pondělí 1. srpna 2022

Červenec v kostce

Červenec - měsíc, kterému stále říkám prázdninový, i když prázdniny už dávno nemám, je za námi. Takže lovím ve svém zásobníku fotek i ve svých vzpomínkách, co vlastně přinesl. Vždycky si při tom slibuju, že si budu poznámky dělat průběžně celý měsíc, abych to pak z té hlavy těžce nedolovala.  Tak v červenci jsem to vydržela přesně týden... Ale úplnou sklerózu snad ještě nemám, a tak doufám, že většinu toho, co se stalo v těch zbývajících třech týdnech, jsem nezapomněla.
 


Červenec jsme zahájili prodlouženým volnem na chalupě. Tentokrát i s manželem, který v předchozích letech byl vždycky vázán pracovními povinnostmi v Praze. Zrovna tenhle týden přinesl docela dost deště a poměrně dost chladné počasí, ale i tak jsme si volno užili. Vypravili jsme se na návštěvu ke kamarádům do Havlíčkova Brodu, udělali si výlet do okolí Třeště a taky se samozřejmě věnovali chalupě, kde je práce pořád dost...
 
Havlíčkův Brod - náměstí - pohled na kostel - kavárna Noll
Třešť - cesta na Špičák - louky u Třeště
Chalupa před deštěm - letní snídaně - nevěstin závojíček

Likvidace staré túje pilou i ohněm - podvečer na chalupě
 
 Chalupě patřily i poslední dva  červencové víkendy, které byly jako obvykle ve znamení zavařování. Třešně nám sice zlikvidovali společnými silami špačci, kosáci a vosy, ale dostali jsme  bedničku meruněk, na zahrádce nám uzrál červený rybíz a sousedi nám nabídli, abychom si u nich  otrhali angrešt i černý a bílý rybíz. A taky začala padal letní jablka. Takže jsem se jako obvykle proměnila na konzervárnu...

Meruňky - kompot - na marmeládu

Marmelády všeho druhu - rybíz, jablka, angrešt, meruňky
Ze zahrádky - levendule - lilie - kvete netřesk

Zbývající červencový víkend jsme strávili na chatě. Tentokrát byl docela pracovní - uklízeli jsme klest z padlého stromu, čistili okapy, sekali trávu. Ale došlo i lenošení a posezení u ohně se sousedy. Na co moc nedošlo, bylo focení...

Manžel seká - i tady se těží po kůrovci - pohled z lehátka do nebe
 
Pracovní dny se většinu měsíce vyznačovaly hlavně tím, že byly horké. Mám kancelář orientovanou na jih, takže tam byla slušná výheň. Ráda jsem přivítala možnost pracovat v těch největších vedrech z domova i jednání, které proběhlo v  klimatizované zasedačce. Ale byli jsme taky se synem na víně. A došla jsem se mrknout i na Francozské trhy, které jako každoročně proběhly na Kampě, kam to mám z práce kousek. A tentokrát jsem tam i docela dost utrácela (ale ten chobotnicový salát byl skvělý)
 
Páv ve Valdštejnské zahradě - pohled ze zasedačky Úřadu vlády - se synem na vínku
Obnova barvy - ve váze ze sídlištního trávníku i ze zahrádky
Francouzské trhy na Kampě
Tartaletky - chobotnicový salát - klobásky

A závěrečné jídelní okénko - tentokrát výhradně z domácí kuchyně.
 
Meruňkové knedlíky - meruňkový koláč - rybízový koláč
Grilujeme maso a zeleninu - hermelín - zapečené chleby

Když jsme se v neděli vraceli z chalupy, koukala jsem, že jeřabiny u silnice už pomalu začínají nabírat barvu, což je spolu s dnešním datem neklamné znamení toho, že se nám"láme léto". Doufám, že jeho druhá půlka nám přinese příjemné letní počasí bez velkých veder a nám vyjde prodloužený víkend na chatě s nějakým výletem.

34 komentářů:

  1. Stáňo, musím říct, že července byl i u tebe sice pracovní, ale o hezké chvíle nouze nebyla. Zásoby si naděla parádní, ten francouzský trh prostě závidím, jižní kancelář už méně :o)
    Měj pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, kancelář je fakt hustá - na té "naší" straně bývá v létě v kanclech běžně přes 30°, klimatizaci nemáme. Byli jsme fakt rádi za možnost práce z domova (v tomhle mám pomohl covid, protože nás vybavili noťasy se vzdáleným přístupem).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáni, no měla jsi červenec plný zážitků a moc hezky jsi zdokumentovala. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nestěžuju si - červenec byl fajn i přes ta vedra. Hezký den

      Vymazat
  3. Mě tedy bohužel žádný prodloužený víkend na chatě v srpnu už nečeká. Nestihnu to a navíc budu čekat na zprávu z nemocnice kdy mám nastoupit na operaci ruky. A to se tam už tuplem asi nedostanu....

    OdpovědětVymazat
  4. Úpkně se mi sbíhají sliny když vidím ty buchty!
    Moc pěkný měsíc jsi měla, teď už jen srpen a bude opět podzim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rybízové i meruňkové koláče miluju.
      Nemuselo by to léto utíkat tak rychle.

      Vymazat
  5. Červenec jsi neměla vůbec špatný. Ta vedra v kanceláři nezávidím - jsem člověk teplomilný, ale vím o čem je řeč.. V době své pracovní aktivity jsem toho taky nebylo ušetřena. Byla to u nás v kancelářích na okresním oddělení ČSÚ pěkná výheň. No, budova už dnes neexistuje :-).
    Měj se hezky a měj příjemné už srnové dny.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já čím jsem starší, tím ta vedra hůř snáším. Jak je přes 25°, tak jsem polomrtvá...
      Hezké dny

      Vymazat
  6. Milá Stáňo, tak ty koláče jsou nejvíc, hned bych si dala ♥♥♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, já domácí koláče miluju ze sladkého asi nejvíc.

      Vymazat
  7. Opět další naplněný měsíc))) tak ať máš i takový srpen. Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Na chalupě muselo být krásně, to ani počasí nemůže zkazit :) na fotky je radost pohledět. Ja budu zavařovat jen jablka. Také jsem teď pekla z rybízu - bublaninu a měla velký úspěch :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme vždycky rybíz a pak co dostaneme. Ještě mne asi čekají blumy, ty se letos trochu urodily (loni byly na stromě asi tři :D) a doufám, že dozrají nějaké švestky, protože domácí povidla miluju.

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni, s teplem v kanceláři soucítím mě sem pere akorát část odpoledne, ale jak sedím přímo u okna a nemáme klimatizaci tak si tu občas přijdu jako ve skleníky. Moc pěkné a pohodové fotky z chaty, snad sis trochu odpočinula. Moje shrnutí vyjde zítra tak můžeš mrknout, ale zase to bylo dost akční...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, u nás taky bez klimatizace, stůl přímo u okna... K tobě určitě mrknu

      Vymazat
  10. Jé, to jsi měla krásný aktivní měsíc :-) Plno dobrot, koukám. Já byla v tom Rakousku, jídla bylo taky požehnaně a oslavila jsem narozeniny. Červenec byl opravdu krásný měsíc ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem u tebe na fotky z Rakouska - moc pěkné. My tam byli taky několikrát a vždycky se nám tam líbilo.

      Vymazat
  11. Marcela Nordic Passion4. srpna 2022 v 11:45

    Zase další pestrý měsíc, letí to až moc! M.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Stáňo, měla jsi to pestrý měsíc. Zaujal mě ten francouzský trh, to je pravidelná akce ? Tam bych se vydala ráda, občas jsem u syna nebo u kamarádky v Praze. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, Francouzský trh na Kampě bývá v červenci pravidelně, byla jsem tam i loni. Mají tam zajímavé dobrůtky, ale bývá tam dost lidí. Já tam byla těsně před polednem, to to ještě šlo, ale kolegyně tam šla až po práci a prý tam byl dost nával...
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Taky vždy lovím v paměti :D. Škoda těch třešní. Utíká to šíleně rychle :). Přeji příjemný srpen :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S třešněmi bývá problém každoročně - buď nejsou žádné nebo je jich moc a nevíme, co s nimi :D :D

      Vymazat
  14. Závěrečné mlsky vypadají výborně, úrody ze zahrádky také. I pro mě jsou letní měsíce pořád "prázdniny", ačkoliv dvouměsíční volno už dlouho nemám. Asi to tak má plno z nás. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po době, kdy jsem měla prázdniny já, pak bylo ještě období, kdy měl prázdniny syn (takže byl doma jiný režim), ale to už je taky dávno pryč. Ale říkám to pořád...

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni, taky si vždy říkám, že si tento článek budu chystat průběžně, ale nikdy jsem to zatím nezvládla...Na chatě i na chalupě jste toho zvládli požehnaně. U nás zrovna nyní zavařuje mamka, už jsem prošla celý byt, abych dala dohromady dost sklenic. Zavařování totiž nebylo v plánu, ale mamka dostala spoustu zeleniny od známých. Máte to na zahradě moc pěkné. My pojedeme na chatu asi v sobotu, mamka vypadá nekompromisně. Moc se mi líbí kytičky ve váze, vypadá to hezky. Ty trhy byly určitě plné delikates, taky bych tam utrácela:-) Z jídla na konci mě honí mlsná a to jsem po večeři:-D
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na těch Francouzský trzích bych byla schopná rozfofrovat půl výplaty, ani bych nemrkla - salámy, sýry, sladké (měli ještě makronky, minipavlovy...), obložené bagety, saláty... A taky víno.
      Pokud jde o zavařování, tak nám už skleničky taky docházejí :)
      Hezký den

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)