čtvrtek 20. srpna 2020

Kostel sv. Josefa na Malé Straně

Když si z práce vyběhnu na oběd někam ven, tak mne cesta dost často vede Josefskou ulicí. A tak mne napadlo, že bych vás mohla vzít nakouknout do kostela sv. Josefa. Zdejší kostel je takový trochu ukrytý mezi Oettingenským palácem  a budovou základní školy. Ostatně ani Josefská ulice nepatří mezi hlavní turistické tepny - je spojnicí ulice Mostecké, kudy vedou kroky pěší turistů od Karlova mostu na Malostranské náměstí a ulice Letenské, kudy jezdí na Malostranské náměstí tramvaj. A turisté sem spíš jen zabloudí, než že by sem chodili cíleně.


Kostel sv. Josefa byl součástí kláštera bosých karmelitek. Základní kámen k jeho stavbě bylo položen v r. 1673. Po problémech se stavbou byl kostel v r. 1692  vysvěcen, zcela dokončen byl až o deset let později.  Karmelitky zde působily až do r. 1782, pak je zde nahradila kongregace anglických panen.

 


Kostel je vystaven ve stylu raného baroka, má oválný půdorys a vysoké štíhlé průčelí jihonizozemského charakteru. Celá stavba je poněkud posunuta z uliční úrovně, takže před kostelem je malé travnané prostranství, od ulice oddělené mříží. Autorem návrhu kostela je zřejmě Abraham di Parigi, autorem sochařské výzdoby Matěj Vaclav Jackel a obrazy v interiéru kostela jsou z dílny Petra Brandla.




Tak jestli někdy půjdete Mosteckou ulicí od Karlova mostu směrem k Malostranskému náměstí, tak v její polovině můžete odbočit doprava a do kostela nakouknout i v reálu.


26 komentářů:

  1. Stáni, krásné. Tady jsem nikdy nenakoukla, ani si nepamatuji, jestli jsem ho někdy vůbec míjela. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, není divu, on je ten kostel takový zastrčený.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáni, já tohle místo taky neznám. Nejsem tedy žádný znalec Prahy, ale až tam někdy opět pojedeme, zkusím nezapomenout i tenhle kostel neminout. Moc pěkné, díky.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, budu ráda, když můj článek někdo využije jako tip.

      Vymazat
  3. Krásný kostel. No,třeba se mi někdy poštěstí vidět ho v reálu. I když my do Prahy jezdíme hodně málo.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ráda jsem ti návštěvu kostela zpratředkovala.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Marcela Nordic Passion21. srpna 2020 v 13:32

    Takové skryté tipy jsou nej. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Stáni, kostel znám, je krásný a dobře ukrytý....☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, tenhle kostel je opravdu tak trochu schovaný, byť se v podstatě v centru

      Vymazat
  6. Vypadá moc hezky! Ikdyž se přiznám, že návštěvu kostelů úplně nevyhledávám. Největší radost mi dělaly, když jsme byly v Kodani a byla tam fakt kosa. Tak jenom v těch kostelích se to dalo přečkat :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já do kostelů nahlížím docela ráda. A tenhle mám od práce co by kamenem dohodil

      Vymazat
  7. Stáňo, marně přemýšlím, jestli jsem v něm někdy byla. Moc děkuji za nádhernou prezentaci. Určitě se tam moc ráda podívám.
    Děkuji za typ a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já ho mám kousek od práce a nakoukla jsem teď do něj po docela dlouhé době. Jsem ráda , že zaujal.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Veľmi krásne. Kiež by chalani boli väčší aby sme chodili na také veľké výlety

    ROVNÉ ALEBO VLNY POMOCOU ŽEHLIČKY NA VLASY OD ROWENTI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle byl malý výlet v obědové pauze :). Ten kostel je totiž kousek od mé práce

      Vymazat
  9. Už jsem kdysi do něho taky nakoukla. Je krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je opravdu zajímavý a myslím nepříliš známý. Já o něm vím jen díky tomu, že kousek odtud pracuju.
      Hezký den

      Vymazat
  10. Krásný kostel. Díky i za pár informací o něm. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Wau, vážne krásne fotky! A veľmi sa mi páči i to doplnenie histórie - dotvára to skvelý kontext. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, na to, že jsou to jen mobilovky (foceno cestou na oběd v polední pauze), tak vyšly myslím dobře.

      Vymazat
  12. Ahoj Stáni,
    kostel vůbec neznám, ale líbí se mi. Takovéto tipy jsou skvělé!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Kostel znám jen zvenčí, nevěděla jsem, že je otevřený. Skvělý tip, ráda příště nakouknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si toho, že je otevřený všimla náhodně (myslela jsem, že ho zpřístupňují jen o Vánocích, kdy jsem tam kdysi dávno vždycky chodila se synem koukat na jesličky). Ale fotky jsem teď dělala nadvakrát a byl otevřený v obou případech.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)