pondělí 9. listopadu 2020

Ostrov - zámek a město

 Dnešní článkem se znovu vrátím k naší říjnové dovolené. V dalším mlžném dni, kdy předpověď počasí slibovala déšť, jsme se rozhodli pro záložní plán a vypravili se na výlet, do městečka Ostrov, které leží mezi Jáchmovem a Karlovými Vary. Musím říci, že nás tohle městečko příjemně překvapilo zrekonstruovaným zámkem i klášterem.



Městeko Ostrov se někdy také označuje jako Ostrov nad Ohří, ale leží na u říčky Bystřice, k Ohři je to kousek dál. Město bylo založeno rodem Hrabišiců ve 13. století, ale jeho dnešní podoba byla nejvíc ovlivněna rodem  Sasko-Lauenburským a posléze rodem Bádenským. Z té doby pochází jak zámek s parkem, tak piaristický klášter. Klášter si nechám do příštího článku a tentokrát vás vezmu hlavně na procházku parkem, kterou jsme stihli jen za mírného mrholení. Parkem  protéká jím říčka Bytřice a je tu k vidění Palác princů, který byl původně spojen se zámkem (dnes je tu knihovna) a barokní Letohrádek.

Zámek








Po procházce parkem jsme se ještě vystoupali  na vyhlídkovou plošinu u hradební zdi a prošli náměstí. Pak se rozpršelo  a my jsme  popojeli k bývalému piaristickému klášteru. Ale jak už jsem říkala, ten až zas někdy příště.
 






Na závěr opět pár praktických informací. Parkovat se dá hned u zámku (a na náměstí už je odtud jen pár kroků). Vstup do parku je volný. Zámek je přístupný jen omezeně - sídlí v něm Městský úřad a Infocentrum (kde mají i msítní TZ). Možností občerstvení je ve městě samozřejmě několik, ale pizzerii Paparazzi, kde jsme byli my, vám doporučovat nebudu (nenadchl nás ani výběr, ani prostředí a obsluha byla taky malinko zmatená).


 

38 komentářů:

  1. Stáni, díky za reportáž. Další místo, kde jsem nikdy nebyla. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem ráda, že jsem ti ukázala místo, které neznáš.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, děkuji za reportáž. Ostrov jsem měla na seznamu, když jsme byli dva roky zpátky na západě Čech, ale nedošlo na něj. Tak snad příště, ale oběd si dáme si někde jinde :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak ona nejspíš v Ostrově bude ještě nějaká další restaurace - my vlezli do první, kterou jsme uviděli, protože nás tlačil čas - měli jsme zamluvenou prohlídku štoly v Jáchymově na konkrétní termín. Ale každopádně Ostrov doporučuji - má co ukázat.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Toto je pro mne místo neznámé. Takže obohatila jsem si svoje vědomosti. Díky!
    Den v pohodě !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Několikrát jsme projížděli okolo, jak vidím z tvých fotek, je tam hezky. Tak někdy příště :-).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, pro nás byl Ostrov trochu nouzová volba vyvolaná počasí, ale nakonec jsme nebyli rozhodně zklamaní

      Vymazat
  5. Ahoj,
    tak zde mohu říci, že jsem v Ostrově jednou byla. Když jsem poprvé jela jako učitelka do Skotska, tak jsme s sebou měli právě tamní základku. Z města si ale moc nepamatuji. Zaujal mě samozřejmě nejvíce ten park, na to já jsem. Už se těším, až pojedu zase někam na výlet, teď chodím akorát na poštu a do Billy na nákup:-D Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem na tom podobně - dneska celý den meeting přes net. Paty jsem nevytáhla z domu, můj krokoměr ukazuje 900 kroků (nachozených na trase obývák - kuchyň - WC :)). Taky bych ráda někam vyrazila. No - zítrra si půjdu vyzvednout objednávku z Mixitu :D
      Hezký den

      Vymazat
  6. Moc hezký zámek. No počasí letos výletování moc nepřálo a nepřeje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, počasí jsme na dovolenou moc nevychytali, ale užili jsme si to i tak. Zas kdyby bylo slunečno, tak jsme vyrazili určitě do kopců a do Ostrova bychom se nepodívali.

      Vymazat
  7. Ahoj Stáňo, zámek se mi moc líbí, je takový "maličký" a dobře / citelně zrekonstruovaný. Náměstí působí opravdu malebně a nad ním se majestátně tyčí Krušnohoří, krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, zámek, když se připočítá Palác princů, tak úplně maličký není. Ale zrekonstruovaný je včetně parku pěkně. Krušnohoří v pozadí města se tvářilo poněkud výhružně, pokud jde o počasí :), ale nakonec jsme zmokli jen trochu.

      Vymazat
  8. Stáni, děkuji za hezkou exkurzi po Ostrově.👍 Ač máme západ Čech docela slušně procouraný, tady jsme ještě nikdy nebyli. Budeme to muset napravit.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já Ostrov našla vlastně náhodou, když jsem pod vlivem předpovědi začala pátrat, kam vyrazit, když bude v horách ošklivo. A velmi příjemně mne překvapil.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  9. Stáni, další krásné místo, které vůbec neznám, jste navštívili. Zámek je moc hezký, ... a to zrcadlení, to je super.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, zrcadlení udělá vždycky zajímavý efekt, na fotkách se mi líbí. Tady mi vyšlo trochu mimoděk, když jsem fotila budovu.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Vypadá to na krásné místo. Ještě jsem tam nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, myslím, že tohle místo není nijak moc turisticky známé. Aspoň já ho objvila až teď díky dovolené.

      Vymazat
  11. Jejda, tam jsem randila :), muž je z Ostrova. Zámek nevypadal vždycky takhle hezky. Park je hezký staré město se mi líbí.
    Měj hezké dny, Stáňo. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, teď vypadá poměrně čerstvě po rekonstrukci a je moc pěkný, stejně jako areál kláštera, který prý byl úplně zdevastovaný. Je fajn, že se tam historická část obnovila.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  12. Tak tady jsem nikde nebyla, ale vypadá to jako moc krásné místo, děkuji za tip! :)
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo, park je moc pěkný a město takové "kapesní". A areál kláštera je taky pěkný

      Vymazat
  13. Stáňo, díky za tip na výlet :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, nám se Ostrov líbil, tak třeba až budete mít kolem cestu...

      Vymazat
  14. Další tip na krásný výlet. Díky :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Odpovědi
    1. Ano, výlet se nám povedl - vzdor poněkud uplakanému púočasí.

      Vymazat
  16. Nadhera, Stano, zamek i okoli je nadherne a urcite stoji za navstevu. Fotky take moc pekne. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ještě tu mám pár fotek z klášterního areálu, takže bude pokračování. Ostrov skutečně stojí za návštěvu.

      Vymazat
  17. Aspoň že návštěvu zámku jste stihli bez deště :) Je opravdu krásný, určitě nedávno renovovaný. To čtu poprvé, že na zámku sídlí městský úřad :) To se musí do práce chodit samo.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek je opravený moc hezky, kousek o něj je u hradební zdi přistavěná vyhlídková plošina (z té je fotka věže kostela s horami v pozadí i dva pohledy do parku) a park je taky moc hezký. Fakt město stálo za návštěvu

      Vymazat
  18. Zámek je hezky zrekonstruovaný, škoda, že jste se nedostali dovnitř. Z Ostrovu pochází rodina spolubydlící, tak jsem ráda, že jsem mohla nakouknout aspoň takto přes fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvnitř je hlavně MÚ, tak to na prohlížení moc není. Ale ještě jsme byli v areálu kláštera a tam jsme byli i uvnitř.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)