středa 26. února 2020

Vladimír Vondruška - Mstitel z Jenštejna

Zrovna dočítám další knížku, takže je nejvyšší čas sem přidat článek o té, kterou jsem četla před ní. Dřív než zapomenu, o čem byla .. Nesmějte se - já jsem typ, co může detektivky číst podruhé, protože po čase prostě zapomenu, kdo je pachatel.  Čímž jsem naznačila, že v dnešní článku půjde o detektivku, a to o novinku od jednoho z nevydávanějších současný českých českých  spisovatelů. K Vánocům ji dostal manžel, takže já jsem po ní sáhla až jako druhá teď v únoru.




Tento příběh je další z řady Letopisy Královské komory s Adamem z Dobronína a k vraždě dojde přímo na Pražském hradě - v Královské komoře. Co vlastně bylo důvodem tak troufalého činu  - láska, žárlivost, msta, intriky nebo ještě něco jiného ? Vyšetřování se z pověření podkomořího Hynka ujímá královský písař Adam z Dobronína. A zatímco jeho pomocník Petr pátrá na Jenštejně, odkud zavražděný pocházel, Adam z Dobronína pátrá za pomoci své hospodyně Rozárky především na Starém Městě pražském.



Řekla bych, že se jedná  o takový lepší průměr mezi Vodnruškovými historickými detektivkami. Zdála se mi čtivější než předchozí dva příběhy s Oldříchem z Chlumu (Právo první noci a Duch znojemských katakomb). Možná je to tím, že mne v nich už trochu otravuje záletný Ota, co pátrá v ložích sklepnic,  zatímco zde se pomocník Petr drží v tomto směru víc zpátky, protože má svou Rozárku. Co rozhodně musím knížce přiznat je pěkný obal - obrázek  hradu na deskách se mi moc líbí.


Anotace
Jiří Adam z Dobronína se na vyjížďce před pražskými hradbami setká s Václavem Hrzánem z Harasova, který nedávno koupil hrad Jenštejn. Ten se mu svěří s neurčitými obavami. Následujícího dne je zavražděn jeho synovec, a to přímo v budově Královské komory. Vyšetřením neslýchaného zneuctění královského úřadu je pověřen Jiří Adam z Dobronína. Zatímco ho pražský purkrabí nutí, aby pátral na Pražském hradě, zdá se, že stopy vedou spíše do okolí Jenštejna.
Vydalo nakl. MOBA v r. 2019 


Koukám, že mi ty fotky vyšly všechny do šeda, ale přiznám se, že přefocovat se mi to moc nechce...

24 komentářů:

  1. Stáňo, sestra má ráda tyto historické detektivky, musím jí knihu doporučit.
    Díky, pěkný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mně se od Vondrušky nejvíc líbily ty první detektivky z obou řad. Některé ty pozdější mi přišly trochu odbyté...Ale tahle nebyla nejhorší

      Vymazat
  2. Zajímavé seznámení s knížkou. Děkuji a přeji krásné dny

    OdpovědětVymazat
  3. Sem tam nějakou detektivku přečtu. Sice ne historickou, ale i tak by tato kniha mohla být fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, já jsem naopak docela milovník detektivek a thrillerů - jak je ostatně tady vidět, myslím, že detektivky a thrillery tvoří tak půlku knížek, o kterých jsem psala ;-)

      Vymazat
  4. Fajn recenze, já historické knihy celkově moc nemusím, takže by mě asi úplně nebavila, ačkoliv je to detektivka. I když kdo ví, třeba by mě to překvapilo..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně historické knížky nevadí a když je to detektivka, tak už vůbec ne...

      Vymazat
  5. Stáňo, děkuji za seznámení s další knihou a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Obal je určitě působivý, knížka by mě zaujala na první pohled.
    Krásný den,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, já má ráda hrady a i ta kresba je styl, který se mi líbí, takže obal u mne jednoznačně bodoval.

      Vymazat
  7. Vondrušku čtu ráda a ráda si občas příběhy z historie přečtu. Ten obal knížky je fakt moc hezky-povedl se.
    Hezký den, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, obaly knížek z téhle řady (Letopisy Královské komory) se mi líbí víc než obaly detektivek s Oldřichem z Chlumu. Víc mi sedí jejich styl.

      Vymazat
  8. Stáni, díky za další recenzi. Detektivky jsem četla vždy ráda a měla jsem to stejně jako ty. Ani u filmů si nepamatuji za chvíli pachatele. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, u filmů to mám naprosto stejně. Takže mně nevadí, když jdou v televizi kriminální příběhy opakovaně - klidně se můžu koukat...

      Vymazat
  9. Vondrušku jsem ještě nečetla, byť mi byl už z několika stran doporučován. Já mám moc ráda Vaňkovou a její Přemyslovskou ságu mám celou a již několikrát přečtenou. Tenhle druh detektivek mne navíc velmi baví, jsem prostě na tu historii. Jinak zbytky hradu Jenštejn jsem občas vídala, když jsme jezdili na návštěvu ke známému ze sídliště když se tam odstěhovali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, Vaňkovou jsem už před časem přečetla taky celou, její knížky se mi moc líbíly. Řekla bych, že píše líp než Vondruška - ten občas jede už v takvoých klišé...

      Vymazat
  10. Asi by mě knížka bavila.Čtu už jenom detektivky.Mají hlavu a patu.Ty,které mám oblíbené čtu po čase znovu.Jsem na tom podobně,pachatele si už nepamatuji.Četbou žiju,neumím si představit večer bez knížky.Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jsem ráda, že jsem narazila na někoho, kdo je schopen detektivky číst dvakrát (nebo víckrát) :).

      Vymazat
  11. Ahoj,
    podle popisu mě tato kniha zaujala více než ty předchozí, o kterých jsi psala. Jinak se mi ale ujeho knih moc líbí obálky, ty jsou opravdu povedené:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mně se obálky u téhle řady taky líbí a tahle zvlášť (mám ráda hrady)

      Vymazat
  12. Fotky jsou hezký ;) Musím říct, že tohle teda není titul, po kterém bych šáhla. Historickou četbu moc nemusím, ale detektivka může být zajímavá :) Já momentálně nemám nic rozečtenýho, tak uvidím, co mi padne do oka.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem detektivková a historické prostředí mi nevadí, takže občas si Vondrušku přečtu.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)