středa 18. listopadu 2020

Albertovy skály

Tenhle výlet jsme si původně naplánovali už před dvěma týdny, ale pak jsme se  v sobotu  ráno probudili do mlhy jako mléko, takže jsme usoudili, že to není dobrý den na výlet do míst se spoustou vyhlídek (na mlhu jsme se mohli kouknout i doma z okna ..). V úterý  předpověď vypadala lépe, stejně jako pohled z okna, kde byla dokonce vidět i modrá (jak můžete vidět na fotkách, tak modrá nevydržela celou dobu - ale výhledy byly).

Cílem našeho výletu byla přírodní rezervace Drbákov - Albertovy skály, kudy vede stejnojmenná naučná stezka. Její začátek je u malého parkoviště za obcí Nalžovické Podhájí (musím říci, že nás docela vyděsil fakt, že jsme se na to parkovišťátko s autem sotva vmáčkli, ale nakonec to  s množství lidí nebylo tak hrozné - celkem se po celé trase rozptýlili). Naučná stezka vede nejprve souběžně s modrou turistickou značkou, kterou asi po 2 km opuští a dál vede ve svahu nad přehradou. Cesta vede střídavě nahoru a dolů přes celou řadu vyhlídek, ze kterých je krásně vidět Slapská přehrada, která tu vytváří zajímavé zákruty, a v dále pak hřebeny Hřebenů. Po zhruba 3 km se naučná stezka připojí na žlutou TZ, která  přes Albertovu vyhlídku vede zpátky na parkoviště.

Cesta naučné stezky (zejména  část přímo nad přehradou) vede po lesních pěšinách (někdy dost úzkých), střídavě klesá a stoupá a různě se klikatí terénem. Občas jsou na ní schody, občas se přechází malá suťová pole a občas skalní římsy (na kterých místech je jištění řetězovým zábradlím). Z tohoto popisu je myslím jasné, že určitě není vhodná pro kola nebo kočárky (a taky v době, kdy je ledovka) a že je dobré si obout nějaké turistické boty. Počítejte taky s pomalejším tempem, než jsou běžné turistické 4 km/h - ani stoupání ani klesání tak rychle nejde.  A svačinu si určitě vezměte do batůžku, hospodu cestou nepotkáte.

Trasa naučné stezky je dlouhá asi 7 km a postupně jsme na ní nastoupali asi 420 výškových metrů.

1. Stáni, mám tvoje reportáže z výletů moc ráda. Kochám se, díky. Měj pěkný den.

1. Jé, Marti, tak to jsi mne potěšila, že se ti moje výletníčky líbí.
      Hezký den

2. Stáňo, nádhera, i když nesvítilo sluníčko! Ten nadhled je teď prostě potřeba a brouzdání v listí mám moc ráda.
    Měj hezký den, Helena

1. Heleno, moc hezká procházka. A potřebovali jsme to ...
      Měj se pěkně

3. Taky jako Marta mám Tvoje repky z vašeho cestování moc ráda. Zavedeš mne do míst, kde jsem nebyla a na mnohých zřejmě ani nebudu. Fotky se Ti povedly i když počasí bylo jaké bylo.
    Měj se hezky!
    Hanka

1. Hanko, děkuju. Počasí nebylo špatné, ale s modrou oblohou by byly fotky hezčí. Ale důležitější bylo, že jsme si vyvětrali hlavy...
      Hezký den

4. Přes Slapy jsme párkrát jeli na chatu, když se manželovi nechtělo naší obvyklou trasou, ale uhnul na Uhlířské Janovice. Už jet přes Sázavu a okolo jednoho z nejstarších našich klášterů je moc hezká trasa a pak dál na ty Slapy a okolo nich až k nám na Brdy je paráda. Akorát že takhle si to prohlídnout prostě nemám šanci, chlap nikam pěšky nepůjde...

1. Já to mám v tomhle dobré - "pohory" jsou našim společným koníčkem. Na druhou stranu jsem v podstatě vzdala kolo - manželě to nebaví, tak než aby se trápil, raději vyrazíme pěšky.

5. Stáni, jen se usmívám. Přesně sem vedly moje kroky na jeden z prvních výšlapů v Čechách.
    Taky jsem o tom psala:https://stastnedny.blogspot.com/2020/10/jeste-zpatky-na-skaly.html?m=1
    Jen nám hřálo slunce jako o závod.
    Je tam ale dokonale vždycky, vždy jde jen o úhel pohledu...moc děkuji za podzimní obrázky.
    Měj se co nejlépe.

1. Hanko, trasu jsem našla na mapách sama. Až když jsem koukala na fotky, tak mi přišlo, že už jsem je viděla :D. A pak jsem si vzpomněla, že to asi bylo u tebe...
      Výhledy jsou tam nádherné. Já byla loni na školení v té bílé budově, co je na poloostrově přímo naproti (a vlezla v podstatě na každou fotku - musela jsem ji pár "ořezat") a vůbec mne nenapadlo při pohledu přes řeku, že by se na ty skály dalo vylézt.
      Měj se krásně

6. Stáni, udělali jste si další báječný výlet. 👍👍 Musím se přiznat, že nebýt tvého blogu, neměla bych o Albertových skálách potuchy. Díky za přiblížení dalšího turistického cíle. 💕
    Hezké a pohodové dny

1. Aleno, já trasu našla na mapy.cz - občas si tam jen tak koukám a někdy mi i padne něco do oka.
      Hezký den

7. A tam by se mi líbilo, ty výhledy jsou krásné. I mne vždy vystraší počet aut na parkovišti, ale většinou se všichni nějak rozptýlíme v přírodě.
    Ála

1. Álo, my jezdíme na dovolené většinou mimo sezónu, tak jsem spíš zvyklí, že necháváme auto na prázdném parkovišti a za celý den nikoho nepotkáme... Ale tady to nakonec nebylo taky tak hrozné, i když skoro žádnou vyhlídku jsme neměli "sami pro sebe". :)

8. Nádherná příroda a super fotky. Díky tvým článkům se podívám na místa, kde jsem ještě nebyla.

9. Stano, tak toto zni jako naprosto skvela trasa, moc by me lakala, treba nekdy. M.

1. Marcelo, je to moc pěkná procházka - tak na odpoledne...

10. Teda já toho z té naší vlasti neznám a díky tobě jsem si zase rozšířila cestovatelské obzory))) Díky za to.

1. Evi, já když čtu jiné blogy, tak si taky vždycky říkám, kolik je ještě hezkých míst, která jsem neviděla. Takže si vzájemně rozšiřujeme cestovatelské obzory.

11. To musel být krásný výlet :) Je super, že jsi takto využila volný den :)

Another Dominika

1. Dominiko, sedím celý den doma na HO, tak jsem si potřebovala vyvětrat hlavu...

12. Krásne fotky a super výlet :) Mám veľmi rada pekné výhľady :)
    What A Fancy World

13. To vypadá tedy jako skutečně moc pěkné místo! :) Děkuji moc za tip. Myslím, že se k němu ráda vrátím.

Listy snů I Listy pohybu

1. Je tam opravdu krásně - výhledy, skály, pokrocené borovice, vřes... Za výlet tohle místo fakt stojí.

14. Ahoj Stáni,
    zase další místo, které vůbec neznám! Podle fotek se mi ale moc líbí. Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

1. Hani, místo je to pěkné, moc se nám výelt líbil

15. Tak tohle by bylo skutečně škoda nevidět přes mlhu jako mléko.
    Udělali jste moc dobře, nádherné prostředí s kulisou podzimu, to listí to dokonale podtrhlo.
    Příjemný víkend.

1. Simi, to opravdu není místo, kam by měl člověk vyrazit v mlze - přišel by o půlku zážitku

16. Udělali jste dobře, že jste počkali. Aspoň jste měli krásné výhledy na podzimní přírodu :) My se naposledy byli akorát projít v Pardubicích k zámku (od univerzity a zpět). Přece jenom už je venku dost chladno :)

WantBeFitM

1. Tohle je místo,kde jsou vyhlídky největší "atrakcí", tak by bylo škoda o ně přijít, i když procházka je fajn vždycky.

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)