pondělí 20. dubna 2020

Český Krumlov - hrad a zámek

Po delší době se ještě vracím k našemu prodlouženému víkendu v České Krumlově. V prvním článku  jste se se mnou mohli projít městem, ve druhém jsem vás vzala kousek z Krumlov na zříceninu Dívčí kámen (zmizelé fotky se pokusím časem do článků doplnit). Tentokrát vám nabídnu pár fotek z areálu hradu a zámku. Jde o druhý největší hradní a zámecký areál v České republice, který je i památkou UNESCO.


Hrad  na skalním ostrohu nad Vltavou patřil původně Vítkovcům, později přešel do majetku Rožmberků, poté Eggenberkům a Schwarzenberkům. Majitelé hrad postupně rozšiřovali a přestavovali až do jeho stávající podoby. Asi nejznámější dominantami zámku jsou renesanční Zámecká věž a Plášťový most, který spojuje Horní hrad s budovou zámeckého divadla a zámeckými zahradami.



















Opatření související s koronavirem sice zavřela expozice zámku (a bohužel taky Zámeckou věž, což mne mrzelo nejvíc, protože z ní musí být krásný výhled na město), takže jsme se museli spokojit jen s exteriéry. Na druhou stranu ale zase poměrně hodně omezila počet turistů, takže jsme si procházku celým areálem užili bez mačkání v davu turistů. Každopádně stála za to.


45 komentářů:

  1. Ahoj Stáňo,
    já jsem byla v Krumlově vždy v létě a byl to děs, fakt hlava na hlavě. Myslím, že jste vychytali velmi dobrou dobu:-) Zámecký most je moje oblíbená část města, moc se mi líbí:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, vychytali jsme to dobře a na poslední chvilí. Tu sobotu, co jsme tam byli, se zavíraly restaurace. Takže jsme večer na pokoji v penzionu jedli pizzu z krabice, na kterou jsme čekali asi dvě hodiny, protože nějací turisté přece jen v Krumlově byli a bez jídla náhle zůstali všichni :)

      Vymazat
  2. V Krumlove som bola ako decko :) a tento rok som ho mala opäť navštíviť a ukázať toto čarovné miestočko aj priateľovi :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Stáňo!!! To je krása! Cestování mi začíná skutečně chybět!
    Děkuji za pokochání a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, moc jsme si Krumlov užili - byl to krásný prodloužený víkend, byť už nám do něj vpadla nějaká koronavirová omezení.

      Vymazat
  4. Stáni, krásná reportáž. Já jsem byla v Krumlově snad jen jednou a to kvůli výstavě Daliho a to už je dávno. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, my jsme o výletě do Krumlova uvažovali už dávno a pořád nás odrazovalo to, že tam bývají davy turistů. Tak te´d nebyly :)

      Vymazat
  5. Krásně se s tebou cestuje a potěšila jsi mne.
    Díky koronavirové situaci a cestování mohu i já konečně říct, že v létě Krumlov uvidím na vlastní oči.
    Jedeme na Lipno a to je dvacet km od těchto krásných míst. A rekreace na léto hlásí v této oblasti vyprodáno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, Krumlov určitě stojí za návštěvu a doporučuji i ten Dívčí kámen (je to od Krumlouva kousek a je to hezká, ne moc dlouhá procházka - tu by určitě dala i Sofinka, pokud pojedeš s ní)

      Vymazat
  6. Stáni, hezky jsi zachytila krásy Krumlova. Toto město je moje srdcovka, stále je v něm co objevovat. Koukám, že jste zámek obešli ze všech stran, až do zahrad. :o) V Krumlově je krásně v každém ročním období a hlavně v poslední době, kdy je město téměř bez turistů. :O)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, my si město fakt užili - včetně posedávání v poloprázdných kavárničkách (courali jsme po něm poslední den, kdy byly restaurace,kavárny ap. otevřené - v tom jsme měli kliku).
      Měj se hezky

      Vymazat
  7. Nebyla jsem tam a strašně ráda bych se tam podívala. Kdyby se naskytla možnost, že bychom jeli ke kamarádovi na chatu na jih, asi bych ho poprosila jestli by jsme tam nezajeli .... stejně jako do Vyššího Brodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, Krumlov opravdu stojí za návštěvu. A Vyšší Brod mám stejně jako ty zatím ještě jen v plánu.

      Vymazat
  8. Ráda jsem si připomněla zájezd s kamarádkami v jehož rámci byla i návštěva Krumlova. K vidění je toho tam hodně a hodně.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, Krumlov je fakt moc pěkný. Užili jsme si to - asi stejně jako vy.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  9. Stáni, nádherné fotky a milá připomínka jednoho z nejkrásnějších míst u nás. :-) Snad se nám ještě poštěstí se tam někdy vrátit.
    Krásné jarní dny. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, jsem ráda, že jsem ti připomněla město, co se ti líbí (a nejen tobě :))
      Hezké dny

      Vymazat
  10. Stáni!!
    Posílám spoustu pozdravů!!
    Krumlov- tvůj příspěvek mne tak potěšil...Znám ho velmi dobře a mám jej moc ráda...
    Jezdívala jsem i pravidelně na otáčivé hlediště na představení- krásné vzpomínky.
    Chtěla jsem se podívat na fotky z Dívčího kamene, ale nejsou....tam jsem nebyla už dávno, ale za mlada jsem tam byla pořád..jezdili jsme hodně na Kleť a cestou na Dívčí Kámen..jako malá jsem se tam brouzdala v potoce.
    Měj se moc hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, jsem ráda, že se ti článek líbil. Fotky z Dívčího kamene "sežral" nějaký blogový šotek (nejsem jediná) - jestli je nevrátí, tak je časem nahraju znovu (teď to kvůli práci moc nestíhám). A článek o Kleti je "ve výrobě".
      Měj se pěkně

      Vymazat
  11. Stýská se mi po Krumlově, po divadle atak.
    Díky za fotoreportáž.Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Krumlov má svoje kouzlo, děkuju za procházku.
    My jsme tam byli předloni na konci září. V obavě jsme s mamkou šli koupit lístky a byli jsme na prohlídku čtyři! Takže průvodkyně se nám mohla důkladně věnovat a ze začátku bylo vidět, že na to není zvyklá :D

    Snad vyjde někdy návrat, třeba i s Dívčím kamenem. Je to od nás flák cesty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martine, od vás je to fakt daleko, ono ani z Prahy to není úplně blízko. Jsem ráda, že se ti článek líbil. My zámek museli oželet úplně - už byl kvůli koronaviru zavřený.

      Vymazat
  13. Moc děkuji za další fotky a povídání. Byla jsem tam kdysi, pak nás vždy odrazovaly ty davy turistů. Doufám, že letos se do Krumlova podíváme a užijeme si to podobně jako vy.
    Krásný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, držím palce, ať vám výlet do Krumlova vyjde. Letos by to mohlo být třeba i bez těch davů - myslím, že toto léto moc zahraničních turistů jezdit nebude.
      Měj se hezky

      Vymazat
  14. A je to nádherný areál :)) Doufám, že někdy budu mít příležitost si ho celý v klidu prohlédnout :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, Krumlov určitě stojí za návštěvu - jak zámek, tak celé město.

      Vymazat
  15. Fotky Krumlova mě nikdy neomrzí. Tolik jsem jich viděla a pokaždé jsou jinak krásné. Těch zákoutí co toto město nabízí, těch pohledů...Ráda bych se tam opět podívala. Díky Stáňo alespoň za tuto virtuální procházku.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, rádo se stalo. Teď se moc cestovat nedá, tak si holt musíme užívat cestování virtuálně :)

      Vymazat
  16. Stáni, moc děkuji za výlet, za jiný úhel pohledu na tohle dokonalé město.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že jsi sdílela mé pohledy na krumlovský zámek.

      Vymazat
  17. Mě stejně vždycky baví zámek/hrad spíš z venku, protože ze vnitř mi přijdou skoro všechny stejný, pokud tam nemají nějakou zajímavou výstavu či výzdobu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme nejraději zříceniny, které si můžeme procházet podle svého :). Já můžu i zámky, manžel tolik ne, takže občas taky nějaký jen obejdeme kolem dokola :)

      Vymazat
  18. Krasa, Stano, v teto dobe podobne fotky potesi jeste vic, cestujeme alespon virtualne:-), jsou krasne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, jsem ráda, že se ti článek líbil. Snad už si brzo budeme moci i někam vyjet...

      Vymazat
  19. Krumlov je krásné město, byla jsem tam jednou s rodiči v létě a moc se mi tam líbilo- až na ty šílené davy turistů. Teď to musí být super, když tam není tolik lidí ale je na prd, že se toho nedá využít i na hradě a věži, že je vše zavřené :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsem si užili město opravdu s minimem turistů - uličky i restaurace byly poloprázdné. Stinou stránkou byl fakt, že byly zavřené všechny expozice - na zámku i v klášteře. Mrzela mne hlavně ta věž. Ale vždycky je něco za něco

      Vymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Krumlova bych se někdy moc ráda podival :-)

      Vymazat
    2. Tak ať ti to někdy vyjde - je tam hezky

      Vymazat
  21. Já mám nejraději hrady a zříceniny, moc mě nelakaji zámky, které byly a jsou více nobl😂v Českém Krumlově jsem nikdy nebyla, ale ráda bych ho navštívila, bohužel taky jsem kolikrát četla, že tam je/bylo vždy hodně turistů a mám raději, když tam není moc lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme taky raději místa, kde není tolik turistů. Doba těsně před koronavirovými omezeními se v tomto ukázala jako dobrá volba - Krumlov byl poloprázdný...

      Vymazat
  22. Pěkný den,
    moc krásné a povedené fotky! Díky za virtuální prohlídku 👍
    Pěkné květnové dny, Peťka 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :). Jsem ráda, že se ti fotky líbily.
      Měj se hezky

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)