pátek 10. dubna 2020

Tvarožník

Tvarožník jsme kdysi pekli doma - byl to takový recept, co by se líbil Magdaléně Dobromile Rettigová. Kopa vajec tam tedy nebyla, "jen" asi 6 a k tomu kostka másla... O tom jsem se usnesla, že by nedělal dobře ani linii ani peněžence... Pak jsem našla nějakou fitness verzi, kde naopak nebylo žádné máslo, ta ovšem moc nejela mému manželovi. Takže přišel čas na kompromis - úplně fitness to tedy nebude, ale kalorická bomba taky ne... Syntézu původních dvou receptů trochu ještě inspirovanou dalšími recepty z internetu vám tu teď nabízím...
 

Suroviny
3x tvaroh (vaničkový)
60 g másla
3 vejce
140 g cukru
1 vanilkový cukr 
80 g dětské krupičky
1 vanilkový pudink
1 lžička prášku do pečiva
rozinky podle  chuti




Rozinky namočíme do rumu. Z vajec si oddělíme žlutky a bílky. Z bílků ušlecháme sníh. Žloutky utřeme se změklým  máslem utřeme a cukrem  přidáme postupně tvarohy, krupičku, prášek do pečiva, pudinkový prášek a  rozinky. Pořádně promícháme. Nakonec už jen lehce vmícháme sníh z bílků. Směs nalejeme dovymazaného a vysypaného  pekáčku a dáme do trouby vyhřáté na 170°. Pečeme asi 60 až 70 minut - testujeme zapíchnutou špejlí (záleží na výšce těsta - já ho měla poměrně vysoké, takže jsem pekla nakonec přes hodinu a čtvrt)
 




28 komentářů:

  1. Stáňo, recept mám jiný, ale ten tvůj nevypadá vůbec špatně!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, receptů na tvarožník jsou evidentně mraky, protože já sama už pekla podle dvou a tenhle třetí je fúze několika dalších :D
      Hezký pátek

      Vymazat
  2. Ahoj,
    my doma děláme něco podobného a dneska určitě budeme péct něco tvarohového, to miluji:-) Recept se mi líbí, myslí, že je celé máslo by bylo vražedné... Těším se na další článek:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, celé máslo bylo tenkrát na kilo tvarohu. Ale stejně je to dost. Ještě musím zjistit, podle jakého receptu dělá tvarožník máma - myslím, že manželovi "jede" o něco víc než tato moje verze.
      Další článek bude, když se trochu pochlapím, buď kosmetické spotřebováno nebo knížka. Nebo pokračování Krumlova. Vlastně ještě nevím. Plánů mám dost, ale nějak nestíhám.

      Vymazat
  3. Mňam, ten vypadá luxusně! Po tvarohových dezertech se můžu ujíst :) A miluju rozinky v rumu, koláč udělají hned takový zajímavější :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten fitness tvarožník, co ho zmiňuju, byl s meruňkami z kompotu a nějak mne to neuchvátilo. Rozinky v rumu jsou prostě top (i když tentokrát byly mixnuté se sušenými meruňkami, protože rozinek jsem doma měla jen zbytek).

      Vymazat
  4. Já jsem zjistila, že ze všech sladkostí mám nejraději právě ty s tvarohem.
    Díky za další recept. Hezký sváteční víkend přeji.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám pečené věci s tvarohem taky ráda - jsou díky němu pěkně vláčné.

      Vymazat
  5. Mám ráda tvaroh, ale tvarožník jsem ještě nejedla. Musí být výborný.

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě jsem tvarožník nedělala. Ale určitě by nám chutnal.
    Hezkou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak vyzkoušej. Buď podle mne nebo nějaký jiný - na netu jsem jich našla několik

      Vymazat
  7. Stáni, vzhledem k tomu, že teď už moc nepeču, tak tvarožník od tebe bych si teda dala. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  8. Hmmm, tak jsem si v duchu promítla, kolik kostek másla jsem za poslední týdny, co doma víc vařím a peču, použila. Rettigová hadr.
    Recept vypadá zajímavě, my tvarohové moc rádi, asi časem vyzkouším.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, tak pak dej vědět, jestli vám chutnal. U mne zaujal docela vysokou příčku :).
      Měj se pěkně

      Vymazat
  9. To jsou momenty, kdy jsem ráda, že se jedná o virtuálno, zhmotnit to, mlaskačka.
    Tvaroh totiž mohu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, :D. Já jsem mnohdy taky ráda, že po těch různých blogových dobrotách, co vidím, nemůžu sáhnout. T by totiž nedopadlo dobře...:)

      Vymazat
  10. Stano, dala bych si hned. Bohuzel rodina tvarohove ve velkem nemusi, ale ja bych nepohrdla:-). Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, třeba bys je přesvědčila. A nebo zkus menší porci - ze dvou tvarohů...
      Měj se hezky

      Vymazat
  11. Stáňo, tvaroh mám moc ráda a tohle příležitostně vyzkouším. :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Tvarožník u nás v rodině nemá tradici, tak by mě zajímalo, jak vlastně chutná. Asi jej budu muset sama zkusit, abych se to dozvěděla. :) Recept vypadá chutně a jednoduše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně tvarožník přijde jako takový vláčný nedusivý moučník :). A složitý určitě není. kromě ušlehání sněhu už se to jen míchá ;-)

      Vymazat
  13. Odpovědi
    1. Složitý recept to určitě není. Zvlášť když míchat jsem to nechala robota.

      Vymazat
  14. Hmmm, ten stojí za ochutnání. Koupit tvarohy a nestojí tomu již nic v cestě.
    Díky za tip.
    Prima dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli vyzkoušíš, dej vědět, jak chutnal.
      Měj se pěkně

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)