 
2 lžíce cukru
asi 20 g čokolády na vaření
 

 
 
Vejce ušleháme s cukrem do světlé pěny, zašleháme kakao, olej a vodu a nakonec vmícháme prosátou mouku s práškem do pečiva. Těsto rozetřeme na plech vyložený pečicím papírem.
Z mléka, pudinkového prášku a 2 lžic cukru  uvaříme hustý pudink, který lžící nandáme na těsto a opatrně rozetřeme. Pečeme v troubě vyhřáté na  180° asi 30 - 35 min.
Nakonec smícháme zakysanou smetanu s cukrem a rozetřeme ji na zchladlý koláč. Navrch nastrouháme čokoládu na vaření a dáme zatuhnout do ledníce.
 

 
 

Musím říci, že jsem nepřišla na to, proč jsem vlastně tenhle moučník  roky nedělala. Na přípravu je jednoduchy a díky pudinku a zakysané smetaně není nijak těžký a vychlazený z lednice je příjemně osvěžující. Jedinou jeho chybou bude horší přepravitelnost v krabičce (rozhodně se nedá skládat do krabičky ve vrstvvách proložených alobalem, jak to mívám ve zvyku)
 



23 komentářů:

  1. Ahoj Stáňo, myslím že recept znám, nebo jsem jej i já kdysi pekla. Je to velká dobrota a šikovně jsi ho obměnila. Nedá se skladovat, tak se musí prostě hned sníst 🤣🤣. Krásnou neděli přeji.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, problém se skladovatelností jsem tušila, takže jsem pekla na malém pekáči z poloviční dávky (ten původní recept by ze 4 vajec). Krásný zbytek neděle i tobě

      Vymazat
  2. Mňam, to vypadá zatraceně dobře! Určitě je podle tebe zkusím.

    OdpovědětVymazat
  3. Stano,peču tento koláč,obměňují pudinky,výborný je vanilkový v kombinaci zavařených mandarinek přidaných do hotového pudinku. Většinou už smetanou nepotiram,vyzkoušela jsem i karamelový, čokoládový- výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou smetanou a vychlazené je to osvěžující, bez ní to bude zas určitě lépe transportovatelné. A mandarinky v pudinku jsou dobrý nápad

      Vymazat
  4. Znám ho od kolegyně z práce a musím potvrdit, že chutná moc dobře)))
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás měl taky úspěch - netuším, proč jsem ho roky nepekla

      Vymazat
  5. Stáňo, určitě ho mám taky napsaný, ale nepekla jsem ho roky. Je čas ho oprášit 😀.
    Děkuji a přeji klidné pondělí! Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Hned jsem si říkala, že mi to něco připomíná. Nelenovala jsem a otevřela svůj umaštěný sešit s recepty a ano - Maulův řez to je. Taky nevím, proč jsem na něj zapomněla, když je opravdu dobrý. A asi ho co nejdříve upeču.
    Takže díky za připomenutí.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak u mne "Silv" u tebe "Maul" :) ... Ale hlavně, že chutná :)
      Hezký den

      Vymazat
  7. Ahoj, teda to vypadá jako fajn rychlovka na lehčí dezert. Já už nedělala nic sladkého ani nepamatuju, u nás tomu hoši moc nedají a když už jsem chtěla tak zrovna tchýně udělala perník :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já taky moc nepeču (i když tedy ten můj na sladké je) - většinou nás sladkým zásobuje moje máma . Ale občas se hecnu. Tentokrát jsme se s mámou hecly obě, takže jsme ještě měli bublaninu (máma vyklízela mrazák).

      Vymazat
  8. Marcela Nordic Passion31. května 2022 v 21:27

    Mňam, tak to je moučník podle mého gusta:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme se taky mužem shodli, že jsem ho nepekla naposledy.

      Vymazat
  9. Jee, to vypadá báječně! Já vždycky mlsně koukám na všechny recepty, co tu sdílíš, ale pak stejně nepeču nic, protože jsme na to doma jen dva a kdybychom snědli celý plech, tak se nenacpeme do kalhot (resp. do sukní). :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já peču většinou jen na malý plech, protože jsme taky jen dva a ještě nám občas něco donese máma... Ale když peču já, tak většinou dávám ještě dvěma sousedkám, co jsou samy, takže to nějak zmizí (a tyhle řezy zmizely tedy proklatě rychle :)).

      Vymazat
    2. Tak to je fajn řešení, musí mít radost. Teď už budeme mít skoro-sousedy partnerovy rodiče, tak budu péct taky častěji a posílat jim vzorky. :)

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni, tento dezert jsem už určitě taky jedla, ale je to už dlouho. Ani nevím, proč ho neděláme, je skvělý a svěží.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, u nás byl taky vytažen ze zapomnění a pak jsem si říkala, proč ho vlastně nepeču...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)