úterý 29. března 2022

Ještě Mariánky

 Prodloužený víkend v Mariánských Lázních je už taková naše tradice - dáváme si ho jako dárek k výročí svatby (a realizujeme ho obvykle o měsíc později, protože jsme se brali před Vánoci a to bývá trochu hektický čas). Loni jsme tradici narušili a byli jsme v Mariánkách v létě, protože v lednu byl covid v plném proudu a bylo zavřené skoro všechno. Letos jsme se chtěli k lednové tradici vrátit, ale tentokrát nám to zhatila manželova naražená záda. Ale nakonec na ten prodloužený víkend přece jen došlo, i když až v březnu.
 


Naše prodloužené víkendy v Mariánkách mají už tradiční scénář - ubytování v penzionu Villa Patriot (hezké ubytování kousek od kolonády, příjemný personál), sobotní výlet někam do okolí (letos to byl Kynžvart  - viz tady a tady), trochu procházek po městě, trochu lenošení s knihou, dortík v Cafe Modrá. A taky skvělé večeře v restautraci penzionu. Ta sice není úplně levná, ale vaří fakt skvěle a mají i úžasný servis a milou obsluhu.
A tady to máte ve fotografii. Nejdřív se trochu projdeme ... 
 










... a pak se budeme věnovat jídlu, které bylo opravdu skvostné (zejména jelení hřbet)

Dortíky z Cafe Modrá - košíček s ovocem a minipavlova
 
Jelení hřbet sous vide, cibulové pyré a škubánky ovoněné bukovými pilinami
 
Mořský vlk s grilovanou zeleninou
 
Husí játra foie gras, jablko pošírované v červeném víně, jablková mustarda
 
Telecí svíčková, karotkové pyré s pomerančem a opečená zelenina
 
Creme brulle s čokoládovou zmrzlinou
 
Čokoládová koule s marcarpone, karamelem a espressem
 
 
Dukátové buchtičky s krémem
 
A moučníky byly tečkou za naším letošním víkendem v Mariánkách
 

36 komentářů:

  1. Skvělá tradice, parádní program. Hned bych jela... A to jídlo, ten jelen... ach!
    Stáňo, měj hezkou středu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, jelen byl skvělý. A užili jsme si celý víkend, i když nás trochu vypeklo počasí.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Krásné Mariánky ;) A jídlo bych si dala hned.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, jídlo je tam vždycky super. A Mariánky taky nezklamou.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Stáni, byla jsem tam mnohokrát, ale už dlouho ne, tak díky za reportáž. S těmi delikatesami mi děláš teda chutě, dala bych si všechno. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, rádo se stalo . A to jídlo bylo tak dobré, že jsem si ho tady musela zvěčnit.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Budeš se asi divit, ale já v Mariánkách nikdy nebyla. Znám je jenom z fotek a z nějakých film.dokumentů.
    Takže ráda jsem se na Tvoje fotky podívala, ale i nafocené dobroty jsem si prohlédla se zaujetím.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak od vás je to přece jen dost daleko. Já zas nemám nějak moc sježděný váš kraj..
      Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Wooow nádherně na mě z fotek dýchla historie! Je to opravdu nádherné místo a budu ráda, pokud se tam také jednou budu moci mrknout! Jídlo vypadá taktéž famózně, hned mám na něco dobrého chuť.

    OdpovědětVymazat
  6. To je krásná tradice! To bychom si s mužem mohli taky zavést, my se brali teprve loni, takže je čas něco vymyslet :D. Krásné fotky a to jídlo, mňam! Nejvíc bych si momentálně dala ty buchtičky s krémem! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme v Mariánkách poprvé byli, když jsme měli stříbrnou svatbu. A letos to bylo ke 30.výročí, i když teda s tříměsíčním zpožděním.

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, to je krásná tradice. V Mariánkách jsem nikdy nebyla, celkově lázeňská města jsem neměla moc příležitostí obdivovat. Jako malý špunt jsem byla s mámou a jejím tehdejším přítelem, později manželem v Karlových Varech, ale skoro si to nepamatuju. Poslední dobou sonduju na Slevomatu nejrůznější pobyty v těchto končinách, že bych vytáhla s sebou třeba i babičku, že by se někam podívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, v západních Čechách je spousta míst, co stojí za vidění - jak pro turisty, tak pro lázeňské povaleče. Jinak nám se Mariánky líbí víc než KV - jsou takové komornější.

      Vymazat
  8. To je krásná tradice. A ty fotky jídel... až na tu rybu bych si nabídla. :D
    Pěkné dny, Sabča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, tak ryba byla zrovna moje (a moc mi chutnala - já ryby ráda).
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Mariánské Lázně jsou překrásné město a zpívající fontána mi doslova učarovala. Krásný výlet je i nahoru na miniatury do parku Boheminium. Je to krásné místo a doufám, že jste si to tam užívali jak bylo třeba to vaše krásné výročí oslavit. Také svá výročí slavíme většinou výletem a užíváme si to. Jen už jsme načali druhou padesátku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, my byli v Mariánkách tuším popáté, ale zpívající fontánu jsme v akci viděli až loni, kdy jsme tam byli netradičně v červnu. V zimě, kdy jezdíme obvykle, nefunguje. Miniatury máme v plánu za rok :). Týjo - druhá padesátka, to je skvělé. K tomu my to asi nedotáhneme (brali jsme se až po třicítce)

      Vymazat
  10. Ahoj Stáňo, Mariánky miluju. Byla jsem tam několikrát na dovolené, ale to už je dávno. Ráda na to vzpomínám, chtěla bych se tam zas podívat. Líbí se mi, že je tam hodně zeleně, krásná promenáda a domy, zdejší prameny mě chutnaly a zpívající fontána byl zážitek... Zapsala jsem si Tvůj penzion, děkuju za inspiraci. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten penzion je fajn, je tam milý personál a skvělá restaurace (byť ne zrovna levná, zejména pivo mi přišlo předražené)

      Vymazat
  11. Stáňo, no nádhera. Krásné lázně a jídlo jedno lepší než druhé.
    Chci takýýýýý.
    Pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jídlo bylo skvostné :).
      Hezký víkend i tobě

      Vymazat
  12. Ahoj Stáňo, paráda, zase jste začali výletit. ♥
    Krásný den. Mariánky mám ráda, vlastně všechny troje lázně.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, brzo zas dovýletíme, protože budeme jezdit na chalupu (a tam je to spíš pracovní)
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Nádhera ♥ V Mariánkách jsem zatím byla jen jednou, ale získaly si mě, moc se mi (vlastně nám, i manželovi a kamarádům) líbilo. A to jídlo... Teda Stáňo, tečou mi sliny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jídlo jsme si fakt užili. A taky se nám v Mariánkch líbí - jsou takové komorní (třeba KV mi přišly už moc velké, i když svůj půvab taky mají)

      Vymazat
  14. Já tam mám rodinu,takže takové ty top místa mám prošlé. Každopádně z objevů v kavárnách neznám nic. Ty dortíky jsou úchvatné.


    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Café Modrá má dortíky fakt moc dobré a je tam i příjemná obsluha. A evidentně jsou vyhlášení - v sobotu odpoledne tam nebylo ani volné místo...

      Vymazat
  15. V Mariánkách jsem nikdy nebyla, ale už jsme byli 2x v Luhačovicích, kde se nám líbí hodně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, Luhačovice se mi líbily taky - byla jsem tam jednou na školení (tedy kousek od nich, takže jsme si jedno volné odpoledne udělaly s kolegyněmi procházku) a jednou jsme tam vezli mámu do lázní, tak jsme to spojili s výletem.

      Vymazat
  16. Jsem ráda, že jsem se díky tobě do nich mohla zase podívat, úplně jsem si je zamilovala. Z dezertů by u mě na plné čáře vyhrál creme brule, měla jsem to asi jen 2x, ale mooc mi to chutná :D Hlavně, že tentokrát vám už to vyšlo se do nich vydat :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme byli rádi, že nám ten dlouho plánovaný a odkládaný víkend v Mariánkách vyšel.

      Vymazat
  17. Ahoj Stáni,
    to je dobře, že jste se konečně dostali na dlouho plánovaný výlet. všechno to vypadá skvěle a to jídlo, to je tedy nádhera!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Mariánky mám také ráda, miluju zpívající fontánu. Určitě jste si pobyt nádherně užili, a to jídlo nemá chybu, nádhera. Díky za fotky, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, užili :). A jídlo bylo fakt skvělé.
      Měj se fajn

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)