úterý 22. února 2022

Birellády

 O tomhle článku jsem váhala, jestli ho vůbec použiju, nebo jestli nakonec jeho obsah "nestrčím" do pravidelné rubriky "Co jsem taky ochutnala".  Jenže nakonec i mne, vzdor třem dávkám očkování, dostihl covid, a tak jsem docela ráda, že mám něco aspoň trochu použitelného v záloze. Takže tento článek je něco jako náhradník 😉
 

 

Nápoje s označením "Birelláda" vyrábí Plzeňský prazdroj a já jsem k nim přišla v rámci podzimního Brand boxu. (musím se přiznat, že já tomto tipu nápoje zrovna neholduju a sama bych si o určitě nekoupila). Birellády jsou - jak trochu napovídá název složený ze slov "birell" a "limonáda" nápoje na bázi nealkoholického piva. Narozdíl od radlerů - klasických ovocných piv by neměly mít tak výraznou pivní chuť.   Prodávají se normálně v plechovkých o obsahu 0,5 l za cenu kolem  20 Kč a k dostální jsou ve čtyřech druzích, v boxu byly jen tři (a ve dvoudecových vzorcích) a přiznám se, že jsem neměla potřebu ten čtvrtý (kterým je colová příchuť) kupovat.  Tak se pojďme podívat na ty tři, které jsem měla možnost ochutnat. 

Birelláda Bezovka

Složení: Voda, nealkoholické pivo světlé 30% cukr, citrónová šťáva z koncentrátu, přírodní aromata, sladidlo: steviol-glykosidy, extrakt z bezového květu 0,09%.
 
Birelláda  Citronáda

Složení: Voda, nealkoholické pivo světlé 30% , cukr, ovocné šťávy z koncentrátu (citrónová 2,3%, jablečná 2,0%, pomerančová 1,7%), citrónový extrakt, přírodní aroma, stabilizátor: karubin.
 
Birelláda Ledový čaj s broskví

Složení: voda, nealkoholické pivo světlé 40% , cukr, citrónová šťáva z koncentrátu 1,6%, přírodní aromata.  
 

 Chuťově mohu myslím všechny tři varianty zhodnotit najednou. Jsou lehce perlivé - pro mne to bylo tak akorát, ani málo ani moc. Nejsou přeslazené, mají spíš nakyslou chuť (však taky všechny tři druhy obsahují citronovou šťávu). V chuti převažuje ovocná příchuť, ale v závěru nezapřou svůj pivní původ - ten nahořklý chmelový ocásek tam prostě je (a mně k ovocné chuti právě moc nesedí). Nejvíc mi asi chutnala Citronáda, kde mi ten pivní dozvuk přišel nejméně rušivý. U Bezovky se mi zdálo, že je není příliš výrazná bezová chuť, že se spíše obecně nakyslá. Každopádně všechny tři druhy jsou vychlazené  docela osvěžujcí a i přes mou původní skepsi (i to, že já pravidleným konzumentem určitě nebudu) bych tento výrobeh nezatracovala.
3/5







30 komentářů:

  1. Stáňo, sama jsem neochutnala ani jednu, limonády nepiju a pivo vlastně až na vyjímky taky ne :o)
    Přeji co nejlehčí průběh a rychlé uzdravení!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, děkuji.
      Já si pivo občas dávám - hlavně na výletech, ale ta ovocná jsem nikdy nevyhledávala (a ani nezačnu)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Birelády nepiji, jen můj přítel. Máme doma ten ovocný čaj a jednou i příchuť coca-cola :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám pocit, ž ta colová příchuť byla v boxu už taky, ale asi si ji odnesl syn...

      Vymazat
  3. No, kdyby nebylo zbytí, vypila bych to. Ale jinak podobným nápojům neholduji. Mám rada pivo v jeho standardní podobě :-).
    Hezký den, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já pivo moc nepiju, když už tak klasiku, hlavně na výletech. To si jedno ráda dám, když máme pauzu u hospůdky... nebo pak na konci výletu. Ale jak ovocná nevyhledávám, tak tohle úplně špatné nebylo.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Marcela - Nordic Passion23. února 2022 v 14:03

    Stáňo, přeju hlavně pevné zdraví. Končí nepiju, ale věřím, že informace jsou to pro ty, co ano, zajímavé. M.

    OdpovědětVymazat
  5. bezovku jsem zkoušela a chutnala mi...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je to vychlazené, tak to jde, ale moje první volba to nebude :)

      Vymazat
  6. Přeji brzký návrat zdraví. Tahle pitíčka mě nelákají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Ani já nebudu pravidlený konzument birellád ;-). Ale čekala jsem to horší :D

      Vymazat
  7. Stáni, já mám ráda nealko pomelo grep, ale nemohu si vybavit značku, asi taky Birell. To v létě můžu. :o)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já ovocná piva nikdy nepila, tohle pro mne bylo vykročení do neznámého terénu ;-)
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Taky těmto nápojům neholduji, ale kupodivu mi chutnaly. V létě si je klidně dám:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze men pravidelný konzument nebude, ale překvapily spíš příjemně.

      Vymazat
  9. Měla jsem všechny příchutě a mám dojem, že mi nejvíc chutnala citronada, ale nekupuji si ani jednu příchuť, mám raději jiné osvěžující drinky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky asi nejvíc chutnala citronáda. Já mám jinak ráda spíš cidery a když chci nealko, tak si dám buď sodovku nebo colu bez cukru.

      Vymazat
  10. Já měla ten ledový čaj s broskví a ten si nemohu vynachválit. Ty ostatní posoudit zatím nemohu.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě díky boxu vyzkoušela tyhle tři, sama bych si je určitě nekoupila.

      Vymazat
  11. Obecně mě tyto pivolimonády nelákají. Mám ráda klasické pivo a i čistý Birell je pro mě odměna! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ochucená piva, ať už alko nebo nealko, normálně nepiju - na výletech si dávám normální pivo, doma dávám přednost nealku bez piva :). Ale když už jsem je měla, tak jsem je vyzkoušela :)

      Vymazat
  12. Stáno, ahoj. Hlavně přeju brzké uzdravení. Klasická piva nepiju, ovocná vyjímečně v létě vychlazené. Lépe řečeno to občas pije muž a já si od něho cucnu. Nejraději mám na žízeň samotnou vodu. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji. Můj muž je z Plzně, takže pije jedině plzeňské pivo a ochucená piva považuje za ďáblův vynález :D. Syn a jeho přítelkyně si občas nějaké ochucené pivo dají, takže u nich obvykle končí i ta, co bývají v boxech. Tentokrát jsem se rozhodla, že je vyzkouším já a celkem mne příjemně překvapila.
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Milá Stáňo, moc zajímavý a přínosný článek. ☺♥

    OdpovědětVymazat
  14. Ani jednu jsem nezkoušela a popravdě jsem na ně zatím neslyšela moc pozitivní recenze..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně nějak hrozné nepřijdou. Zrovna dneska jsem Bezovku z posledního Brand boxu vypila při on-line poradě. Ale sama si je kupovat nebudu, tolik mi zas nechutnají.

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni,
    já tohle pití nemám vůbec ráda a doma to taky nikdo nepije. Nosím to kolegyním do práce nebo dávám jedné kamarádce. Ani tvoje recenze mě nepřesvědčila, abych je vyzkoušela.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já většinou ochucená piva (a taky energeťáky) dávám synovi, ale tentokrát když to byly tři různé kousky, tak jsem se pustila do ochutnávky :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)