pátek 18. února 2022

Vypáleno 1

Skleničky od vypálených svíček schovávám pro máminu kamarádku, která do nich ze zbytků vosků vytváří další svíčky. Teď se mi jich tu nahromadilo hned několi, tak jsem si řekla, že bych mohla zkusit nový typ článku - o vypálených svíčkách a vůních. Na jiných blozích je čtu docela ráda, tak uvidím, jestli budou mít úspěch i tady a k dnešní jedničce přidám nějaký další. Jen mne nenapadá žádný originálnější název, než ten, co už používají i jiné blogerky...
 

 
 

Svíčky Livarno jsem koupila před Vánoci v Lidlu (jedna stála asi 70 Kč, což je na lidlovské svíčky docela dost). Líbí se mi jejich obaly - jednoduché matné bílé skleničky. Díky zabalení   papírové skládačce neměly polepky přímo na skleničkách, což mi vyhovovalo - svíčka pak vypadá elegantněji. Vypálila jsem zatím vůni Cotton Flowers, které jsem měla hned dvě. Je to taková jemná čistá vůně, ale je hodně nevýrazná. Svíčka místnosti byla cítit jen neznatelně (v podstatě jen,když jsem procházela okolo zapálené svíčky),což je škoda, protože jinak vydržela hořet docela dlouho a vypadala fakt hezky. 
 
 

Další svíčka Livarno  je také z Lidlu a vůmě ani nebyla  označena názvem, jen obrázkem vanilky. Balení je jednodušší - obyčejná sklenička s papírovou etiketou, nižší byla i cena - 30 Kč.  byla taková klasicky vanilková a nebyla příliš výrazná, ale místnost  lehce provoněla.Výdrž hoření byla slušná, jen se nevypálil úplně všechen vosk.  Za tu cenu to byl  docela dobrý kup. Měla jsem z této řady ještě dvě vůně, které jsem vypálila už někdy v prosinci, a ty byly taky fajn.
 


Svíčku Provence  Apple Cinnamon jsem koupila v drogerii Rossmann. Má skleněný obal ve tvaru kořenky (jako třeba tolik oblíbené YC) a stála asi 50 Kč. Vůně byla spíš jablečná než skořicová a cítila jsem ji jen bezprostředně u svíčky, a to ještě poměrně málo. Navíc hodně brzo vyhořela, přitom se ani nevypálil všechen vosk. Tehle kousek mne dost zklamal. 



Svíčky Sweet Home jsem koupila taky v Rossmannovi, jedna stála myslím 55 Kč. Měla jsem vůni Apple&Cinnamon a Orange&Cinnamon. Skleničky byly potažené výraznou červenou folií se zimně laděnými motivy charakterizujícími vůni, tedy jablka a pomeranče. Svíčka Apple&Cinnamon  voněla  autenticky po jablkách a skoříci - byla to taková "štrůdlová" vůně. Hezky provoněla obývák. Vůně Orange&Cinnamon byla výrazně slabší, svíčka voněla jen v nejbližším okolí, ale byla taky docela příjemná, spíš skořicová než pomerančová.
 

 
Nakonec jsem si nechala vonný olej Litsea Cubeba od Saloosu. Měla jsem ho v práci už hodně dlouho (i díky tomu, že v poslední roce jsem v kanceláři strávila díky home office podstatně méně času než běžně), takže si ani nepamatuji, kde jsem ho koupila a za kolik (tipuji nějaké květinářství a cenu kolem 90 Kč). Olejíček používám do arolampy na čajovou svíčku - stačí pár kapek do vody a moc hezky provoní místnost. A litsea cubeba je moje nejoblíbnější vůně - má moc příjemný citrusový nádech. Navíc by měla působit antistresově a podporovat dobrou náladu (a to se hodí vždycky).

Tak a to je pro tentokrát vše. Mým favoritem je rozhodně olej Litsea cubeba od Saloosu, ze svíček pak asi Sweet home s jablečnou vůní.  Vyzkoušeli jste některou ze svíček,  o které píšu? Nebo používáte spíš vosky? 











41 komentářů:

  1. Já pálím jen Yankee candle :) Jsou dražší, ale zas mám zaručenou kvalitu a hlavně nádhernou vůni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak YC svíčky jsem ještě nevyzkoušela. Před časem jsem měla jejich pár vosků a ty nebyly špatné

      Vymazat
  2. Ahoj Stáňo, svíčky pálím pořád a všude, mám to ráda. Nemusím mít ani vonné, jde mi hlavně o to světýlko... K provonění používám vonné olejíčky v aromalampách, citrusové vůně jsou i moje oblíbené. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já taky pálím i obyčejné svíčky bez vůně, ale po těch nic nezbylo, protože nápad na článek vznikl dost impulsivně nad hromádkou prázdných skleniček. Příště vyfotím před zapálením :).
      Hezkou neděli

      Vymazat
  3. Stáňo, já musím s vůněmi opatrně, ale Litsea Cubeba je moje stálice.
    Přeji pohodovou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, litsea cubeba je skvělá, moje nejoblíbenější. Jinak mám ráda ještě levanduli a eukalytp.
      Hezkou neděli

      Vymazat
  4. Stáni, já taky pálím pořád. Teď už jsem dlouho žádné svíčky nekoupila, protože mám ještě zásobu, co jsem dostala jako dárky. Měj klidnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já snad letos žádné svíčky nedostala ...
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Taky pálím svíčky, teď jsem už dlouho sama pro sebe žádnou nekoupila. Mám zatím zásoby.
    Z Tvých tipů jsem neměla žádný.
    Klidný pohodový víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já teď nějak docela kupovala ty voňavé, ale jinak dost pálím i ty normální bez vůně, mám svíčky ráda i kvůli atmosféře
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Ahoj Stáni, z tebou vyzkoušených jsem neměla asi ani jedu, nicméně hodně kupuju Pepco svíčky a pak Bartes candles, co mají různě v okolí ve večerkách a tak. I když letošní zimu jsem se rozšoupla a šla do své první WoodWick a teď zrovna jsem si zapálila na popud tohoto článku Once upon a time od Papírových křídel. Vždycky mě pálení drží nejvíc skrze chladnější měsíce, jaro a léto je to už pak jen tak zběžně, občas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, Bartes candles jsem ještě nikdy neměla ani jsem tuhla značku nezaregistrovala. Já pálím doma taky halvně v zimě, když jsou dlouhé večery. V práci skoro celý rok, protože vůně aromalampy mi vylepšuje symbiozu se závodkou - mám okno kanceláře přímo nad kuchyní a ráno se odtud linou vůně všelijaké...

      Vymazat
  7. Stáni, v lucernách pálím svíčky ve skle z Pepca, vanilkovou za 35 Kč, ale nyní je nemají. Jinak Litsea je můj nejoblíbenější olej do aromalampy. Líbí se mi vánoční svíčky Sweet home.
    Přeji fajn sobotu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, ty svíčky Sweet home jsem kupovala kolegyním (i kolegům) k Vánocům (vybrala jsem ji v Rossmannu skoro celý regál) a dvě mi zbyly, tak jsem si je vypálila sama.
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, u nás doma mi říkají pyroman:-))). Největší spotřebu mám čajových svíček. Z Lidlu jsem měla vánoční vůně a ty rozvoněly půl domu. Vanilku nemusím, ta je na mě moc sladká. Hodně používám olejíčky od Saloosu. Nejvíc používám levanduli, mateřídoušku, violku a meduňku. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, já v práci taky používám hodně aromaoleje a ty od Saloosu nejčastěji. Kromě zmiňované litsei cubeby mám ráda i levanduli a eukalyptus. Před časem jsem koupila cedrové dřevo a to mne moc nenadchlo.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. mám ráda všechny svíčky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  10. Také hodně pálím, nejvíce přes zimu a pak zase v létě večer na chatě v altánku. Když vidím zajímavou svíčku, je moje a těch čajových vypálím také docela dost. Přeji hezký zbytek víkendu 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem loni na chatu koupila v Jysku velikánskou svíčku ve skle se třemi knoty, myslím, že při naší frekvenci ježdění na chatu ji vypálíme tak za tři roky :D
      Hezkou neděli.

      Vymazat
  11. Svíčky mám moc ráda, ale ráda si připlatím za ty kvalitní a hlavně mám v oblibě ty bez vůně. Vosky jsem nikdy nepoužila. Oleje občas do aromalampy používám-cedr, borovici nebo nějakou vánoční vůni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já vosky taky vlastně nepoužívám, jen před časem jsem dostala pár YC, tak jsem jsem je v práci v aromalampě "vyvoněla". Neparfémované svíčky používám taky docela dost, ale žádné vypálené jsem nenafotila. Tak možná nějakou ukážu příště.

      Vymazat
  12. Milá Stáňo, já jsem vážně břídil, sotva stihnu vypálit jeden vosk za měsíc. Jsem spíš vosková, ale svíčka z Lidlu mne zaujala, podívám se na ni příležitostně, bude zase na ni akce. Prima neděli přeji. ☺
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, doma pálím hlavně v zimě, to dcoela pravidelně. V létě jen v práci - snažím se tím přerazit "vůni" závodní jídelny, nad jejíž kuchyní mám kancelář.
      Vosky skoro nepoužívám, jen nějak před rokem jsem jich pár dostala...

      Vymazat
  13. Stano, jsi velky palic:-), ja bych urcite vyuzila hlavne ten olejicek:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, olejíčky jedu v práci velmi pravidelně, ale jak se dává pár kapek, tak ubývají docela pomalu (což je fajn).

      Vymazat
  14. Hezký spotřebováno. Já používám vosky od YC a vonný oleje do el. difuzeru.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Stáni,
    skvělý nápad s touto rubrikou, mám ji ráda. Svíčky z Lidlu jsem kupovala jen jednou, asi před rokem, a měla jsem tu samou jako ty, ale už si ani nepamatuji, jaká to byla vůně. Značku Provence znám, mám od ní nějaké oblíbence. Olejíček Litsea Cubeba patří taky mezi moje nejoblíbenější. Momentálně se snažím nekupovat nové svíčky a vosky a vypaluji domácí zásoby. Docela mi to jde, ale ještě tu na pár měsíců produkty mám, hlavně vosky Yankee Candle, které by to chtělo už spálit, kupovala jsem je před delší dobou.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, uvidím, jestli u ní vydržím. Já zas tak velkou spotřebu nemám - v práci pálím olejíčky a doma už bude pomalu po sezóně (čím později je tma, tím později zapaluji;-)) Jinak já tyhle rubriky u jiných taky čtu ráda.
      V Lidlu jsem svíčky kupovala i loni, měli nějaké jiné jméno, myslím, ale byly jinak stejné - balením i vůní.

      Vymazat
  16. Z Rossmana jsem měla také svíčky, jsou takový průměr, podle mě ceně odpovídá :) Nebo jsem alespoň zázraky nečekala. Olejíčky od Saloosu mám nejraději. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olejíčky o Saloosu jsou bezva. Od Rossmanna mám teď svíčku z řady Domol a ta voní moc pěkně.

      Vymazat
  17. Já jsem teď zklamaná, zapálila jsem velkou svíci od Rituals a buď jsem divná, ale vážně nic necítím :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda. I když já mám na svíčkách ráda i ten samotný plamínek...

      Vymazat
  18. To je opravdu originální článek! Moc hezké shrnutí svíček, určitě po některých z nich mrknu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty z Lidlu už asi k sehnání nebudou - byly z vánoční akční nabídky.

      Vymazat
  19. Mám ráda svíčky Woodwick a jejihc vosky. Nepohrnu ale i levnější svíčkou či esenciálním olejem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Woodwicku jsem měla hezkou s dřevěným knotem. Jenže se ukázalo, že manžela to praskání rozčiluje :D. Takže jsem ji vypálila po večerech, kdy nebyl doma, a kupuju normální svíčky s bavlněným knotem :). Olejíčky mám taky ráda.

      Vymazat
  20. Tyhle články mě moc baví, ačkoliv sama jsem v případě svíček velký tradicionalista - do aromalampy s trochou starého již vypáleného vosku kapu vanilkovou esenci. Miluji, jak voní, a skvěle dotváří "teplo domova". Zvlášť v zimě nebo když je pošmourno se jí nemůžu nabažit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já aromalampu používám v práci, doma spíš svíčky, někdy s vůní, někdy jen obyčejné - líbí se mi živý plamínek.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)