sobota 14. listopadu 2020

Svatomartinské rohlíčky bez kynutí

 Svatého Martina bylo tedy už ve středu, ale my jsme statomartinskou husu odložili až na sobotu, kdy je přece jen o něco víc času. A protože jsem po poměrně náročném pracovním týdnu měla chuť dělat něco rukama, tak jsem si řekla, že  když už svatomartinská husa, tak i svatomartinské rohlíčky. Nikdy jsem je nepekla, takže jsem  se nechala inspirovat - a to  od Hanky z blogu Šťastné dny. Podle jejího receptu už peču tvarohovou štolu, tak jsem byla přesvědčená, že její recept nezklame. A nezklamal... (i když jsem ho trochu upravovala, protože jsme doma neměli klasické droždí a mák a pekla jen z poloviční dávky).



Suroviny
300 g hl. mouky
1/2 sáčku sušeného droždí (nebo půl kostky čerstvého)
1 lžíce cukru
špetka soli
125 ml mléka
100 ml oleje
1/2 prášku do pečiva
1 vejce (+ 1 vejce na potření)
povidla na náplň 
 

 
Do hrnečku jsem dala vlažné mléko, přidala jsem půl lžíce cukru a droždí a nechala vzejít kvásek. Mezitím jsem smíchala mouku, sůl, prášek do pečiva, zbytek cukru. Přidala jsem vejce, olej a vzešlý kvásek a a v hnětači jsem vypracovala vláčné těsto. Těsto se nenecháváme  kynout - pracuje se s ním dál. Rozdělila jsem  ho na 4 díly, z každého dílu jsem vyválela kruh (no krun to úplně nebyl, díky tomu jsem taky neměla rohlíčky úplně stejnoměrné), který jsem rozdělila na 6 dílů. Na širší stranu jsem dala náplň a smotala jsem rohlíček (při motání jsem ho současně rovnou i trochu ohýbala). Rohlíčky jsem narovnala  na plech, potřela rozšlehaným vajíčkem a pekla v troubě vyhřáté na 180° asi 15 - 17 minut. 
 


Hance moc děkuji za recept -  je rychlý, s těstem se dobře pracuje a rohlíčky byly moc dobré (pekla jsem včera  a dneska večer už tu bylo posledních pár kousků).




35 komentářů:

  1. Stáni, tedy ty rohlíčky vypadají skvostně a lákavě. Hned bych si dala. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, vypadají skvěle. Taky jsem pekla, podle jiného receptu, taky celkem rychle zmizely :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, mě právě zaujal ten Hančin recept, že vypadal jednoduchý (a byl) a dala jsem doma dohromady ingredience (byť trochu improvizovaně).
      Hezkou neděli i tobě

      Vymazat
  3. Tleskám, fandím, ale moje guma kolem pasu je alarmující.
    První sladké, které si dám, bude vánoční.
    Chybí mi zoufale pohyb.
    Všude se na blozích peče a peče a kurňa, jak to všichni dělají, že jsou štíhlí ?? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, jsem na tom podobně, ale prostě jsem měla chuť něco upéct. Snědla jsem jen 4, ale ono je to jedno k druhému a v kombinaci s tím nepohybem se to nastřádá. Taky bych měla nasadit nějaká omezení.

      Vymazat
  4. Ten receptík jsem u Hanky na jejím blogu viděla a vytiskla si ho. Já dělám kynuté, takže příští rok budou nekynuté :-). Povedly se Ti, jsou fotogenické a jak píšeš velice chutné.
    Pěknou neděli, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, racept je fajn, vyšel úplně parádně a s těstem se pracuje hodně dobře, vůbec se nelepilo ani netrhalo.
      Hezkou neděli i tobě.

      Vymazat
  5. Stáňo, krásně se ti povedly. To, že rychle mizí, je nejlepší znamení.
    Přeju pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, ráno tu byly poslední dva, které mi manžel nechal, abych si je taky užila (fakt je, že ze 24 jsem měla 4)
      Měj se pěkně

      Vymazat
  6. My máme doma Martina.
    Husičku a rohlíčky neeee)))
    Recept vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, recept určitě doporučuju k vyzkoušení - je jednoduchý a výsledek je moc dobrý.

      Vymazat
  7. Staňo, já letos rohlíčky nestihla. Hned bych ty tvé ochutnala, vypadají božsky :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, já je letos zkoušela poprvé (a asi to nebylo naposled). Hančin recept se osvědčil.
      Měj se krásně

      Vymazat
  8. Stano, vypadaji opravdu dokonale, nikdy jsme je nedelala, ale mohl abych teda:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, pro mne to byla premiéra - pekla jsem je poprvé. A není to složité. Dobré by mohly být i s mákem nebo s ořechovou nádivkou, ale u nás asi kvůli manželovi zůstaneme u povidel.

      Vymazat
  9. Jen se do nich zakousnout, vypadají výborně. Já teda o svatomartinských rohlíčkách nikdy neslyšela, doma jsme je nikdy nepekli :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já se inspirovala na net - viděla jsem je na několika blozích, tak jsem se rozhodla je vyzkoušet. Doma jsme je taky nikdy nedělali.

      Vymazat
  10. Stáni, tak to jsem moc ráda, že jsem té inspirovala. Koukám, že chutnalo, jako u nás. Hezké dny i k vám.

    OdpovědětVymazat
  11. These look so delicious. Thank you for sharing recipe.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/11/peter-thomas-roth-rose-stem-cell-bio.html

    OdpovědětVymazat
  12. Odpovědi
    1. Andělo, byly dobré - dneska ráno jsem dojedla poslední dva :)

      Vymazat
  13. To je ale dobrota. Hned bych si dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré byly - dávala jsem do nich domácí povidla...

      Vymazat
  14. Mňam, nádhera jen pohledět. U nás byla husa. Měj prima týden. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Husa byla taky, jen bez fotodokumentace. Ještě máme kousek v lednici, dojíme zítra (museli jsme si dát pauzu :D)

      Vymazat
  15. Ty vypadají báječně! Hned bych si dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás měly taky úspěch - hlavně manžel si je pochvaloval.

      Vymazat
  16. Ahoj Stáni,
    rohlíčky vypadají luxusně a dost vážně uvažuji nad tím, že je zítra upeču:-) Všechno bych na ně měla mít doma a fakt mám na ně chuť:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsou jednoduché, takže určitě doporučuji vyzkoušet.

      Vymazat
  17. Stáni, rohlíčky vypadají báječně a já věřím, že báječně také chutnaly. 👍👍
    Já je nepekla, i když je sv. Martin patronem naší čtvrti. Dokonce ani ta husa nebyla.
    Muž měl v pátek narozeniny, já upekla jeden dort, vnučka Ema druhý. Ještě stále dojídáme zbytky z oslavy.
    Recept vypadá opravdu jednoduše, už jsem si ho opsala a příležitostně je vyzkouším.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já pekla po delší době, takže manžel byl fakt nadšený. Za recept je třeba poděkovat Hance z blogu Šťastné dny - je fakt bezva.

      Vymazat
  18. Ty vypadají luxusně. :) tak třeba za rok se do nich pustím také.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je zkus - recept je jednoduchý a s těstem se pracuje hodně dobře.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)