neděle 20. února 2022

Julie Caplinová - Hotýlek na Islandu

 O jednotlivých knihách ze série Romantické útěky, která čtenáře zavádí do nejrůznějších míst, jsem už četla recenze (většinou pochvalné) na několika blozích, takže jsem si říkala, že bych tuto autorku mohla také vyzkoušek. Když máma dostala jednu z knih od Julie Caplinové k Vánocům,  tak jsem to využila a knížku si od ní vypůjčila.
 


 
Lucy měla dobrou práci manažerky v hotelovém řetězci i přítele. Jenže stačila jedna vlastně  hloupost, které její přítel notně napomohl a Lucy příšla  jak o svou práci i pověst v branži, tak o přítele, který ji zklamal.  Po marném shánění práce nakonec vezme zavděk nabídkou na místo manažerky nepříliš prosperujícího hotelu na Islandu, protože se jí na první pohled  zdá, že je vlastně dobrý nápad od všeho ujet. Na druhý pohled - po příjezdu do hotelu, už jí to tak dobrý nápad nepřijde. Ale nakonec zůstává, byť jí život i provoz hotelu komplikuje fakt, že hotel je na prodej i to, že někdo  provádí drobné schválnosti, ať už jde o mrtvé myši v pokojích personálu, poruchu elektrického vedení  nebo ztracené pneumatiky aut těsně před výletem hostů. Navíc zjišťuje, že původní vedení domluvilo, že se v hotelu bude natáčet televizní pořad. A to poslední, co Lucy chce, je , aby se její tvář objevila na obrazovce. A samozřejmě tu nechybí ani romantická linka, protože je tu barman Alex, do kterého se Lucy zakouká (a na rozdíl od čtenářů netuší, že Alex není tím, za koho se vydává).


 
Hotýlek na Islandu rozhodně není žádné literání veledílo, které by překvapilo nějakým zvraty. Od začátku je jasné, mezi kým zajiskří a dojde na  romatických příběh, očekávala jsem i šťastný konec.  Nicméně jsem od knížky dostala přesně to, co jsem čekala - romantický příběh zasazený do zajímavé lokality, lehkou detektivní linku  a jako bonus i nahlédnutí do provozu malého hotelu i mentality Islanďanů vyznávajících životní styl hygge. A  protože autorka Lucy s Alexem pošle na několik výletů,  je tu i dostatečný prostor  pro popis divoké  a nespoutané krajiny Islandu, kterému se přezdívá země ohně a ledu.  Jako oddychové čtení se mi knížka líbila, hodně mne zaujaly právě popisy přírody, které asi v řadě čtenářů vyvolají chuť se s Islandem seznámit přímo.  Časem asi po některém dalším titulu z této série sáhnu. Nicméně si chcí dát mezi jednotlivými knihami odstup, protože se trochu bojím, že schéma jednotlivých knih bude hodně podobné a že by mne to tedy mohlo přestat bavit.
✦✦✦✦✧ 


 
Anotace
Lucy nic nechybí, má dobrou práci v hotelu a přítele. Jenže stačí jedna jediná nehoda a vše se změní – dostane padáka a kopačky. Její život je náhle v troskách, nedaří se jí najít novou práci, úspory docházejí a už brzy nezbude nic jiného než se přestěhovat zpátky k rodičům, a to za žádnou cenu nechce. Takže když jí personální agentura nabídne místo manažerky hotýlku Polární záře na Islandu, okamžitě přijme i přes to, že nesnáší zimu. Po příjezdu se nemůže zbavit dojmu, že udělala chybu. Jako šéfová se navíc uvede naprostým trapasem, takže pochybuje, jestli ji podřízení přijmou. Jenže pak jako by jí osud dal znamení, že má zůstat. V noci se na nebi roztančí polární záře a Lucy se při sledování toho fascinující podívané rozhodne vytěžit z téhle životní příležitosti co nejvíc. Využije všech svých znalostí a zkušeností a postará se, aby se z Polární záře stal nejúžasnější romantický hotel na celém Islandu! Hotel má špatné hodnocení a je poloprázdný, takže ji čeká pořádně tvrdá práce. Lucy dělá, co může, ale má pocit, že se jí někdo snaží škodit. Jsou k ní všichni kolegové upřímní? Může jim důvěřovat? Navíc ji začíná zneklidňovat barman Alex… Mezi ním a Lucy to sice jiskří, ale záhy se ukáže, že Alex skrývá nějaké tajemství…
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2020, překlad M. Klevisová, 352 stran 



 

24 komentářů:

  1. Stáni, ráda jsem si početla v další tvojí recenzi. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tento týden za moc stát nebude, někde jsem "lapila" covid :(. Tobě přeju krásné dny

      Vymazat
  2. Tak si zase píšu. Mám takové spíš odlehčené čtení občas ráda.
    Takže díky za tip.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já si občas nějakou romantiku přečtu, ale zas toho nesmí být moc. A tady je fajn, že je romantika namíchaná i s tou přírodou.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Ahoj Stáni,
    já mám celou sérii moc ráda a už vyhlížím nový díl, který se bude odehrávat v Irsku. Já mám někdy náladu číst celou sérii v jedné řadě (to uvidíš, až bude nový článek o přečtených knihách) a jindy to zase ráda střídám jako ty:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já třeba od Bryndzy tu řadu s Erikou přečetla taky vlastně najednou. Tady mi ale přijde, že ta dějová linka bude trochu podobná (ale třeba autorce křivdím :)).
      Hezký den

      Vymazat
  4. Všechny její knihy bych řekla, že jsou předvídatelné :-) Já četla tu Kavárnu v Kodani a to bylo moc příjemné čtení. Věřím, že i toto bylo příjemné čtení a je to přesně můj šálek kávy! :-) Mám v plánu si přečíst Kavárnu ve Švýcarsku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, Chatu ve Švýcarsku mám taky v hledáčku - mám ráda hory, takže příběh z tohoto prostředí by mne mohl bavit. Ale právě kvůli té předvídatelnosti si dá trochu odstup.

      Vymazat
  5. Tahle série by mohla být příjemná odpočinková četba. Pořád si říkám, že zkusím stáhnout první knížku do čtečky - ještě jsem se k tomu nedostala. Až mi v ní dojde zásoba, možná pak. 🙂 Děkuji za recenzi a přeji hezký zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, je to opravdu taková nenáročná odpočinková četba.
      Měj se taky hezky

      Vymazat
  6. Stáňo, tohle vypadá jako příjemné oddychové čtení. A má milou obálku :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, je to fakt oddychovka, fajn čtení třeba na dovolenou...
      Měj se pěkně

      Vymazat
  7. Taky čtu knihy Julie Caplin, čekají na mě, tuším, dvě poslední :) Ale určitě to chce prokládat jiným žánrem, to je fakt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, pro men tahle byla první. A teď bych brala v podstatě jakoukoliv - zůstala jsem na neschopence a zrovna došla četba :(.

      Vymazat
  8. Marcela - Nordic Passion23. února 2022 v 14:06

    Island je má země vysněná, takže tahle knížka by mě lákala. M .

    OdpovědětVymazat
  9. knihy od této autorky jsou hodně oblíbené :) a mé okolí ji čte hodně, ale já se zatím úspěšně vyhýbám :D nicméně jsem ráda, že se kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na tuto autorku četla právě několik pozitivních recenzí, tak jsem si říkala, že to zkusím :)

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni, opravdu milé knihy píše nám ta Julča, já jsem teď taky na nechopence, ale ke čtení jsem se ještě nedostala většinu dne jsem unavená a mám hlavu jak ve svěráku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, já tohle přečetla ještě před neschopenkou. Na neschopence jsem první dny nečetla vůbec, to jsem hlavně spala. Pak jsem přelouskla postupně Pražské mordy (nic jiného nepřečteného jsem doma neměla).
      Tak se brzo uzdrav.

      Vymazat
  11. Juelii Caplin naprosto miluju, ale souhlasím že je potřeba si mezi knihami dát rozestup. Nicméně jsou to příjemné oddechovky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy moc romantiky škodí (ostatně i od hromady mrtvol v thillerech si občas dváám pauzu ;-))

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)