pondělí 3. února 2020

Bolevák

O víkendu jsme byli na návštěvě u kamarádů v Plzni a ač v sobotu počasí tak trochu hrozilo deštěm, vyrazili jsme na krátkou procházku, která nás přes Boleveckou náves zavedla k Boleveckému rybníku (stručně nazývanému Bolevák) i k dalším rybníkům v jeho okolí, které jsou rekreační zónou na severním kraji Plzně.
Sice to žádný velký výlet nebyl, ale  pár fotek (byť jen mobilem) jsem udělala...


Bolevecká náves, která je vesnickou památkovou zónou, pro mne byla překvapením - pár desítek metrů od plzeňského sídliště plného paneláků se najednou ocitnete na klasické venkovské návsi s chalupami a božími muky.




A ačkoliv bylo pod mrakem, bylo i na první únorový den nezvyklé teplo. Ostatně letošní atypickou zimu dokumentuje i fotka rozkvétajících jehněd.





Poslední fotky nejsou od Boleváku, ale z jiného koutu Plzně - z Doubravky. Je na nich kostelík sv. Jiří. Jde o románsko-gotický kostel stojící  na vyvýšině na soutoku Berounky a Mže, který byl v průběhu let několikrát stavebně upravován. Je obklopený malým hřbitovem, v jehož areálu se nachází i budova barokní kostnice . Mám pohled na tenhle kostelík moc ráda - je na tom vršku takový malebný...







29 komentářů:

  1. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST: ФИЛЬМ «СВЕТСКАЯ ЖИЗНЬ» / ОТЗЫВ ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, sobota byla skutečně teplá, byli jsme s Aaronem v lese, je to vždycky hodně rychlá chůze a tudíž stačila jen jarní bunda. Snad na ni bude i v dubnu...
    Bolevec je moc hezké místo, povídali nám o ní klienti z Plzně, ale ještě jsem se tam nezastavili.
    Děkuji za fotky a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, líbila se mi jak bolevecká náves, tak i okolí rybníků. A přitom je to fakt skoro ve městě.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáni, zajímavé místo, kam já asi nemám šanci se dostat.Takze díky za výlet.
    Měj se moc hezky v dalším týdnu.

    OdpovědětVymazat
  4. I krátký výlet může být pěkný a ten váš takový byl. A já jsem se ráda podívala do míst, kam se asi nepodívám.
    Hezký den, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, byla to fajn procházka. Hezký den i tobě.

      Vymazat
  5. Stáňo, moc hezké fotky. O víkendu bylo skoro jarně a to je počasí jak na výlet dělané.
    Krásný den, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, v Plzni bylo sice pod mrakem a cestou domů na nás spadlo i pár kapek, ale teplo bylo na únor nečekané

      Vymazat
  6. Moc krásné místo, o kterém jsem neměla ani tušení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, ono je všude spousta hezkých míst, stačí se koukat. A bohužel je všechny člověk na vlastní oči vidět nestihne. Takže já to, co jsem viděla, ráda ukážu a naopak se zas ráda kouknu, kam cesty zavedly někoho jiného.

      Vymazat
  7. Stáni, k Boleváku jsem nedošla, ale na Bolevecké návsi jsem byla a je tam moc krásně. Kousek staré vesnice uprostřed panelového sídliště. Pěkná procházka.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, je to taková zajímavá kombinace :). A procházka kolem Boleváku byla fajn

      Vymazat
  8. První únorový víkend byl opravdu velmi teplý. Je hezké, že jste si ho zpříjemnili určitě milou procházkou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to prima procházka s kamarády z chaty, se kterými jsme se neviděli od podzimu.

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    dnešní článek mi úplně připomněl jeden víkend, kdy jsem byla u tohoto rybníka na skautské akci - čekatelském kurzu. Na ten víkend moc ráda vzpomínám:-) U rybníka je (byla) skautská základna, kde se mi fakt líbilo.-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, myslím, že jsme kolem nějakého objektu, o kterém nám kamarádi říkali, že slouží jako klubovny, šli. Byl tedy nově upravený, ale možná to byl ten, co pamatuješ ty, jen renovovaný.

      Vymazat
  10. Stáni, moc hezké fotky z místa, kde jsem ještě nebyla. Díky a měj pěknou středu.

    OdpovědětVymazat
  11. Hezky si zachytila všechny zajímavosti Plzně, jejího okolí i přírody. Nejvíc se mi zamlouvá ten kostelík a jehnědy. Letos je ta zima opravdu velmi zvláštní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My k tomu kostelíku jezdíme na hřbitov a pokaždé, když tam zastavíme, tak mne okouzlí - je to moc hezké místo.

      Vymazat
  12. Stáňo, moc zajímaví fotky, ještě jsem o tomto místě neslyšela.
    Pěkný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, myslím, že Bolevák znají hlavně Plzeňáci :)

      Vymazat
  13. Stano, krasne misto jste si vybrali. Rybniky, stare budovy, zviratka:-), vse na jednom miste. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, tentokrát nám "bylo vybráno" - trasu navrhli kamarádi, u kterých jsme byli. Jen kostelík byl naše volba - jezdíme tam na hřbitov.

      Vymazat
  14. Hezká procházka! Vůbec bych taková pěkná místa ve městě nečekala. Plzeň je pro mě každopádně neprobádané území. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy bývají za humny nečekané věci ;-). Já Plzeň taky moc probádanou nemám - kdysi jsme tam jezdili k manželovým rodičům, ale to jsme byli spíš u nich než bychom courali po městě. Ale byla jsem na všech plzeňských vršcích - Radyni, Chlumu i Krkavci

      Vymazat
  15. Stáni moc pěkné fotky a opět i článek, určitě to musí být příjemná změna od paneláků najednou k návsi. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu takový úplně jiný ostrůvek kousek od paneláků. A za chvíli jsme byli u rybníka... Docela fajn kout sídliště :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)