pátek 14. února 2020

Pečená dýně s česnekovým dipem

Jak jsm psala v tomto článku, použila jsem polovinu poslední dýně na muffiny. A dneska kratoučký článek o tom, co jsem udělala s tou  druhou polovinou. Tu jsem upravila naslano, a moc jsem se s tím nepárala - prostě jsem si ji upekla.... (muž dýni v této úpravě nerad, takže to byla večeře jen pro mne). Snad vám nebudou vadit dva dýńové recepty rychle za sebou....


Suroviny (1 porce)
polovina dýně hokkaido
slunečnicový olej
tymián, provensálské koření
sůl
stroužek česneku
100 g zakysané smetany
100 g bílého jogurtu


Z překrojené dýně vydlabeme lžící semínka a nakrájíme ji asi na 1 cm silné plátky. Plátky potřeme olejem, osolím a posypeme tymiánem. Rozložíme na plech vyložený pečícím papírem a dáme péci do trouby (na cca 200° C). Na dip smícháme v misce zakysanou smetanu, jogurt  a utřený česnek a dochutíme solí a provensálským kořením.
Proklatě jednoduché, ale dobré


29 komentářů:

  1. Stáňo, pečená dýně je u nás velmi oblíbená. Dělám ji trochu jinak. Menší kousky posypu maličko hnědým cukrem, chilli, přidám balkánský sýr a ořechy, vše zakapu olivovým olejem a trochou balsamica. Mooc dobré :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, s balkánským sýrem a ořechy to není špatný nápad. Doufám, že to do příští dýňové sklizně nezapomenu ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Pečená dýně je nej! Dávám si ji do slaných kaší nebo dělám polévku. Ale často ji sním jen tak, osolenou a ochucenou bylinkami.
    Krásný víkend a ať vyjde počasí na výlet.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, já dýňové pyré (a vůbec různé zeleninové kaše) nijak moc nemusím, ale v této podobě dýni miluju.

      Vymazat
  3. Takovéhle dipy mám moc ráda :) Ale přiznám se, že pečené dýni také úplně nedolduju :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý máme jiné chutě ;-). Já si zatím neoblíbila dýňovou polévku, i když na ni každý pěje ódy

      Vymazat
  4. Pečenou dýni taky ráda, bohužel manžela bych tím neuctila :-).
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, no já manžela taky ne - měl fazole se slaninou (ty zas nerada já).
      Krásný den

      Vymazat
  5. Stano, verim, ze tohle chutna. Mam rada dyni i cesnekovy dip, jen jsem to takhle nikdy nezkombinovala, ale dala bych si to hned:-). Hezky vikend. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, mně tahle kombinace přijde dokonalá :). Měj se pěkně

      Vymazat
  6. Stáni, já snad kvůli tvým receptům začnu jíst dýni. Vypadá to skvostně. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, :) :). Ale co víš, třeba bys jí přišla na chuť. Já ji poprvé jedla asi před 5 lety...
      Měj se pěkně

      Vymazat
  7. Tak tohle je moje oblíbená večeře, Stáňo. Pečenou dýni mám ráda, jen ji dělám bez dipu, ale možná bych ho k ní pro obměnu mohla zkusit. Také se mi líbí tip Heleny, s balkánským sýrem.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, já mám dipy na bázy zakysané smetany a jogurtu ráda všeobecně a k té dýni se mi tedy hodně hodí...

      Vymazat
  8. Stáňo, s dipem je to výborný nápad. Já ji peču s ostatní zeleninou nebo zapeču s kouskem sýru (eidam, gouda) a vlašským ořechem.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mně zas nenapadlo ji upéct s ostatní zeleninou a se sýrem. Přitom třeba cuketu občas se sýrem zapékám.

      Vymazat
  9. Česnekový dip doma děláme snad ke všemu, ten prostě milujeme. Pečenou dýni zase jím jen já, ale těžko se mi tu v UK shání, jinak si ji taky ráda upeču a určitě ji příště zkusím právě v této kombinaci, děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně česnekový dip k té dýni (nebo třeba k grilvoané cuketě) přijde jako vyloženě dobrá kombinace.

      Vymazat
  10. Stáni, dýni bych jedla také jenom já, ale určitě bych si pochutnala. A dip také občas dělávám.
    Měj hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, česnekový dip dělám i třeba ke grilovanému masu, grilované cuketě nebo do tortil s kuřecím masem. A dýni jím taky jen já ;-)

      Vymazat
  11. Dýňové hody za sebou vůbec nevadí, naopak.
    Z hlediska výživového je dýně skvělá po všech směrech, doporučovaná k zařazení do jídelníčku.
    Ráda jí dělám jako přílohu nebo jí peču samotnou k večeři. A mlsám jí i za studena. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tak za studena jsem ji ještě nezkoušela. Já sní dávku, co se mi vejde na plech najednou :)

      Vymazat
  12. Pečenou zeleninu mám moc ráda, zvlášť v kombinaci s domácím dipem (taky dělám česnekový). Mňam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pečenou zeleninu taky ráda, bohužel jí příliš neholduje manžel (papriky a rajčata ano, ale experimenty typu dýně, lilek, řepa neee), tak ji nedělám tak často, jak by si zasloužila.

      Vymazat
  13. Tak tohle by mohla ýt delikatesa, neokážu si sice tu sladkou chuť dýně představit s tím kořením, ale právě proto by mě to lákalo :) Dýni mám navíc moc ráda.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně tahle kombinace (i s tím česnekem v dipu) chutnala.

      Vymazat
  14. Ahoj,
    recept mi přijde zajímavý, tak ho doma zkusím nadnést, myslím, že hlavně mamka by se mohla chytit:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Hanko, pokud máte rádi dýni, tak je to jednoduché a dobré.

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)