neděle 21. srpna 2022

Ze Stříbra

 Prodloužený víkend jsme strávili na chatě. Počasí nám úplně ideálně nevyšlo - sobota propršela. Ale v pátek, kdy se teprve začínaly stahovat mraky, jsme stihli dojet do Stříbra, kde jsme potřebovali nakoupit nějaké nezbytností. A využili jsme příležitosti podívat se na Stříbro z výšky - z věže kostela Všech svatých.
 


Věž kostela Všech svatých je pozůstatkem jeho pozdě gotické přestavby. Zatímco zbytek kostela byl přestavěn v polovině 18. století, věž si zachovala svou podobu, kterou dostala o dvě století dříve. Na její ochoz vede 144 schodů (posledních několik desítek je pěkně příkrých).  Je z ní hezký pohled jak na město, tak  na okolní lesy. Jen se přes na instalované ochranné sítě dost špatně fotí...
 





A ještě pár fotek z cesty od kostela zpátky k autu...
 
Budova MěÚ

Historická radnice

Náměstí

Morový sloup na náměstí

Městeské muzeum v bývalém minoritském klášteře


 
Zbytky zdí kostela sv. Maří Magdalény
 
Na závěr ještě praktickou informaci, pokud jde o vstup na věž.Věž je přístupná s průvodcem  v od června do září v každou celou hodinu (kromě poledne) od 9 do 15 hodin (v sobotu od 10 do 14 hodin).  Vstup je třeba domluvit v Informačním centru Městského muzea (je v rohu náměstí na druhé straně než radnice) a maximální počet osob je 12. Vstupné je dobrovolné.

 

 Dodatečně jsem zjistila, že všechny články o Stříbře, které jsem dřív napsala, zmizely v probadlišti blogu.cz, protože jsem je publikovala ještě na svém starém blogu. Tak vás možná časem vezmu do Stříbra ještě jednou a podrobněji, než byla tahle letmá procházka s fotkami focenými na mobil.

28 komentářů:

  1. Stáňo, je to hromada let, co jsem tam byla, moc ráda jsem se na fotky podívala. Město působí poklidně až vylidněně, což ti z Prahy asi vůbec nevadilo.
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ve Stříbře bylo opravdu tentokrát málo lidí, asi i díky počasí - celý den to vypadalo na déšť (ten ale přišel až večer).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, radnice i náměstí vypadají malebně. Věže mám ráda, ale pro závratě si je musím dávkovat :-)
    Pěkný den i týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já mám z výšek taky respekt, ale "statečně" lezu. Ve věžích to není tak hrozné, víc se občas bojím na žebřících v terénu (třeba ve Slovenském ráji ;-)).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Moc se mi líbí budova radnice a i další fotky ukazují, že je ve Stříbře na co se dívat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já ještě někdy ve Stříbře něco nafotím - třeba radnici z blízka nebo starý most přes řeku...
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Kromě toho, že má městečko moc hezký název, je i krásné :).

    OdpovědětVymazat
  5. Stáni, moc krásné, myslím, že jsem tam nikdy nebyla. Malebné městečko, díky za reportáž. Měj pohodové úterý.

    OdpovědětVymazat
  6. Výhled byl krásný! Jen Škoda, ze se vám počasí moc nevyvedlo. Nás sobotní déšť zastihl venku, tak to nebylo moc příjemné 😅 budu se těšit na další články o Stribre!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si tu sobotu, kdy pršelo, užila částečně s knihou a částečně u svařáku s kamarády z chaty, takže si nestěžuju. Jen fotky s modrým nebem by asi byly hezčí :)

      Vymazat
  7. kdysi jsem tu byla...hezké fotky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Město neznám, ale ta budova radnice je úžasná. Díky za fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mně se radnice taky moc líbí, hezky ji zrestaurovali.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Stáňo, to je hezké náměstí a ten výhled taky. Obdivuju ten zvon. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, Stříbro je příjemné městečko. A má i hezké okolí.
      Pěkný den

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni,
    Stříbrem jsem kdysi několikrát projížděla, ale vlastně ho vůbec neznám. Moc se mi líbí ty historické domy v centru.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. ta historická radnice je naprosto úchvatná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se tyhle renesanční fasády taky moc líbí.

      Vymazat
  12. Marcela Nordic Passion27. srpna 2022 v 6:59

    Stáňo, tam jsem nikdy nebyla, klidně si přečtu podrobnější článek, to místo má určitě co nabídnout, soudě z tvých fotek. Krásné. M .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, uvidíme, kdy na můj slib dojde - teď budeme víc jezdit na chalupu, protože tam čekají podzimní práce. Tak nevím, kdy se zas dostanu do Stříbra něco nafotit. Není vyloučeno, že už pojedeme jen zazimovat...

      Vymazat
  13. Výhled je moc pěkný, sama mám takové vyhlídky na města moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky vylezeme na každou rozhlednu a vyhlídku, kam to jde.

      Vymazat
  14. Ty jo, máš můj velký obdiv, já bych se nahoru nevyškrábala...: ))
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, já sice má z výšek dost respekt, ale vylezu na každou rozhlednu :D

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)